31.01.18, 08:00

Alicja Jagodzińska: Kampania T-Mobile jest świetną promocją dla mojej firmy

Alicja Jagodzińska
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Alicją Jagodzińską, współwłaścicielka marki Legal Cakes o kampanii T-Mobile, sukcesie firmy i planach na 2018 rok.

Kuba Wajdzik: Wystąpiła Pani ostatnio w kampanii reklamowej T-Mobile. Naszą rozmowę rozpocznijmy od chyba prostego pytania – dlaczego?
Alicja Jagodzińska: Telefon komórkowy i internet to moje główne narzędzia pracy, bez których nie mogłabym prowadzić biznesu. Legal Cakes korzysta w tym zakresie z usług T-Mobile, więc myślę, że jestem trafionym ambasadorem marki, jeżeli tak to mogę nazwać. Poza tym uważam, że kampania jest zarazem świetną promocją dla mojej firmy. Dlatego kiedy pojawiła się propozycja ze strony T-Mobile, zgodziłam się bez wahania.

KW: Nie da się dzisiaj funkcjonować w świecie biznesu bez nowych technologii. Jak Legal Cakes podchodzi do tego tematu?
AJ: Zgadzam się z tym w 100 proc. Dzień zaczynam od odczytania prywatnych i służbowych wiadomości, które już na mnie zawsze czekają. Potem przychodzi pora na maile, następnie – po pierwszej kawie – na telefony. Nie odkryję Ameryki, mówiąc, że w dzisiejszych czasach bez dobrze prowadzonych mediów społecznościowych marka po prostu nie istnieje. To przez fanpage i Instagram komunikujemy się z naszymi klientami. Pokazujemy zdjęcia naszych wypieków, chwalimy się nowościami i osiągnięciami. Każda aktywność przekłada się na bezpośredni wzrost zainteresowania naszymi produktami. Ludzie żyją w biegu, chcą otrzymać szybką odpowiedź na pytanie o skład batona lub ciasta albo zamówić nasze śniadanie bez wyjścia z pracy czy z domu. Dlatego nawiązaliśmy niedawno współpracę z portalem, który to umożliwia. Mamy też sklep internetowy dla tych, którzy preferują bezpośrednią dostawę naszych batonów prosto pod drzwi mieszkania. Świat idzie do przodu, wszyscy stawiają na sprawność i wygodę, a naszą rolą jest sprostać zmieniającej się rzeczywistości i oczekiwaniom.

KW: Powróćmy jednak do tematu samego pomysłu na firmę. Skąd wziął się pomysł na produkcję pierwszych batonów bez cukru i konserwantów?
AJ: Pomysł na biznes wziął się z własnych potrzeb: miłości do słodyczy przy jednoczesnym prowadzeniu zdrowego trybu życia. Legal Cakes wymyślili moi przyjaciele, ja dołączyłam chwilkę później. Wszyscy jesteśmy pasjonatami sportu w różnych dziedzinach, więc zawsze staraliśmy się wybierać zdrowsze opcje żywieniowe i kombinować tak, aby smak i kaloryczność się zgadzały.
Zdecydowaliśmy się więc na produkcję batonów – pysznych, słodkich, naturalnych, bez cukru i konserwantów, bazujących na świeżych produktach. Na początku wypiekaliśmy je w jednym, domowym piekarniku i wstawialiśmy do zaprzyjaźnionych siłowni, aby zobaczyć reakcję ludzi i zbadać rynek. Pomysł spodobał się klientom, a zapotrzebowanie na nasze produkty okazało się tak duże, że aktualnie mamy już zakład produkcyjny. Obecnie powstaje tam ok. 2,5 tys. batonów dziennie, a nasze słodkości dostarczamy do 500 punktów w całej Polsce. Oczywiście, zgodnie z początkowym zamysłem, batony cały czas wytwarzamy metodą hand made, a naszym znakiem firmowym są ręcznie zawiązywane sznureczki na każdym opakowaniu.

KW: Cukier i konserwanty to jednak dla wielu firm niezbędne elementy do produkcji tego typu słodkości. W jaki sposób powstawały pierwsze przepisy na batony?
AJ: Od samego początku odtwarzaliśmy smaki najpopularniejszych słodkości świata ze sklepowych półek, zastępując każdy łatwo dostępny i niezdrowy składnik – wyszukanym i pełnowartościowym zamiennikem. W ten sposób możemy dostarczyć dużą dawkę składników odżywczych do organizmu.
Mąkę pszenną zamieniamy na migdałową lub jaglaną. Cukier – na erytrol lub ksylitol. Słodki, gęsty karmel robimy z banana i masła orzechowego. Czekoladę przygotowujemy z gorzkiego, odtłuszczonego kakao, erytrolu i oleju kokosowego. Tak powstały pierwsze batony, a proces tworzenia wszystkich słodkości do tej pory się nie zmienił.



