22.07.16, 12:00

Andrej Modic: Sprawdzamy każdego wytwórcę osobiście

Andrej Modic
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Andrejem Modicem, współzałożycielem serwisu Lokalny Rolnik. 

Kuba Wajdzik: Lokalnyrolnik.pl to wyjątkowo nietypowy serwis. Czym jest startup i skąd wziął się na niego pomysł?
Andrej Modic: Lokalny Rolnik to wirtualny bazar, który łączy lokalnych rolników i małych wytwórców bezpośrednio ze świadomymi konsumentami.
Pomysł zrodził się z życiowej potrzeby. Kiedy okazało się, że nasza córka ma alergię pokarmową na konserwanty, musieliśmy znaleźć alternatywę dla jedzenia dostępnego w markecie. Niestety, nawet sklepy z ekologiczną żywnością nie zdały egzaminu. Kupowane tam produkty także wywoływały reakcję alergiczną. Wtedy postanowiliśmy zaopatrywać się w żywność u rolników, którzy mają swoje gospodarstwa w okolicach Warszawy. Zależało nam na sprawdzonych, zaufanych miejscach, więc poświęciliśmy czas na poznawanie kolejnych gospodarstw. Trud został wynagrodzony. Zaczęliśmy przywozić także żywność dla naszych bliskich i znajomych. Z czasem idea się rozrosła i postanowiliśmy założyć platformę, która umożliwi zakup świeżych, wartościowych produktów większej liczbie ludzi.

KW: Mamy modę na ekożywność, na sięganie po dawno zapomniane smaki. Serwis wpisuje się w ten trend?
AM: Nasz serwis zrzesza lokalnych, małych wytwórców, którzy stawiają sobie za cel wytwarzanie produktów w sposób tradycyjny bez użycia chemii i polepszaczy. Dodatkowo Lokalny Rolnik wpisuje się również w trend "sharing economy" - czyli ekonomii współdziałania, gdzie konsumenci zrzeszają się oddolnie w celu osiągnięcia określonego celu, w tym przypadku wygodniejszego i tańszego kupowania prawdziwej żywności.

KW: W maju br. sfinalizowana została druga runda inwestycyjna dla serwisu Lokalnyrolnik.pl. Na co przeznaczone zostaną pozyskane środki?
AM: Naszym głównym celem jest rozwój serwisu i dostosowanie go do potrzeb wytwórców oraz kupujących. Chcemy też poszerzyć swoją działalność na siedem największych miast w Polscy, by ich mieszkańcy mieli możliwość kupowania prawdziwej żywności. Postanowiliśmy postawić też na promocję, żeby jak najwięcej osób dowiedziało się, że jest alternatywa dla żywności pełnej konserwantów ze sklepów i bardzo drogich produktów eko.

KW: Co było punktem zwrotnym w rozwoju serwisu?
AM: Ważnym punktem w rozwoju Lokalnego Rolnika było pozyskanie inwestorów. Dzięki temu możemy poszerzyć działalność, udoskonalić działanie serwisu i skupić się także na stronie promocyjnej i powiększyć naszą społeczność skupioną wokół prawdziwe jedzenia.

KW: W czym tkwił największy problem w rozwoju serwisu?
AM: Ze względu na trudny dostęp do informacji o rolnikach, odnalezienie małych, wartych uwagi gospodarstw nie było łatwe. Na początku poświęciliśmy bardzo dużo czasu na znalezienie miejsc, w których liczy się prawdziwe jedzenie, smak i produkt bez ulepszaczy.
W tym momencie jedynym utrudnieniem jest nieobeznanie rolników z Internetem, jednak starają się pogłębiać swoją wiedzę, bo zdają sobie sprawę, że to właśnie w Internecie jest ich wirtualny stragan.

