09.05.16, 15:00

Rośnie rola konsultantów PR na świecie

Fot.: materiały prasowe

Ponad połowa dziennikarzy uważa, że w przeciągu ostatnich pięciu lat rola konsultantów PR wzrosła. Co więcej, ponad 55 proc. z ankietowanych podkreśla, że we współpracy z przedstawicielami agencji oraz rzecznikami prasowymi najbardziej ceni sobie kontakt bezpośredni. 

Jak wynika z badania Ecco International Communications Network „Jaka będzie przyszłość dziennikarstwa?”, aż 54 proc. dziennikarzy uważa, że w ciągu ostatnich pięciu lat wzrosła rola przedstawicieli agencji oraz rzeczników prasowych. Zdaniem ankietowanych współpraca z osobami odpowiedzialnymi za działania PR jest coraz bardziej istotnym elementem świata mediów. Co warunkuje taką tendencję? 

Blisko 30 proc. dziennikarzy z 10 krajów przyznaje, że nie ma wystarczająco dużo czasu na zbieranie i analizowanie informacji, przy czym ilości i zakres obowiązków stale rośnie. W takich warunkach dziennikarze stawiają na narzędzia, które przynoszą im szybkie, ale jakościowe efekty. Ponad 55 proc. z ankietowanych podkreśla, że we współpracy z przedstawicielami agencji oraz rzecznikami prasowymi najbardziej ceni sobie kontakt bezpośredni. Informacje prasowe, czy konferencje prasowe straciły swoje dawne miejsce na podium. Niespełna 8 proc. ankietowanych wskazało je, jako narzędzie, które stało się bardziej przydatne na przestrzeni ostatnich lat.

Wnioski tego badania są oczywiste i ściśle powiązane ze zmianami na rynku wydawniczym. Zmieniają się media, zmienia się rola dziennikarzy, zmieniają się oczekiwania względem konsultantów PR oraz same narzędzia pracy. Nie wystarczy dostarczać inspirujących tematów do przygotowania publikacji. Rola agencji nie sprowadza się tylko do znajomości dziennikarzy i dostarczaniu im treści. Obecnie oczekuje się od nas współtworzenia newsów i pomocy w ich przygotowaniu, a także dostarczania unikalnych materiałów ilustrujących treści jak: infografiki, dokumentację video, a nawet animacje. Uważam, że obecne zmiany są olbrzymią szansą dla profesjonalnych firm PR. Stajemy się partnerem dziennikarzy, a nasza praca ma coraz większe przełożenie na budowanie zasięgu oraz zaangażowania samych konsumentów. Sprostać takim wyzwaniom można m.in. inwestując w rozwój kompetencji agencji w tworzeniu strategii content marketingu, SEO oraz możliwości analizowania danych. Często sprowadza się to do tworzenia zupełnie nowych zespołów zatrudniających osoby spoza środowiska ściśle PR” - mówi Norbert Ofmański, CEO On Board PR.

Informacja o badaniu: badanie ankietowe on-line zostało przeprowadzone w 10 krajach (Australia, Austria, Francja, Hiszpania, Holandia, Indie, Niemcy, RPA, Włochy, Polska) na grupie 1464 dziennikarzy. Badanie realizuje sieć Ecco International Communications Network, za polską edycję odpowiada On Board PR Ecco Network.