Alicja Jagodzińska, fot.: archiwum prywatne

KW: Jak na biznes, historia Legal Cakes jest stosunkowo krótka. Co było punktem przełomowym dla firmy? Od kiedy można mówić o sukcesie przedsiębiorstwa?

AJ: Sukces nastąpił szybciej niż się tego spodziewaliśmy. To był moment, w którym zainteresowanie batonami ze strony klubów fitness przerosło nasze możliwości produkcyjne i musieliśmy odmawiać potencjalnym partnerom, dopóki nie przeprowadziliśmy się na prawdziwą halę produkcyjną.
Pamiętam także jak dziś dzień otwarcia pierwszej kawiarni Legal Cakes w Warszawie. Naszych gości było tak wiele, że brali słodkości na wynos i jedli na zewnątrz, na chodniku, bo wtedy nie mieliśmy jeszcze ogródka. To były tłumy, których nie spodziewaliśmy się w najśmielszych oczekiwaniach. W ten sposób zdaliśmy sobie sprawę, jak rozpoznawalną marką jesteśmy i jak bardzo ludzie potrzebowali takiego miejsca na mapie kulinarnej stolicy. Potem już tylko staraliśmy się zapełniać braki w witrynie z ciastami, które ciągle się kończyły. I tak jest do tej pory!

KW: Bez wątpienia mamy już w Polsce modę na lepsze odżywianie i na poszukiwanie nowych smaków. Klienci są zatem coraz bardziej wymagający. To pomaga czy jednak przeszkadza w prowadzeniu biznesu?
AJ: Społeczeństwo faktycznie jest coraz bardziej wymagające i świadome. Ludzie chcą jeść pysznie, zdrowo i być ciągle zaskakiwani, a my spełniamy ich oczekiwania w każdej kwestii. Cały czas ulepszamy nasze menu i wprowadzamy nowości. Ten element zaskoczenia jest niezwykle istotny. Pokazujemy na przykład, że da się zjeść pączka, który smakuje jak ten tradycyjny, a nie zawiera ani grama cukru czy glutenu.
Poza tym myślę, że oczekiwania wymagających klientów są nam znane, bo sami nimi jesteśmy, chodząc do restauracji czy kupując produkty do domu. Nikt nie lubi być oszukiwany na ilości czy jakości składników. Dlatego kawiarnie i batony Legal Cakes są odzwierciedleniem nas samych: bazujemy wyłącznie na naszej intuicji i wymagających kubkach smakowych. Tworzymy wypieki i batony, które sami byśmy wybrali, będąc w kawiarni czy w siłowni. I to działa. Wysokie oczekiwania ze strony klientów nie stanowią więc dla nas przeszkody, są one po prostu zbieżne z naszym wyobrażeniem o produktach, które powinny znaleźć się w menu Legal Cakes.

KW: Kolejnym etapem w prowadzeniu firmy było otwarcie pierwszej kawiarni. Gastronomia jest trudnym biznesem. Co było największym wyzwaniem w tym zakresie działalności?
AJ: Kiedy stworzyliśmy Legal Cakes, żadne z nas nie miało doświadczenia w gastronomii, sama pracowałam wcześniej w agencjach marketingowych. Dlatego poznanie nowej branży rzeczywiście było dla nas wyzwaniem znacznie trudniejszym niż sama produkcja batonów, od której zaczęliśmy w 2014 roku. Choć rynek gastronomiczny jest bardzo dynamiczny, z czasem nauczyliśmy się jednak po nim poruszać i kiedy w 2016 roku otwieraliśmy pierwszą kawiarnię, było nam zdecydowanie łatwiej.

KW: Uruchomiliście niedawno pierwszą franczyzową kawiarnię we Wrocławiu. Jakie są dalsze plany na 2018 rok?
AJ: Liczba naszych partnerów i popyt na batony nieustannie rosną. Franczyzowa kawiarnia Legal Cakes we Wrocławiu powstała w 2017 roku i rzeczywiście myślimy o dalszym rozwoju w tym kierunku. W ciągu najbliższych 2-3 miesięcy uruchomimy kolejne punkty w Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Wielkimi krokami nadchodzą też Zakopane, Kraków, Lublin i Poznań. Jak widać, mamy więc całkiem ambitne plany.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Alicja Jagodzińska
Współwłaścicielka marki Legal Cakes. Obecnie prowadzi warszawską kawiarnię, a także pracuje nad rozwojem franczyz w całym kraju. Wcześniej przez blisko dziewięć lat związana była głównie z agencjami marketingowymi jako New Business Manager. Jej największą pasją jest jedzenie.

