27.01.17, 11:00

Małgorzata Wolanin: Mój blog powstał tak naprawdę przypadkiem

Małgorzata Wolanin
Fot.: archiwum rozmówcy

O świadomości kulinarnej Polaków, selekcji wybieranych przepisów oraz o współpracy z reklamodawcami. Rozmowa z Małgorzatą Wolanin, twórczynią bloga kulinarnego karmelowy.pl.

Kuba Wajdzik: Skąd zabrał się pomysł na prowadzenie bloga?
Małgorzata Wolanin: Mój blog powstał tak naprawdę przypadkiem. Gdy poznałam mojego obecnego narzecznego, okazało się, że ze względów zdrowotnych nie może on jeść produktów przetworzonych. Kupiłam więc pierwszą książkę kucharską i zaczęłam gotować. Tak mi się to bardzo spodobało, że zaczęłam kupować coraz więcej książek kucharskich i przekopywać wtedy istniejące blogi kulinarne, wyszukując coraz to nowsze przepisy. Pewnego pięknego dnia, mój ukochany, który jest programistą, stwierdził, że sama powinnam założyć bloga, bo i tak codziennie gotuję coraz to wymyślniejsze i smaczne potrawy. I wtedy mój narzeczony sam założył mi bloga.

KW: Czym Pani blog różni się od innych dostępnych w sieci?
MW: Staram się na moim blogu prezentować potrawy trochę inne niż tradycyjne. Sama bardzo lubię eksperymentować i chciałabym zachęcić czytelników do poznawania smaków z całego świata.

KW: Śledzi Pani inne blogi i media kulinarne?
MW: Śledzę bardzo wiele blogów polskich i zagranicznych, cały czas szukając inspiracji i podziwiając piękne zdjęcia. Z polskich blogów na jaki po raz pierwszy trafiłam kiedyś w sieci i regularnie do niego wracam, to Kwestia Smaku. Z zagranicznych, często wracam na Half Baked Harvest. Moim zdaniem media kulinarne są na dobrym poziomie i z roku na rok sytuacja się poprawia. Szkoda tylko, że niektóre piękne blogi są porzucane, a wielu bolerom brakuje wytrwałości, bo blog kulinarny to jednak bardzo absorbujące hobby.

KW: Polacy mają coraz większą świadomość kulinarną. To pomaga czy raczej przeszkadza w prowadzeniu bloga?
MW: Na swoim blogu używam prawie tylko i wyłącznie produktów nieprzetworzonych z wiadomych względów, więc to, że wzrasta świadomość kulinarna bardzo mnie cieszy i nie mam u siebie nic do ukrycia

KW: Dobry blog wymaga poświęcenia sporej ilości czasu. Jak to jest w Pani przypadku?
MW: Staram się publikować wpisy przynajmniej trzy razy w tygodniu i jak na razie mi się to udaje. Sama zajmuję się prowadzeniem mojego bloga, od przygotowania przepisu, przez zrobienie zdjęć i przygotowanie samego wpisu na blogu. Przyznam, że czasami brakuje mi czasu, gdyż pracuję na pełny etat, jednak jak na razie nie zabrakło mi wytrwałości.

KW: Co sprawia największą trudność w prowadzeniu bloga?
MW: Czas. A raczej jego brak. Mam bardzo dużo pomysłów na mojego bloga, jednak permanentnie brakuje mi czasu na ich realizację. Prędzej czy później na pewno mi się to uda.

KW: Jak wygląda komunikacja z internautami?
MW: Komunikacja z czytelnikami odbywa się poprzez komentarze na blogu, wiadomości i komentarze na Facebooku i poprzez maile. Często dostaję prośby o przygotowanie przepisu na różne potrawy i staram się sprostać tym wymaganiom.

KW: W jaki sposób wygląda selekcja wybieranych przepisów?
MW: Staram się gotować sezonowo i chyba dobrze mi to idzie. Wiadomo, że sezonowe produkty są najtańsze i najsmaczniejsze. Czerpię inspirację także z innych blogów i książek kucharskich, często modyfikując przepisy pod własne kubki smakowe.

KW: Czy spotkała się Pani z kradzieżą Pani przepisów i materiałów?
MW: Niestety, już się z tym spotkałam. Jednak jak mówi mój ukochany, to że ktoś kradnie moje zdjęcia i przepisy oznacza, że odniosłam sukces. Tak się pocieszam. Zdarza się to na szczęście rzadko, jednak jest to strasznie irytujące. Jeśli ktoś potrzebuje zdjęcie z mojego bloga, przecież wystarczy zapytać, a jak widzę potencjał osoby czy serwisu, która o to prosi, to zazwyczaj się zgadzam.

KW: Prowadzenie blogu w dzisiejszych czasach to nie rzadko tylko hobby i pasja. Jak wygląda współpraca z reklamodawcami?
MW: Mam nadzieję, że kiedyś nadejdzie ten cudowny dzień i będę mogła utrzymać siebie i moją rodzinę z prowadzenia bloga. Jak na razie pozostaje to tylko w sferze marzeń, gdyż blogi kulinarne w Polsce są - mam wrażenie - uważane przez reklamodawców za gorszej kategorii, a są bardzo pracochłonne… Może kiedyś to się zmieni. Jednak zauważyłam, że im bardziej pracuję nad jakością zdjęć i przepisów, to reklamodawców przybywa.