KW: Czy dostarczający rolnicy podlegają jakiejś selekcji, aby konsumenci mieli pewność, że rzeczywiście to, co oferuje lokalny dostawca jest bezpieczne?
AM: Sprawdzamy każdego wytwórcę osobiście. Odwiedzamy gospodarstwa po kilka razy. Rozmawiamy z gospodarzem, obserwujemy jak wygląda produkcja. Zdarza się, że czasem badamy produkty pod względem składu. Nie współpracujemy z każdym, mamy wysokie wymagania, bo zależy nam na wysokiej jakości i dotrzymaniu słowa danego naszym klientom.
Jak wygląda model biznesowy serwisu? Czy serwis jest konkurencją dla małych, warzywniaków?
Serwis jest alternatywnym kanałem dystrybucji prawdziwej żywności. Zamówienia można składać przez internet 24/7. Wytwórcy przygotowują produkty pod otrzymane zamówienia. Klienci odbierają je w wybranym przez siebie punkcie odbioru blisko domu czy pracy. W każdym punkcie odbioru dostępnych jest już ponad 1000 produktów od ponad 30 wytwórców.
Serwis tym różni się od warzywniaków, że klienci znają miejsce pochodzenia produktów jak i Wytwórcę, mogą robić zakupy nawet późnym wieczorem czy używając telefonu komórkowego w autobusie, wracając z pracy. Wygoda i pewność dotycząca jakości są nie do przecenienia.

KW: Jak dzisiaj wygląda serwis w liczbach?
AM: Plany mieliśmy duże i przyznaję z zadowoleniem, że udało się je osiągnąć. W ciągu roku odnotowaliśmy aż trzykrotny wzrost. W tej chwili z Lokalnego Rolnika korzysta 30 tysięcy użytkowników.
Na razie serwis dostępny jest w sześciu miastach. Które z miast skupia najwięcej rolników i społeczności?
Serwis jest dostępny w 6 aglomeracjach: Warszawa, Łódź, Poznań, Wrocław, Kraków i Katowice. Z racji tego, że najdłużej działamy w Warszawie, to właśnie tu mamy największą społeczność. Jednak muszę przyznać, że pozostałe miasta bardzo szybko nadrabiają i widzimy coraz większe zainteresowanie serwisem.

KW: Jakie są plany rozwoju serwisu na najbliższe miesiące?
AM: Chcemy w niedługim czasie z dumą ogłosić, że Lokalny Rolnik działa w siedmiu największych miastach Polski. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do prawdziwych, zdrowych produktów jak największej liczbie Polaków.

KW: Dziękuję za rozmowę.

ANDREJ MODIC, pomysłodawca, partner
Przedsiębiorcą z 15 letnim doświadczeniem na rynkach Europy Środkowo Wschodniej (Polska, Słowenia, Chorwacja, Serbia).
Ukończył studia ekonomiczne na uniwersytecie w Ljubljanie, studia saksofonu jazzowego na Konzerwatorium Klagenfurt oraz podyplomowe studium zarządzania na Canadian International Management Institute w Warszawie w partnerstwie z Harvard Business School.
Jeszcze w trakcie studiów założył jedną z pierwszych agencji interaktywnych w Słowenii Plenum, zajmującą się budowaniem portali i serwisów internetowych oraz reklama w Internecie. Do 2002 r. pełnił rolę dyrektora zarządzającego odpowiedzialnego za rozwój produktów oraz nowy biznes.
Na rynku polskim obecny od 2002 r. Współzałożyciel i prezes TouchPoints Marketing Sp. z o.o., wiodącej firmy na rynku reklamy wewnętrznej (indoor), pracujących dla takich klientów jak Nivea, Unilever, Procter & Gamble, Coca Cola, Orange, Toyota itd. Pełnił również rolę dyrektora marketingu i sprzedaży odpowiedzialnego przede wszystkim za budowanie i utrzymanie relacji z klientami z rynku agencyjnego.
Jako Partner współtworzył dom mediowy Simple Media, zajmujący się planowaniem i kupowaniem reklam w mediach masowych oraz w Internecie.
W Farmer Direct pełni będzie funkcję dyrektora zarządzającego, odpowiedzialnego za wdrożenie platformy internetowej i mobilnej oraz marketing.
Prywatnie muzyk jazzowy, zapalony żeglarz, student Kung Fu (stowarzyszenie Wing Tsun) oraz szef domowej kuchni.