Komentarze

Powiązane

12.03.23, 13:57
| biznes i technologie » informacje
Reformulacja produktów sieci Carrefour. Marka pracuje nad redukcją cukru, soli oraz tłuszczów
Sieć Carrefour dotychczas przeprowadziła reformulację ponad 500 produktów marki własnej i planuje zmiany receptur 40 kolejnych w 2023 roku. Carrefour pracuje nad redukcją cukru, soli oraz tłuszczów w recepturach swoich produktów marki własnej, a także eliminuje dodatki niepożądane, wychodząc ponad aktualne przepisy prawa w tym zakresie.
10.03.23, 08:45
| biznes i technologie » informacje
Marcin Garbarczyk nowym VP Head of MX w Samsung Electronics Polska
Z początkiem marca br., Marcin Garbarczyk awansował na stanowisko Vice President, Head of Mobile Experience (MX) w Samsung Electronics Polska i będzie odpowiadać za wszystkie obszary sprzedaży i marketingu produktów mobile w kanałach B2C i B2B.
09.03.23, 14:00
| biznes i technologie » informacje | kultura » film
Multikino sprzedaje swoje kino na Ursynowie
Multikino sprzedaje swoje najstarsze kino w Warszawie. Otwarty w 1999 roku multipleks na Ursynowie będzie jednak działać w niezmienionej formie przez co najmniej 18 miesięcy. Transakcja jest wynikiem znacznego wzrostu wartości działki, której Multikino było użytkownikiem wieczystym.
26.02.23, 09:00
| biznes i technologie » informacje
Żabka testuje system gospodarki obiegu zamkniętego w sklepach w Bydgoszczy
Od 26 stycznia br. w ramach pilotażowego projektu „Zielona Odnowa” klienci sieci Żabka mają możliwość oddawania jednorazowych opakowań po napojach we wszystkich ponad 120 Żabkach zlokalizowanych na terenie Bydgoszczy. Opakowania można zwracać bezpośrednio u sprzedawców lub w EKOmatach.
25.02.23, 22:00
| biznes i technologie » informacje
GfK: Polacy ograniczyli zakupy kosmetyków
Kupując kosmetyki, polscy konsumenci wybierają głównie oferty korzystne cenowo. Największą popularnością cieszą się więc artykuły kupowane na promocjach lub oznakowane logo marek własnych. Ilościowo konsumenci kupują nieco mniej niż przed rokiem - takie dane płyną z najnowszych analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
18.02.23, 21:25
| biznes i technologie » informacje
Kolejne sklepy w sieci SPAR
Sieć SPAR otworzyła kolejne sklepy – placówkę SPAR Mini w Solnikach (woj. lubuskie), a także dwa sklepy SPAR Express na stacjach benzynowych w Grudziądzu przy ul. Warszawskiej 31 i Świeciu przy ul. Chełmińskiej 22 (woj. kujawsko-pomorskie). 
17.02.23, 14:05
| biznes i technologie » informacje
Sneakerstudio i PRM zostaje przejęte przez Answear.com
Answear.com, jeden z najszybciej rosnących e-commerce modowo-lifestylowych, który w 2022 r. wygenerował blisko 1 mld zł przychodu ogłosił podpisanie umowy warunkowej na nabycie marek Sneakerstudio i PRM. Pierwsza z nich jest jednym z liderów sprzedaży w segmencie sneakers & streetwear w Europie Środkowo-Wschodniej. 
17.02.23, 07:46
| biznes i technologie » informacje
WhitePress zanotował blisko 50 proc. wzrost sprzedaży w 2022 roku
WhitePress , polski startup odnotował w 2022 roku sprzedaż na poziomie ok. 80 mln zł – daje to blisko 50 proc. wzrost względem poprzedniego roku. Co istotne, niemal 40 proc. wszystkich przychodów polskiego MarTechu pochodziła z działań na zagranicznych rynkach.
11.02.23, 09:00
| biznes i technologie » informacje
Warka tworzy nową kategorię w segmencie piw bezalkoholowych na polskim rynku
Warka wprowadza na rynek produkt wykraczający poza segment piw bezalkoholowych.
10.02.23, 09:58
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Anna Bibik-Herla dyrektorką handlową TaniaKsiazka.pl
1 lutego 2023 roku stanowisko dyrektorki handlowej TaniaKsiazka.pl objęła Anna Bibik-Herla, wcześniej zajmująca stanowisko Managera Działu Książka.
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 20.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 17.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.