23.01.18, 18:00

Chatbot Wrocławia. Pierwszy w Polsce całodobowy punkt informacji turystycznej

Wrocławski chatbot
Fot.: materiały prasowe

Chatbot Wrocławia. Pierwszy w Polsce całodobowy punkt informacji turystycznej
We Wrocławiu działa chatbot - pierwszy w Polsce wirtualny, samorządowy doradca, który informuje zainteresowanych o turystycznych możliwościach stolicy Dolnego Śląska.

“Chatbot pracuje na fanpage’u Visitwroclaw.eu, stronie dedykowanej turystom odwiedzającym Wrocław, od przełomu września i października minionego roku” - mówi Mariusz Pełechaty, Head of Product w Studiu KODA Bots, twórcy chatbota. „Chatbot powstawał przez kilka miesięcy. Do listopada 2017 r. przechodził testy, by dostosować pojawiające się w nim treści do potrzeb użytkowników” - dodaje Pełechaty.

Aby skorzystać z usługi, należy kliknąć w przycisk “wyślij wiadomość” na fanpage’u Visit Wrocław, a chatbot na podstawie aktualnych informacji ze strony visitwroclaw.eu odpowiada i odsyła do interesujących treści. Użytkownik na początku drogi określa temat, który go interesuje i przegląda wprowadzenia do artykułów. Jeśli coś szczególnie go zainteresuje – przechodzi na stronę www, na której znajdzie więcej informacji. ”Tworząc chatbota pamiętaliśmy, że użytkownicy nie szukają dogłębnej rozmowy. Przeciwnie, wymagają konkretnych informacji, które pomogą im rozwiązać problemy tak szybko, jak to możliwe. Stąd, aby poprawić wrażenia turystów i mieszkańców miasta, upewniliśmy się, że odpowiedzi, które daje im bot, są natychmiastowe, trafne i zwięzłe” - zaznacza Pełechaty.

Dzięki chatbotowi udało się zautomatyzować także część pracy wykonywanej przez Biuro Promocji. Urzędnicy odpowiadają jedynie na takie pytania turystów, z którymi bot nie jest w stanie sobie poradzić. Obecnie tą drogą komunikuje się z miastem od kilkunastu do kilkudziesięciu osób dziennie. Chatbot jest całodobowym punktem informacji turystycznej, w którym pytający uzyskują potrzebne odpowiedzi tu i teraz. „W obliczu rosnącej ilości pytań zadawanych markom poprzez social media, rosną również oczekiwania związane z czasem reakcji” - mówi Ewelina Bartoszewska-Kman, kierownik zespołu komunikacji marketingowej miasta w Biurze Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia. „Użytkownicy oczekują jej niemal w czasie rzeczywistym. Taka obsługa zajmuje coraz więcej czasu i z roku na rok generuje większe koszty. W poprawianie jakości i szybkości obsługi zawsze warto inwestować” - dodaje Bartoszewska-Kman.

Analiza pytań użytkowników daje także wiedzę o tym, na jakie informacje jest największe zapotrzebowanie i szerzej, jakimi atrakcjami są zainteresowani turyści. Informacje pozwalają z jednej strony profilować ofertę turystyczną, z drugiej zaś selekcjonować treści pojawiające się na stronie czy w mediach społecznościowych miasta.

Obecnie chatbot obsługuje pytających w języku polskim. Jeśli pojawiają się zapytania po angielsku, kieruje do anglojęzycznej wersji strony visitwroclaw.eu. Miasto rozważa wprowadzenie nie tylko anglojęzycznego odpowiednika ale również kolejnych języków: niemieckiego, hiszpańskiego, czeskiego.

Komentarze

Powiązane

15.05.23, 07:30
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
LifeTube Labels pomoże twórcom dzielić przychody
Sieć partnerska LifeTube będzie oferowała influencerom tworzenie własnych produktów i usług. W tym celu powstał dział LifeTube Labels, na którego czele stanął Adam Romanowski.
13.05.23, 16:48
| internet » informacje
Allegro zadebiutowało w Czechach
Start allegro.cz rozpoczyna nowy etap ekspansji platformy i jej partnerów w regionie. Kupujący z Czech mogą korzystać z allegro.cz - lokalnej odsłony Allegro.
12.05.23, 13:30
| internet » informacje
Ruszyła nowa sekcja tematyczna w serwisie Onet Kobieta
Onet rozszerzył swoją ofertę o nową sekcję Onet Rodzina, poświęconą tematyce rodziny, rodzicielstwa oraz relacji z seniorami, która nie skupia się jedynie na opiece nad wnukami.
11.05.23, 07:30
| internet » informacje
Komputronik nawiązał współpracę z android.com.pl
Firma Komputronik i internetowy serwis informacyjny android.com.pl nawiązały współpracę, która pozwoli na zacieśnienie relacji między dwoma liderami rynku technologicznego – z obszaru handlu i mediów. 
10.05.23, 15:00
| internet » informacje
Spalić piekło. Nowy podcast Marty Grzywacz i Michała Wójcika w Onet Audio
„Spalić piekło” to nowy podcast autorstwa Marty Grzywacz i Michała Wójcika opowiadający o buntach w obozach zagłady w czasie II wojny światowej. Seria obejmuje 10 odcinków i w dniu premiery – 11 maja – będzie w całości dostępna w aplikacji Onet Audio i na Newsweek.pl.
09.05.23, 15:30
| internet » informacje
Sędzia wróg. Miniserial Sport.pl o przemocy w stosunku do sędziów niższych lig piłkarskich
Serwis Sport.pl przygotował miniserial „Sędzia wróg” poruszający temat przemocy fizycznej i werbalnej w stosunku do sędziów niższych lig piłkarskich. Premiera cyklu odbyła się 8 maja br.
09.05.23, 12:10
| internet » ludzie
Alina Makarczuk dyrektorką ds. partnerstw serwisu Ukrayina.pl
Agora stworzyła stanowisko dyrektorki ds. partnerstw serwisu Ukrayina.pl, które objęła Alina Makarczuk.
09.05.23, 10:41
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa WP kupiła platformę marketingową Samito
Wirtualna Polska rozszerza możliwości platformy WP Ads. Spółka kupiła system Samito, dostarczający sklepom internetowym rozwiązania automatyzacji marketingu.
08.05.23, 06:30
| internet » badania rynku
Antyukraińska propaganda w mediach społecznościowych. Raport IMM i Demagoga
Od 1 listopada 2022 r. do 31 marca 2023 r. odnotowano łącznie niemal 300 tys. wpisów i komentarzy deprecjonujących Ukrainę i Ukraińców. W lutym i w marcu br. skala antyukraińskiej propagandy utrzymywała się na podobnym poziomie, co oznacza, że średnio publikowanych jest 84 takich treści na godzinę.
07.05.23, 21:00
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet głównym partnerem medialnym Drift Masters European Championship
Ringier Axel Springer Polska oraz Drift Masters European Championship zawarły partnerstwo medialne. W ramach współpracy, w serwisie Przegląd Sportowy Onet będą się pojawiać treści promujące zawody organizowane przez Drift Masters oraz informacje na temat samej dyscypliny, jaką jest drifting.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. mediów społecznościowych – Rzecznik Prasowy

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w Gdańsku | Gdańsk

Przejdź do oferty
Konkursy
do 25.06.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.06.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.