22.03.17, 11:00

Warszawa: Radio Zet powraca na pozycję lidera

Logo stacji radiowych
Fot.: materiały prasowe

Na pozycję lidera na warszawskim rynku radiowym powróciło Radio Zet - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 września 2016 r. do 28 lutego 2017 r. (Warszawa).

Radio Zet w ostatniej fali uzyskało 12,8 proc. udziału w rynku. To w porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku oznacza stratę 0,7 p.p. Na drugie miejsce spadła Trójka, która straciła nie tylko pozycje lidera, ale też aż 3,1 p.p. Na trzecim miejscu umocniło się Radio RMF FM (wzrost o 1,1 p.p.). Tuż za podium znalazło się Radio TOK FM, które może pochwalić się wzrostem słuchalności aż o 4,2 p.p.

Na warszawskim rynku coraz lepiej sobie radzi Antyradio (wzrost o 1,2 p.p.), Radio Pogoda (wzrost o 0,8 p.), Eska Rock (wzrost o 0,6 p.p.), RMF Classic (wzrost o 0,7 p.p.), Radio Plus Warszawa (wzrost o 1,4 p.p.) oraz Wawa (wzrost o 0,6 p.p.).

Zdecydowanie gorzej radzi sobie Radio Eska (strata aż o 1,7 p.p.). Duża część stacji straciła 0,5 p.p. (Kolor 103 FM, Dwójka, RMF MAXXX oraz Radio Maryja). Udział w rynku Muzo.fm spadł do poziomu 0,5 proc. (strata 0,7 p.p.). To dokładnie taki sam wynik jaki uzyskuje Akademickie Radio Kampus.

Udział stacji w rynku radiowym 

  marzec 2015 : sierpień 2015 wrzesień 2015 : luty 2016 marzec 2016 : sierpień 2016 wrzesień 2016 : luty 2017
Radio ZET 14,0% 13,5% 12,5% 12,8%
Trójka - Program 3 Polskiego Radia 9,8% 13,8% 9,9% 10,7%
Radio RMF FM 8,3% 8,6% 9,2% 9,7%
Radio TOK FM 6,5% 5,4% 8,3% 9,6%
Radio VOX FM (sieć: 17 częstotliwości)/ do 2013-11 Radio Eska Rock 6,6% 8,7% 7,7% 6,7%
Jedynka - Program 1 Polskiego Radia 8,6% 6,8% 7,7% 6,4%
Radio ESKA Warszawa 6,8% 7,0% 5,7% 5,3%
Radio Pogoda (Warszawa) / do 2015-07 Radio Nostalgia (Warszawa) 5,1% 3,4% 3,5% 4,2%
Radio Złote Przeboje 100,1 FM (Warszawa) / do 2015-07 Radio Złote Przeboje Pogoda 100,1 FM (Warszawa) 4,4% 3,6% 4,4% 4,1%
Antyradio / do 2015-01 Radio ZET Chilli 2,7% 2,8% 4,0% 4,0%
Radio Eska Rock (Warszawa) / do 2013-11 Radio VOX FM (Warszawa) 2,7% 3,3% 4,0% 3,9%
Radio RMF Classic (Warszawa) / badane od 10.2010 3,5% 2,2% 2,5% 2,9%
Radio ZET Chilli (Warszawa/Kraków) / do 2015-01 Radio ZET Gold (Warszawa) 3,1% 2,6% 2,4% 2,7%
Radio Plus Warszawa 1,3% 1,2% 1,6% 2,6%
Radio Wawa (Warszawa) 1,5% 2,0% 1,9% 2,6%
RDC - Radio dla Ciebie (Warszawa) / do 2016.03 Polskie Radio RDC (Warszawa) 1,5% 1,5% 1,3% 1,7%
Radio Kolor 103 FM (Warszawa) 2,1% 2,2% 2,1% 1,7%
Dwójka - Program 2 Polskiego Radia 1,6% 1,9% 1,6% 1,4%
Radio RMF MAXXX (Warszawa) 2,2% 1,9% 2,4% 1,4%
Radio Maryja 0,7% 1,7% 2,0% 1,2%
Rock Radio 103,7 FM (Warszawa) / do 2014-01 Radio 103,7 Roxy FM (Warszawa) 1,5% 1,5% 0,8% 1,1%
Radio ZET Gold (Warszawa) / do 2015-01 AntyRadio 94 FM (Warszawa) 1,2% 0,9% 1,0% 1,0%
Akademickie Radio Kampus (Warszawa) 0,5% 0,4% 0,5% 0,5%
Radio Muzo.fm / do 2014-09 Radio PiN 0,4% 1,2% 0,9% 0,5%
Radio Warszawa 1,2% 0,6% 0,9% 0,5%
Polskie Radio 24 / do 2016-08 Czwórka - Program 4 Polskiego Radia 0,9% 0,6% 0,5% 0,4%
Czwórka / do 2016-08 Polskie Radio 24 0,0% 0,0% 0,0% 0,3%
N= 2410 2417 2405 2446

