24.11.16, 13:19

Samolot A380 Emirates jako instalacja kwiatowa

Samolot kwiatowy
Fot.: materiały prasowe

W Dubaju, w sercu największego naturalnego ogrodu kwiatowego na świecie, linie Emirates stworzyły największą na świecie instalację kwiatową w formie pełnowymiarowego samolotu A380 Emirates złożoną z ponad 500 tys. świeżych kwiatów i żywych roślin. Po rozkwitnięciu instalacja ma liczyć aż 5 milionów kwiatów i ważyć ponad 100 ton (masa startowa prawdziwego A380 wynosi 575 ton). 

Budowa trwała 180 dni. W tym czasie zespół złożony z ponad 200 osób, wybudował, ułożył i zamontował roślinną strukturę na ważącym 30 ton stalowym rusztowaniu tworzącym samolot A380 Emirates. Pełnowymiarowa instalacja ma prawie 73 m długości. Kadłub znajduje się na wysokości 10,8 metra, a ogon – 24,2 metra nad ziemią. Samolot wyposażony jest nawet w ruchome łopatki silników i inne kluczowe elementy konstrukcyjne oddające istotę prawdziwej maszyny.

(…) innowacyjne inicjatywy na rzecz środowiska oraz metody budowy i obsiewania instalacji odzwierciedlają ekologiczną konstrukcję samolotu” - powiedział Boutros Boutros, starszy wiceprezes Emirates ds. komunikacji korporacyjnej, marketingu i marki.

Kwiaty i inne rośliny wykorzystane w „żywej” instalacji A380 Emirates zostały wyhodowane i zebrane w sposób zrównoważony w ciągu czterech miesięcy w szkółkach Dubai Miracle Garden w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Na instalację składa się siedem rodzajów kwiatów. Charakterystyczne logo Emirates tworzy mieszanka ponad 9 tys. roślin, a skrzydła o rozpiętości 80,3 metra powstały ze 100 tys. kwiatów.

Zrównoważone podejście do ogrodnictwa i architektury krajobrazu w Dubai Miracle Garden oznacza uprawę i transport kwiatów przy minimalnym śladzie węglowym. Aby ograniczyć zużycie wody, zastosowano pionową uprawę roślin, a nasiona mieszańcowe zostały zasiane na tackach, po czym przeniesione na specjalnie wybraną odmianę gleby, co umożliwiło odpowiednie przewietrzanie i zatrzymanie wody. Po zakończeniu sezonu w Dubai Miracle Garden, gleba zostanie wykorzystana jako organiczny nawóz. Rusztowanie A380 Emirates zostało wykonane z materiałów pochodzących z recyclingu, a kwiaty i rośliny podlewane są kropelkowo specjalnie zaprojektowanym systemem.

Komentarze

Powiązane

27.05.23, 09:47
| reklama & PR » informacje
Arkadiusz Milk twarzą okularów Tommy Hilfiger
Tommy Hilfiger łączy siły z ikoną polskiego futbolu, Arkadiuszem Milikiem. W efekcie powstała miejska, pełna streetowego sznytu kampania, prezentująca kolekcję okularów Sporty Polo Pique 2023.
26.05.23, 19:43
| reklama & PR » informacje
I wracasz do pionu. Kampania 360° nowego produktu Żywiec Zdrój Minerals+
Pod hasłem "I wracasz do pionu" ruszyła kampania promująca Żywiec Zdrój Minerals+, czyli nowości na polskim rynku - połączenie krystalicznej górskiej wody źródlanej oraz minerałów i trzech witamin z grupy B.
26.05.23, 18:26
| reklama & PR » informacje
Specjalne menu z kwaśnymi dżemami Łowicz w restauracjach grupy FoodX
Marka Łowicz zaprezentowała extra kwaśną wkładkę do menu. Wraz z grupą FoodX, do której należą, m.in. Mr. Pancake, Pizza Boyz i Ghost Burgers, Łowicz przygotował specjalną ofertę, a jej bazą są nowości marki: Dżem Extra Kwaśny Jabłko i Wiśnia z Czarną Porzeczką. Kwaśnych propozycji będzie można spróbować w pięciu polskich miastach.
26.05.23, 15:13
| reklama & PR » informacje
Blue Media rozpoczyna rebranding do marki Autopay
Firma Blue Media rozpoczyna rebranding nowej marki parasolowej Autopay. Do prac nad strategią komunikacji i kreacją zaangażowane zostały agencje: Brand New Attitude (BNA), 2012 Agency, eCommerce Team oraz agencja PR Profeina. W pracy nad strategią marki oraz całym procesem rebrandingu firmę wspiera agencja CPC Brand Consultants.
26.05.23, 13:46
| reklama & PR » ludzie
Marta Błaszkiewicz przechodzi do agencji mediowej MIDO
Marta Błaszkiewicz dołącza do zespołu agencji mediowej MIDO na stanowisku Digital Director. 
26.05.23, 12:33
| reklama & PR » informacje
Samsung partnerem tytularnym turnieju Ultraliga
Samsung został partnerem tytularnym prestiżowych rozgrywek esportowych w regionie. Ultraliga zmienia się w Samsung Galaxy Ultraliga. Umowa obowiązuje do końca 2023 r. 
26.05.23, 10:05
| reklama & PR » informacje
Cut The Mustard z kolejną kampanią dla Skinoren
W wyniku wygranego przetargu, Cut The Mustard ponownie przygotowała kreację do kampanii marki Skinoren. W oparciu o autorską ideę kreatywną „Sprawdzony sposób na trądzik” powstało digitalowe wideo, w którym marka podkreśla, że jest lekiem i w przeciwieństwie do wielu „domowych” sposobów na trądzik, działa, a nie łagodzi objawy.
26.05.23, 08:20
| reklama & PR » informacje
VeloBank promuje kredyt gotówkowy bez wychodzenia z domu
Trwa kampania produktowo-wizerunkowa VeloBanku, która promuje kredyt gotówkowy bez wychodzenia z domu. Spoty reklamowe i działania w internecie skupiają się na korzyściach łatwego i wygodnego finansowania wydatków wakacyjnych. Kampania odwołuje się do strategii banku i „Świata Bardziej Velo”, gdzie nowoczesne i proste rozwiązania finansowe ułatwiają codzienne życie.
26.05.23, 06:30
| reklama & PR » informacje
#IKEAStarterPack. Kampania IKEA stworzona przez Gen Z dla Gen Z
W nowej kampanii #IKEAStarterPack, stworzonej przez Gen Z dla Gen Z, młodzi twórcy pokazują jak produkty z IKEA pomagają im na starcie – niezależnie od tego, czy to start w nowym mieszkaniu, czy start nowej zajawki.
25.05.23, 20:09
| reklama & PR » informacje
Wilno rozpoczyna kampanię z okazji 700-lecia miasta
Wilno obchodzi swoje 700-lecie. Dlatego miasto opublikowało filmik z humorystycznymi przeprosinami za hałas dla sąsiadów w Polsce. Wideo jest częścią kampanii „Przepraszamy, Sąsiedzie, w tym roku będziemy głośni” i zaprasza sąsiadów do wzięcia udziału w licznych tegorocznych imprezach rocznicowych.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. mediów społecznościowych – Rzecznik Prasowy

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w Gdańsku | Gdańsk

Przejdź do oferty
Konkursy
do 25.06.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 23.06.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.