23.03.17, 11:00

Słuchalność radia w największych miastach: RMF FM rządzi w dziewięciu miastach, Trójka i Radio Zet tylko w trzech

Logo RMF FM
Fot.: materiały prasowe

W największych miastach najczęściej liderem jest Radio RMF FM - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 września 2016 r. do 28 lutego 2017 r. 

W największych miastach liderem najczęściej jest Radio RMF FM (porównanie do analogicznego okresu sprzed 12 miesięcy). Krakowska sieć radiowa w ostatniej fali pozyskała Poznań (tam wczesnej miejsce pierwsze zajmowała Trójka) oraz Trójmiasto (także Trójka). RMF stracił na rzecz Radia Zet Rzeszów oraz Częstochowę oraz na rzecz Radia Gra - Toruń.

Radio Zet liderem jest tylko w trzech miastach. Stacja odzyskała Warszawę (rok temu liderem była Trójka). Zetka pozyskała również Rzeszów (kosztem RMF FM) oraz Częstochowę (również kosztem RMF FM). Stacja z kolei straciła Lublin.

Trójka liderem pozostaje w trzech miastach. Pozyskała Szczecin (kosztem Radia Szczecin) oraz Lublin (kosztem Radia Zet). Straciła jednak Warszawę (na rzecz Radia Zet), Poznań (na rzecz RMF FM) oraz Trójmiasto (także na rzecz RMF FM).

Lokalne rozgłośnie zajmują miejsce pierwsze tylko w Radomiu (niezmiennie Radio Rekord FM) oraz Toruniu (Radio Gra odzyskało pozycję lidera kosztem RMF FM).

Największy udział w rynku i przewagę nad pozostałymi stacjami w regionie ma Radio RMF FM na terenie Aglomeracji Śląskiej. Mimo dużej konkurencyjności na tym rynku, stacja wciąż kontroluje blisko 1/3 rynku.

Udział stacji radiowych w lokalnych rynkach (porównanie do analogicznego okresu 1.09.2015-28.02.2016)
Warszawa - Radio Zet (12,8 proc.; zmiana lidera z Trójki)
Radom - Radio Rekord FM (24,8 proc.)
Kraków - RMF FM (23,8 proc.)
Wrocław - Trójka (13 proc.)
Toruń - Radio Gra (15,2 proc.; zmiana lidera z RMF FM)
Szczecin - Trójka (16,5 proc.; zmiana lidera z Radia Szczecin)
Rzeszów - Radio Zet (19,7 proc.; zmiana lidera z RMF FM)
Poznań - RMF FM (11,2 proc.; zmiana lidera z Trójki)
Olsztyn - RMF FM (21,8 proc.)
Łódź - RMF FM (15 proc.)
Lublin - Trójka (13,6 proc.; zmiana lidera z Radia Zet)
Kielce - RMF FM (14,9 proc.)
Aglomeracja Śląska - RMF FM (32,6 proc.)
Trójmiasto - RMF FM (15,9 proc.; zmiana lidera z Trójki)
Częstochowa - Radio Zet (18,8 proc.; zmiana lidera z RMF FM)
Bydgoszcz - RMF FM (23,7 proc.;)
Białystok - RMF FM (18,5 proc.)
Dane: Radio Track, opr. portalmedialny.pl

Komentarze

Powiązane

05.12.24, 07:45
| radio » informacje
Świąteczny konwój i Gwiazdkowy pociąg Radia ZET kursują po Polsce
"Świąteczny konwój Radia ZET" ruszył w Polskę odwiedzić największe polskie jarmarki. W trasę po kraju wyruszył również "Gwiazdkowy pociąg Radia ZET".
04.12.24, 15:30
| radio » informacje
My wiemy, o co zapytać. Dziennikarze TOK FM w kampanii wizerunkowej stacji
Radio TOK FM wystartowało z kampanią wizerunkową pod hasłem „My wiemy, o co zapytać”, której celem jest podkreślenie wyjątkowej roli stacji jako medium, które stawia najważniejsze pytania i prowadzi dialog na najwyższym poziomie.
04.12.24, 11:30
| radio » informacje
Zabłyśnij na Święta. Świąteczna akcja Radia ESKA2
6 grudnia br. na antenie Radia ESKA2 rozpocznie się akcja „Zabłyśnij na Święta”, w której nagradzane będą najpiękniejsze gwiazdkowe dekoracje. Przez cały grudzień stacja grać też będzie najpopularniejsze polskie świąteczne utwory.
03.12.24, 17:45
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro reklamy Grupy Eurozet już z nową strukturą
Grupa Eurozet finalizuje zmiany w strukturze biura reklamy. Zintegrowany obszar sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej będzie się składać z pięciu kluczowych obszarów biznesowych: Działu Planowania i Zakupu Radia, Działu Rozwoju Produktu Digital, Działu Rozwoju Narzędzi Sprzedażowych, Działu Niestandardów i Promocji oraz Działu Analiz i Wsparcia Sprzedaży.
03.12.24, 08:45
| radio » informacje
Fundacja Radia ZET i Fundacja Castorama pomogą razem mieszkańcom Gminy Głuchołazy
Fundacja Radia ZET rozpoczęła współpracę z Fundacją Castorama, której celem jest skoordynowana pomoc dla mieszkańców Gminy Głuchołazy, których domy i mieszkania ucierpiały w wyniku wrześniowej powodzi oraz przyspieszenie rozpatrywania wniosków o dofinansowanie remontów.
02.12.24, 22:25
| radio » informacje
Mikołajkowy Piegowaty Koncert w Polskim Radiu Dzieciom
„Strony świata są cztery, a tam? Święty Mikołaj i renifery!” - pod takim hasłem odbędzie się mikołajkowy koncert z cyklu „Piegowate Koncerty” na który zapraszają Katarzyna Stoparczyk, Orkiestra Polskiego Radia w Warszawie pod dyrekcją Michała Klauzy oraz Polskie Radio Dzieciom i Trójka.
02.12.24, 12:55
| radio » informacje
Radio ESKA kontynuuje akcję Kto jest Twoim Mikołajem?
Radio ESKA po raz kolejny akcją organizuje akcję „Kto jest Twoim Mikołajem?”. Przez cały grudzień trwa także głosowanie na największy hit 2024 roku.
01.12.24, 08:00
| radio » informacje
Spotkanie ze świętym Mikołajem na antenie Polskiego Radia Dzieciom
6 grudnia br. w godz. 20.00-21.00 św. Mikołaj będzie odpowiadał na pytania nadesłane przez najmłodszych słuchaczy Polskiego Radia Dzieciom. Wydarzenie będzie można śledzić w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej stacji.
29.11.24, 19:17
| radio » informacje
Świeża krew. Eska Roch chce promować młode rockowe talenty
4 grudnia br. na antenie radia Eska ROCK ruszy nowy program „Świeża krew”, którego celem jest promocja świeżych, obiecujących zespołów, solistów i projektów muzycznych, które przyciągają uwagę swoją pasją oraz jakością twórczości.
29.11.24, 12:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF wybiera 38 Content Communication. Agencja zajmie się m.in. PR flagowych marek firmy
W listopadzie br., Grupa RMF dołączyła do grona klientów 38 Content Communication. Agencja odpowiada za kompleksową obsługę PR Grupy RMF, w tym jej kluczowych marek: RMF FM, RMF MAXX i RMF Classic.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 05.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.