Komentarze

Powiązane

29.05.23, 16:15
| reklama & PR » informacje
Zdrowy Rozwój Zawodowy. IX edycja programu Recepta na Sukces firmy Gedeon Richter Polska
LoveBrands Medical (LoveBrands Group) kolejny raz realizuje program Recepta na Sukces. To IX edycja przedsięwzięcia Gedeon Richter Polska i czwarta z rzędu, której realizacją zajmuje się agencja. Program poświęcony jest wsparciu rozwoju zawodowego przyszłych farmaceutów i realizowany jest pod hasłem „Zdrowy Rozwój Zawodowy”.
29.05.23, 15:00
| reklama & PR » informacje
Hand Made pracuje na rzecz Krakowskiego Festiwalu Filmowego
Agencja Hand Made odpowiada za kompleksową strategię komunikacji i część działań promocyjnych 63. edycji Krakowskiego Festiwalu Filmowego.
29.05.23, 07:30
| reklama & PR » informacje
Penelope Cruz nową ambasadorką linii lotniczych Emirates
Linie Emirates ujawniają, że w nadchodzącej kampanii reklamowej i współpracy z marką w połowie lata 2023 roku pojawi się Penelope Cruz.
28.05.23, 09:00
| reklama & PR » ludzie
Mateusz Osiecki został dyrektorem regionu Europy Środkowo-Wschodniej w PrestaShop
Mateusz Osiecki objął stanowisko dyrektora regionu Europy Środkowo-Wschodniej w PrestaShop. Do jego zadań będzie należało rozwijanie biznesu platformy e-commerce na rynkach lokalnych, w tym w Polsce i nowo otwartej Rumunii.
27.05.23, 22:00
| reklama & PR » informacje
Kampania #EUChooseSafeFood startuje ponownie z większą liczbą krajów na pokładzie
Sukces kampanii #EUChooseSafeFood w ostatnich dwóch latach sprawił, że Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) i jego partnerzy w poszczególnych państwach członkowskich UE postanowili podjąć decyzję o rozpoczęciu trzeciej edycji kampanii. 
27.05.23, 09:47
| reklama & PR » informacje
Arkadiusz Milk twarzą okularów Tommy Hilfiger
Tommy Hilfiger łączy siły z ikoną polskiego futbolu, Arkadiuszem Milikiem. W efekcie powstała miejska, pełna streetowego sznytu kampania, prezentująca kolekcję okularów Sporty Polo Pique 2023.
26.05.23, 19:43
| reklama & PR » informacje
I wracasz do pionu. Kampania 360° nowego produktu Żywiec Zdrój Minerals+
Pod hasłem "I wracasz do pionu" ruszyła kampania promująca Żywiec Zdrój Minerals+, czyli nowości na polskim rynku - połączenie krystalicznej górskiej wody źródlanej oraz minerałów i trzech witamin z grupy B.
26.05.23, 18:26
| reklama & PR » informacje
Specjalne menu z kwaśnymi dżemami Łowicz w restauracjach grupy FoodX
Marka Łowicz zaprezentowała extra kwaśną wkładkę do menu. Wraz z grupą FoodX, do której należą, m.in. Mr. Pancake, Pizza Boyz i Ghost Burgers, Łowicz przygotował specjalną ofertę, a jej bazą są nowości marki: Dżem Extra Kwaśny Jabłko i Wiśnia z Czarną Porzeczką. Kwaśnych propozycji będzie można spróbować w pięciu polskich miastach.
26.05.23, 15:13
| reklama & PR » informacje
Blue Media rozpoczyna rebranding do marki Autopay
Firma Blue Media rozpoczyna rebranding nowej marki parasolowej Autopay. Do prac nad strategią komunikacji i kreacją zaangażowane zostały agencje: Brand New Attitude (BNA), 2012 Agency, eCommerce Team oraz agencja PR Profeina. W pracy nad strategią marki oraz całym procesem rebrandingu firmę wspiera agencja CPC Brand Consultants.
26.05.23, 13:46
| reklama & PR » ludzie
Marta Błaszkiewicz przechodzi do agencji mediowej MIDO
Marta Błaszkiewicz dołącza do zespołu agencji mediowej MIDO na stanowisku Digital Director. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Strefa Kultury Wrocław | Wrocław

Przejdź do oferty

Specjalista ds. mediów społecznościowych – Rzecznik Prasowy

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w Gdańsku | Gdańsk

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji czasopism naukowych

Akademia Ekonomiczno-Humanistyczna w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.