Komentarze

Powiązane

03.02.23, 15:49
| internet » informacje
Rok dla ciała. Nowy podcast Ofeminin.pl
„Rok dla ciała” to nowy podcast Ofeminin, który prowadzi Karolina Kaja Gołuchowska, redaktorka naczelna serwisu.
03.02.23, 12:42
| internet » informacje
Akademia Biznesu w money.pl
1 lutego br. wystartowała Akademia Biznesu money.pl. To nowa platforma z eksperckimi treściami podzielonymi na ścieżki tematyczne, które obejmują: zarządzanie, prawo, technologie oraz rynek e-commerce.
02.02.23, 21:00
| internet » ludzie
Karolina Borowska na czele serwisu Plotek.pl
Nową redaktorką naczelną serwisu Plotek.pl z portfolio Gazeta.pl (Agora) jest Karolina Borowska.
02.02.23, 19:00
| internet » ludzie
Zuzanna Ałdycka naczelną serwisu Dziecko.pl
Od 1 lutego br., na czele eDziecko.pl, serwisu tematycznego z portfolio Gazeta.pl (Agora) stanęła Zuzanna Ałdycka. Do jej obowiązków poza organizacją pracy redakcji należy, m.in. utrzymanie pozycji zasięgowej serwisu.
02.02.23, 12:04
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Iberion wygrywa w sądzie z TVP
Grupa mediowo-społecznościowa Iberion wygrała w sądzie I instancji z Telewizją Polską. Spór dotyczył materiału dziennikarskiego o wypadku samochodu Jacka Kurskiego,. byłego już prezesa TVP.
31.01.23, 16:00
| internet » ludzie
Agnieszka Maciaszek szefową Pomponika
Od 1 lutego br. Agnieszka Maciaszek obejmie w portalu Interia stanowisko szefowej show-biznesowego serwisu Pomponik. Maciaszek odpowiedzialna będzie za treści i zasięg serwisu oraz za współpracę z Telewizją Polsat.
31.01.23, 07:30
| internet » informacje
Przegląd ligowy. Nowy program piłkarski w Przeglądzie Sportowym Onet
„Przegląd ligowy” to nowy program w ofercie wideo Przeglądu Sportowego Onet prowadzony przez Radosława Majdana, Jarosława Kolińskiego i Łukasza Olkowicza. Premierowe odcinki będą emitowane w każdy piątek.
30.01.23, 07:45
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Rusza czwarta edycja konkursu dziennikarskiego #AllForJan Award
Ringier Axel Springer Polska otwiera nabór zgłoszeń do czwartej edycji konkursu #AllForJan Award. W konkursie o nagrodę im. Jána Kuciaka są wyróżniane najlepsze reportaże oraz relacje medialne nagłaśniające społecznie ważne tematy.
29.01.23, 17:00
| internet » informacje
Medonet.pl rusza z czwartą edycją Narodowego Testu Zdrowia Polaków
Narodowy Test Zdrowia Polaków to ogólnopolski projekt społeczno-edukacyjny serwisu Medonet.pl, mający na celu zwiększenie świadomości na temat stanu zdrowia i sposobów na jego poprawę.
27.01.23, 17:19
| internet » informacje
Z Ludzką Twarzą. Serwis WP abcZdrowie rusza z nowym cyklem
Redakcja serwisu WP abcZdrowie rozpoczęła nowy cykl reportażowym „Z Ludzką Twarzą”. W programie przedstawieni zostaną bohaterowie zmagający się z poważnymi chorobami, ludzie „niezwykle zwyczajni”, którzy nie chcą litości ani współczucia.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalist/-ka ds.promocji

Kielecki Teatr Tańca | inne

Przejdź do oferty

PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU

Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 07.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.