KW: Jakie są Pani plany dotyczące działalności bloga na najbliższe miesiące?
MW: Chciałabym rozwinąć go o nowe działy typowo lifestylowe. Mam nadzieję, że wystarczy mi na to wszystko czasu i energii:)

KW: Dziękuję za rozmowę.

Małgorzata Wolanin
Pochodząca z Lubelszczyzny, od ośmiu lat mieszkająca w Warszawie. Miłośniczka zdrowego i smacznego jedzenia, lubiąca poznawanie nowych potraw i eksperymenty w kuchni. Zawodowo bankowiec, a z zamiłowania blogerka kulinarna, publikująca przepisy na blogu „karmelowy.pl”.

Komentarze

Powiązane

04.12.22, 23:00
| internet » informacje
20 lat istnienia serwisu dobreprogramy.pl
Serwis dobreprogramy.pl obchodzi w tym roku 20-lecie działalności. Z tej okazji redakcja przygotowała sekcję, w której publikuje treści przenoszące użytkowników w przeszłość.
29.11.22, 18:12
| internet » informacje
Be Healthy Magazine. Serwis WP abcZdrowie z miesięcznikiem premium
Redakcja WP abcZdrowie stworzyła nowy lifestylowy miesięcznik Premium „Be Healthy Magazine”, który jest skierowany do czytelników ceniących zdrowy styl życia. Każde kolejne wydanie poświęcone będzie innemu tematowi.
27.11.22, 13:30
| radio » informacje | internet » informacje
Jimi Hendrix bohaterem specjalnego serwisu internetowego Polskiego Radia
Z okazji 80. rocznicy urodzin Jimiego Hendrixa, portal PolskieRadio.pl przygotował serwis specjalny hendrix.polskieradio.pl poświęcony jednemu z najważniejszych muzyków w historii rocka. Choć żył tylko 27 lat i nagrał tylko trzy albumy studyjne, uważany jest za najważniejszego i najbardziej wpływowego gitarzystę w historii muzyki rockowej.
23.11.22, 15:30
| radio » informacje | internet » informacje
Podcast Roku. Konkurs imienia redaktora Janusza Majki. Lista laureatów
Podczas uroczystej Gali w Rzeszowie ogłoszono laureatów w konkursie mienia redaktora Janusza Majki na Podcast Roku.
22.11.22, 16:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska: zysk EBITDA w III kwartale 2022 r. to blisko 96 mln zł
Skorygowany zysk EBITDA Wirtualnej Polski Holding S.A. w III kwartale 2022 r. wyniósł prawie 96 mln zł. To oznacza wzrost o 30 proc. w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Po wzroście o ponad 20 proc. przychody spółki wyniosły 271 mln zł, a zysk netto to prawie 51 mln zł. 
21.11.22, 07:00
| radio » informacje | internet » informacje
Mikrofon TOK FM i Sport.pl Live z wydaniami specjalnymi na czas mundialu w Katarze
Radio TOK FM i Sport.pl przygotowały kolejne wspólne propozycje programowe z okazji mundialu. Na antenie stacji oraz na stronach serwisu w najbliższych tygodniach pojawią się wydania specjalne programów „Mikrofon TOK FM” oraz „Sport.pl Live”, współprowadzone przez dziennikarzy z obu redakcji.
20.11.22, 21:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Adam Pawlukiewicz z zrelacjonuje mundial w Przeglądzie Sportowym i w kanale Total Sport
Adam Pawlukiewicz zostanie felietonistą „Przeglądu Sportowego” w trakcie Mistrzostw Świata w Katarze, jego teksty będą pokazywały biznesową i marketingową stronę Mundialu oraz opisywały mistrzostwa z perspektywy kibiców, którzy wybierają się do Dohy.
18.11.22, 19:10
| internet » informacje
Game Planet udostępnia piłkarski quiz Sędzia
18 listopda br. serwis Game Planet udostępnił quiz piłkarski „Sędzia”. Gra pozwala nabyć wiedzę i umiejętności arbitra na boisku piłkarskim. 
18.11.22, 08:00
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów redakcyjnych na czas mundialu
Przegląd Sportowy Onet przygotował pięć formatów na czas piłkarskich mistrzostw świata w Katarze, które rozpoczynają się 20 listopada br. W Katarze będzie pracować troje korespondentów Przeglądu Sportowego Onet, a w Warszawie będzie przygotowywany codzienny program o rozgrywkach piłkarskich.
17.11.22, 11:58
| internet » informacje
Sport.pl w Katarze. Serwis promuje mundialową ofertę
Zespół Sport.pl (Agora) przygotował wielokanałowy plan relacjonowania nadchodzącego mundialu. Do Kataru poleci trzech korespondentów serwisu. 16 listopada br. ruszyła kampania „Sport.pl w Katarze” promująca działania serwisu w trakcie mundialu.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 05.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.