Fale:
marzec 2015 : sierpień 2015 (wielkość: 42 009)
wrzesień 2015 : luty 2016 (wielkość: 42 016)
marzec 2016 : sierpień 2016 (wielkość: 41 842)
wrzesień 2016 : luty 2017 (wielkość: 41 788)
Grupy celowe:
Warszawa:
Wybrane miasta = Warszawa
Wielkość (nie ważona): 1 359 995 (88 235 przypadków, 6,1% całej próby)
Braki danych usunięte po każdej zmiennej.
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika

 

Komentarze

Powiązane

16.04.24, 06:30
| radio » informacje | prasa » informacje | reklama & PR » informacje
MT Biznes rozpoczyna współpracę z Michałem Proszowskim i Damianem Kwiekiem
Wydawnictwo MT Biznes rozpoczyna współpracę w obszarze cyklu podcastów o książkach oraz budowania społeczności czytelników z Damianem Kwiekiem, dawnym dziennikarzem Trójki oraz Michałem Proszowskim, byłym dyrektorem komunikacji i marketingu PGE Narodowego. 
15.04.24, 10:57
| radio » informacje
Czwarty Dzień Patronów w Radiu Nowy Świat. Specjalna ramówka i koncert
16 kwietnia br., w Dniu Patronów, ramówka radia zostanie zmieniona. Oprócz stałych, wtorkowych pozycji pojawią się inne, lubiane przez patronów audycje. Na wieczór zaplanowano koncert Waglewski Fisz Emade z udziałem patronów. 
15.04.24, 08:30
| radio » informacje
Fajne radio RMF. Doda, zespół The Kolors i dziennikarze RMF FM w kampanii wizerunkowej
Ruszyła kampania wizerunkowa radia RMF FM pod hasłem „Fajne radio RMF”. Jej twarzami została Doda, członkowie zespołu The Kolors oraz prezenterzy stacji. Częścią akcji jest konkurs antenowy oraz event, w ramach którego RMF FM odwiedzi polskie miasta i miasteczka.
15.04.24, 07:30
| radio » badania rynku
Badanie Total Audio: dlaczego wybieramy treści audio? Informacje, muzyka i ulubieni prowadzący
Szybki dostęp do newsów, dostarczanie wiedzy, oferta muzyczna, kontakt z lubianymi osobowościami, możliwość dopasowania do nastroju czy towarzyszenie podczas różnych form aktywności – m.in. takie powody wskazali uczestnicy badania Total Audio, dla których Polacy sięgają po treści audio. Każdego dnia 79 proc. Polaków. „czegoś” słucha.
11.04.24, 12:51
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Nadawcy radiowi będą promować radio jako efektywne medium reklamowe
11 kwietnia br., z okazji Dnia Radia, ruszyła ogólnopolska akcja pod hasłem „I love radio”, której celem jest popularyzacja radia w Polsce, jako efektywnego medium reklamowego. Organizują ją wspólnie najwięksi, na co dzień konkurujący ze sobą, nadawcy radiowi: Polskie Radio, Grupa Eurozet, Grupa RMF oraz Grupa ZPR Media.
11.04.24, 10:00
| radio » ludzie
Bilguun Ariunbaatar jako Szalony Reporter w Radiu ZET
11 kwietnia br. do ekipy porannego programu Radia ZET „Dzień dobry bardzo” dołączył Bilguun Ariunbaatar.
10.04.24, 16:00
| radio » badania rynku
Słuchalność sieci radiowych w I kwartale 2024 r.: Eska liderem, rosnie Audytorium 17 i Meloradio
Radio Eska pozostaje najchętniej słuchaną siecią radiowa w Polsce - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 stycznia 2024 r. do 31 marca 2024 r. (sieci radiowe).
10.04.24, 15:00
| radio » badania rynku
Słuchalność radia w I kwartale 2024 r.: duży wzrost Radia Zet i Radia Maryja
Radio RMF FM pozostaje najchętniej słuchaną rozgłośnią w Polsce - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 stycznia 2024 r. do 31 marca 2024 r. (stacje ogólnopolskie i ponadregionalne).
10.04.24, 06:30
| radio » badania rynku
Badanie Słuchacz podcastów w Polsce: rośnie słuchalności podcastów
W Polsce, podobnie jak na świecie, utrzymuje się rosnący trend popularności podcastów. W 2023 r. blisko 10 mln polskich internautów słucha treści słownych audio przynajmniej raz w miesiącu – wynika z V edycji badania „Słuchacz podcastów w Polsce” przygotowanego cyklicznie przez Grupę Eurozet we współpracy z Publicis Groupe.
09.04.24, 06:30
| radio » informacje
Wiosenna ramówka Polskiego Radia Rzeszów. Do stacji wracają znane głosy
Pod hasłami „Wiosna w Polskim Radiu Rzeszów, słuchaj z wzajemnością”, 8 kwietnia br. ruszyła nowa ramówka publicznej rozgłośni regionalnej nadającej w południowo-wschodniej Polsce. Zmiany dotyczą przede wszystkim pasm wieczornych, które po godz. 20.00 wypełnią rozmaite gatunki muzyczne podane w autorskiej, osobistej formie przez grono dawnych i nowych współpracowników stacji.
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden zestaw. Wariant kolorystyczny może różnić się od tego na zdjęciu w informacji w zależności od stanu magazynu.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy