12.11.16, 11:00
2017 r.: 75 proc. konsumpcji internetu via mobile
W 2017 r. udział mobile w konsumpcji internetu wyniesie 75 proc. – wynika z najnowszego raportu „Mobile Advertising Forecasts”, opublikowanego przez agencję mediową Zenith.
Raport „Mobile Advertising Forecasts” koncentruje się na reklamie mobile i technologiach mobilnych, prezentując dane i prognozy dotyczące ilości czasu poświęcanego przez konsumentów na korzystanie z mobilnego internetu, penetracji smartfonów i tabletów oraz wartości inwestycji w reklamę mobile. Raport obejmuje dane z 60 światowych rynków, w tym z Polski.
„Urządzenia mobilne stały się już na świecie dominującym narzędziem dostępu do internetu, a w przyszłym roku staną się też głównym ekranem dla reklamy internetowej. W Polsce 1/3 konsumpcji internetu odbywa się na urządzeniach mobilnych, stale rośnie też udział mobile w inwestycjach w reklamę online” – powiedziała Agata Majecka, General Manager Zenith. „Dla reklamodawców oznacza to konieczność postawienia mobile w centrum doświadczeń klienta w komunikacji online, ale również koncentracji na mobilności samych konsumentów. Ich uwaga podzielona jest między kilka ekranów – mobilnych i desktopowych, i często współdzielona z ekranem telewizora, co wymaga budowania spójnych doświadczeń z marką, obejmujących wszystkie te urządzenia, i stosowania rozwiązań wykorzystujących ich synergię” – dodaje Majecka.
Kraje z najwyższym poziomem konsumpcji mobilnego internetu są rozproszone po Europie Zachodniej, Azji i Ameryce Północnej. Najwyższy udział mobile w konsumpcji internetu odnotowuje Hiszpania – według szacunków Zenith w 2016 r. sięgnie on 85 proc. Na drugim miejscu plasuje się Hong Kong, z 79 proc. udziałem mobile, a za nim Chiny (76 proc.) i USA (74 proc.). Piąte miejsce zajmują wspólnie Włochy i Indie, w których udział mobile sięga 73 proc. W Polsce udział mobile w konsumpcji internetu wynosi 32 proc.
Analitycy Zenith progozują, że w 2018 r. najwyższy udział mobile w konsumpcji internetu – na poziomie 89 proc. – odnotuje Hong Kong. Drugie miejsce, z 87 proc., zajmą Chiny, a trzecie Hiszpania (86 proc.), za którą znajda się wspólnie USA i Włochy (83 proc.) oraz Indie (82 proc.).
Czas korzystania z mobilnego internetu wydłuża się dzięki szybko rosnącej penetracji urządzeń mobilnych. W 2012 r., w 60 krajach ujętych w raporcie Zenith, tylko 23 proc. konsumentów posiadało smartfon, a zaledwie 4 proc. – tablet. Penetracja smartfonów sięga teraz 56 proc., co oznacza 2,4-krotny wzrost w ciągu czterech lat, a według prognoz Zenith do 2018 r. wzrośnie jeszcze do 63 proc. Tablety, zwykle droższe, nie są tak powszechne – obecnie posiada je 15 proc. konsumentów z 60 krajów objętych raportem. Według analiz Zenith w 2018 r. penetracja tabletów wzrośnie do 17 proc.
Penetracja smartfonów jest najwyższa w krajach Europy Zachodniej i Azji. Według szacunków Zenith w tym roku Irlandia odnotuje najwyższą penetrację smartfonów – na poziomie 92 proc.. Tuż za nią w czołówce znajdą się Singapur (91 proc.), Hiszpania (88 proc.), Norwegia (86 proc.) i Korea Południowa (84 proc.). W 2018 r. Irlandia będzie wciąż liderem tego zestawienia, z penetracją smartfonów na poziomie 94 proc., drugie miejsce zajmą wspólnie Szwajcaria i Singapur (92 proc.), a trzecie – także wspólnie – zajmą Norwegia i Tajwan (91 proc.). Polska w tym zestawieniu plasuje się poniżej światowej średniej, z penetracją smartfonów na poziomie 43,3 proc.
Penetracja tabletów bardzo się różni na poszczególnych rynkach. Na 10 z 60 opisanych w raporcie rynkach penetracja tabletów przekracza 50 proc., a na 10 innych jest poniżej 10 proc.. Tylko 3 proc. konsumentów w Chinach posiada tablet, co znacznie obniża średnią, jako że ludność Chin stanowi 27 proc. populacji tych 60 rynków. W Indiach, których ludność to kolejne 26 proc. opisanej w raporcie populacji, tablet posiada 6 proc. konsumentów. Najwyższy poziom penetracji tabletów odnotowuje Singapur (75 proc.), najniższy – Chiny i Tajlandia (3 proc.). W Polsce penetracja tabletów sięga 28,9 proc.
Na globalnym rynku reklamowym, zgodnie z prognozą Zenith opublikowaną we wrześniu, reklama mobilna wyprzedzi desktopową w 2017 r., zwiększając swój udział w globalnych wydatkach na reklamę online do 52 proc. (wobec 44 proc. w tym roku). W 2018 r. globalne wydatki na mobile będą stanowiły 60 proc. wszystkich wydatków na reklamę internetową, a ich wartość sięgnie kwoty 134 mld USD, przekraczając łączną wartość wydatków na reklamę w dziennikach, magazynach, kinie i na nośnikach outdoorowych. Na polskim rynku wydatki na mobile stanowią 21,8 proc. wydatków na reklamę internetową.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze