19.09.16, 09:00
Co i gdzie oglądamy na smartfonach i tabletach?
54 proc. internautów ogląda treści video na urządzeniach mobilnych. Te osoby robią to znaczenie częściej na smartphone’ach niż na tabletach, co jest efektem niższej penetracji tabletów wśród polskich internautów - wynika z raportu IRCenter.
Według danych Mobigate dla systemu Android z sierpnia 2016 aplikacją mobilną o największym zasięgu jest Youtube (65 proc.), przewyższającym nawet Facebooka (51 proc.), na którym też można oglądać video.
Wśród użytkowników video na urządzeniach mobilnych można wyróżnić dwie kluczowe kategorie użytkowników:
- osoby oglądające na smartphone’ach głównie teledyski i wiadomości, nie stroniący od oglądania relacji sportowych – wiodąca kategoria użytkowników video na urządzeniach mobilnych,
- osoby oglądające wiadomości na tabletach – nieco starsze i zamożniejsze.
Trzy czwarte (77 proc.) użytkowników video na mobile najczęściej ogląda te treści w domu. Oprócz sytuacji domowych video na urządzeniach mobilnych jest najczęściej oglądane w trakcie wyjazdów i wakacji – to zarówno sposób spędzania wolnego czasu w pociągu/autobusie, jak i „mały telewizorek” zabierany na wyjazd.
Dane zwracają także uwagę na to, że kobiety sięgają po video na mobile w młodszym wieku niż mężczyźni.
Raport IRCenter opisuje korzystanie z video na urządzeniach mobilnych – w oparciu o wyniki projektu Multiscreening 2016 i dane behawioralne Mobigate.
Komentarze