28.07.16, 20:00
Pojedynek medialności polskich gwiazd Euro 2016. Lewandowski VS Błaszczykowski

W cyklicznym raporcie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” porównał medialność Roberta Lewandowskiego i Jakuba Błaszczykowskiego.
W czerwcu br. kapitan drużyny ponad czterokrotnie pobił rekord publikacji z maja, odnotowując blisko 35 tys. materiałów w prasie, internecie i RTV. W tym samym czasie na temat Kuby Błaszczykowskiego pojawiło się prawie 15 tys. informacji. Największą uwagę mediów Robert Lewandowski skupiał 30 czerwca, w związku z ćwierćfinałowym meczem Polska – Portugalia, co zaowocowało liczbą 3926 publikacji. Wyraźny wzrost medialności Kuby Błaszczykowskigo zaznaczył się 21 czerwca – 2046 materiałów (mecz Polska – Ukraina), a szczyt nastąpił 9 dni później – 525 informacji. Obaj zawodnicy odnotowali przewagę informacji w mediach o zasięgu regionalnym, w przypadku Lewandowskiego wyniosła ona 58 proc., a u Błaszczykowskiego – 52 proc.
Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyliczyli, że ekwiwalent reklamowy informacji na temat Lewandowskiego wyniósł aż 285 mln zł. Najwięcej przyniosły materiały opublikowane w prasie - 114 mln zł, następnie w telewizji – 73 mln zł. Błaszczykowski najwięcej zyskał na promocji w stacjach TV – 40 mln zł. AVE ze wszystkich mediów w jego przypadku wyniosło 121 mln zł. Równocześnie jedak publikacje na temat Błaszczykowskiego, które pojawiły się w mediach dzień po zwycięskim meczu z Ukrainą, były warte o 261 tys. zł więcej niż informacje na temat RL.
Na wynik Lewego miały wpływ m.in. liczba wystąpień na pierwszych stronach gazet. W analizowanym miesiącu Lewandowski pojawił się na okładkach w aż 262 materiałach. Do najaktywniejszych źródeł należały: Sportowefakty.wp.pl (681), Sport.pl (647), Polsat News (541), TVN24.pl (485), Eurosport.onet.pl (457).
Emocje związane z meczami polskiej reprezentacji znalazły swoje odzwierciedlenie m.in. w aktywności użytkowników social media. Aż 245 tys. wpisów i komentarzy na Facebooku, Twitterze, YouTube’ie, Instagramie i Wykopie zebrał w czerwcu br. Lewandowski. Jakub Błaszczykowski uzyskał 134 tys. informacji. O ile w mediach tradycyjnych nie było takiego dnia, by Kubie udało się przebić Roberta, to 15 i 21 czerwca użytkownicy social media częściej wzmiankowali właśnie o nim – odpowiednio 37 tys. do 28 tys. i 27 tys. do 16 tys. Dla Lewandowskiego szczytem popularności był 30 czerwca, kiedy odnotował ponad 40 tys. informacji.
Specjalista ds. promocji
Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie
Przejdź do ofertyDyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie
Urząd Miasta Krosna | Polska
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze