13.12.16, 12:00
Sieci radiowe: Eska w dół, Pogoda w górę
Najpopularniejszą siecią radiowa pozostaje niezmiennie Eska – wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez MillwardBrown SMG/KRC obejmującego okres od 1 września 2016 r. do 30 listopada 2016 r. (sieci radiowe).
Radio Eska w ostatniej fali uzyskało 6,4 proc. udziału w rynku słuchalności radia ogółem. To w porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku oznacza stratę 0,4 p.p. Audytorium 17 uzyskało lepszy wynik niż rok wcześniej (wzrost o 0,1 p.p.). Trzecie miejsce zajmują Złote Przeboje (strata 0,3 p.p.). Tracą również inne sieci radiowe: RMF MAXXX i Radio Plus (po 0,3 p.p.) i Zet Gold (o 0,1 p.p.).
Rośnie za to słuchalność Radia Wawa (wzrost o 0,1 p.p.), Radio Pogoda (o 0,3 p.p.) i Rock Radio (o 0,1 p.p.). Bez zmian pozostaje słuchalność Radia Zet Chilli.
Udział sieci radiowych w rynku
wrzesień 2015 : listopad 2015 | grudzień 2015 : luty 2016 | marzec 2016 : maj 2016 | czerwiec 2016 : sierpień 2016 | wrzesień 2016 : listopad 2016 | |
ESKA | 6,8% | 6,7% | 6,7% | 6,8% | 6,4% |
Audytorium 17 | 5,3% | 5,0% | 5,0% | 5,2% | 5,4% |
Złote Przeboje | 3,1% | 2,8% | 3,2% | 2,9% | 2,8% |
RMF MAXXX | 3,1% | 2,9% | 3,0% | 3,4% | 2,8% |
Radio PLUS | 2,1% | 1,9% | 2,0% | 2,3% | 1,8% |
WAWA | 1,2% | 1,2% | 1,0% | 1,0% | 1,3% |
Radio Pogoda | 0,6% | 0,6% | 0,5% | 1,1% | 0,9% |
ZET GOLD | 0,8% | 0,8% | 0,8% | 0,7% | 0,7% |
Radio ZET Chilli | 0,3% | 0,3% | 0,3% | 0,3% | 0,3% |
Rock Radio | 0,2% | 0,3% | 0,3% | 0,2% | 0,3% |
Fale:
wrzesień 2015 : listopad 2015 (wielkość: 21 020)
grudzień 2015 : luty 2016 (wielkość: 20 996)
marzec 2016 : maj 2016 (wielkość: 20 993)
czerwiec 2016 : sierpień 2016 (wielkość: 20 849)
wrzesień 2016 : listopad 2016 (wielkość: 20 913)
Grupy celowe: wszystkie przypadki
Wielkość (nie ważona): 30 254 825 (1 425 494 przypadków, 100,0% całej próby)
Wskaźniki słuchalności: Udział w czasie słuchania (%)
Ustawienia wskaźników: Wartość wskaźnika
Komentarze