21.03.16, 09:00

Jak kupują Polki?

Logo Westwing Home & Living
Fot.: materiały prasowe

Westwing Home & Living wraz z firmą badawczą PMR, przeprowadził badanie, w którym zapytał Polki korzystające z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu, czy i z jakich urządzeń korzystają na poszczególnych etapach zakupów. Niezależnie od etapu procesu zakupowego, największą popularnością cieszy się wśród rodaczek komputer stacjonarny bądź laptop. Polki najchętniej korzystają z nich na etapie porównywania ofert – przyznaje się do tego 80 proc. badanych – oraz podczas poszukiwania inspiracji (77 proc.) i dokonywania płatności (76 proc.).

Wyniki badania przeprowadzonego przez Westwing Home & Living pokazały, że smartfon największe znaczenie odgrywa na etapie poszukiwania inspiracji oraz sprawdzania statusu zamówienia. Niemal 40 proc. ankietowanych przyznało, że korzysta z telefonu szukając natchnienia przed zakupem, a 42 proc. wykorzystuje go, by pozyskać najświeższe informacje o złożonym zamówieniu. Polki chętnie też sięgają po smartfon, kiedy chcą wystawić opinię po dokonanej transakcji.

"Patrząc na poszczególne etapy procesu zakupowego najwięcej czasu zajmuje nam zazwyczaj szukanie inspiracji. Od momentu, kiedy w naszej głowie rodzi się pomysł do chwili, kiedy przeobraża się on w konkretny przedmiot, który chcemy kupić, trwa intensywny etap poszukiwań. Obecnie czasu wolnego mamy do dyspozycji niewiele, dlatego też natchnienia przed podjęciem decyzji o zakupie szukamy w wolnych chwilach, na przykład w drodze do i z pracy lub w oczekiwaniu na spotkanie. W takich momentach telefon mamy przeważnie pod ręką" – mówi Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl.

Jak dowodzą wyniki badania, najmniejszą popularnością cieszą się w Polsce tablety. Polki najchętniej wykorzystują je podczas szukania inspiracji oraz w trakcie porównywania ofert – czyni to 16 proc. badanych.

"Polki sporadycznie korzystają z tabletów podczas zakupów, gdyż rzadko są posiadaczkami tych urządzeń. Nadal w opinii wielu osób cena tabletów pozostaje nieadekwatna w stosunku do możliwości, jakie oferują te urządzenia. Natomiast jeśli Polki już je mają, używają ich bardzo chętnie. Większy ekran niż w przypadku smartfona połączony z faktem, że tablet jest urządzeniem mobilnym, ma przełożenie na komfort użytkowania, zwłaszcza podczas zakupów, w których kluczową rolę odgrywa jakość zdjęć" – dodaje Marta Suchodolska.

Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.

Komentarze

Powiązane

22.09.23, 13:58
| reklama & PR » informacje
Loteria „Królewski LUZ BLUZ” od firmy Wawel
18 września br. wystartowała loteria słodyczy sprzedawanych na wagę marki Wawel, pod hasłem „Królewski LUZ BLUZ”. Aby wziąć w niej udział, wystarczy kupić minimum 200 g dowolnych słodkości z Wawelu na wagę. Co godzinę do wygrania designerska bluza, a raz w tygodniu zestaw słodyczy. Loteria potrwa do 29 października br.
22.09.23, 12:31
| reklama & PR » informacje
Internetowe nie wystarczy. Orange dla Firm promuje swoja ofertę
Wystartowała kampania „Internetowe nie wystarczy” przygotowana przez agencję Havas Warsaw, która ma promować nową ofertę dla firm.
22.09.23, 11:31
| reklama & PR » informacje
Nie przeocz krótkowzroczności. Lens Poland rusza z nową edycją akcją edukacyjnej
Działania prowadzone są w tym roku pod hasłem „Nie przeocz krótkowzroczności” i skupiają się na uświadomieniu zagrożeń związanych z postępującą i niekorygowaną krótkowzrocznością u dzieci oraz potrzebie regularnych badań wzroku. Potrwają do grudnia br.
22.09.23, 10:13
| reklama & PR » informacje
ORLEN zakończył rebranding na słowackim rynku
W tym roku ORLEN prawie dwukrotnie powiększył sieć swoich stacji na Słowacji. Wszystkie 90 stacji działa już pod marką ORLEN. Po zakończeniu rebrandingu, ORLEN koncentruje się m.in. na poszerzeniu oferty pozapaliwowej. 
22.09.23, 08:58
| reklama & PR » informacje
Wolę Wolt. Wolt proponuje rozwiązania na codzienne dylematy
Wolt, platforma specjalizująca się w usługach food-delivery i quick-commerce, rusza ze swoją pierwszą kampanią 360 pod tytułem „Wolę Wolt”. Działania prowadzone w kanałach offline i online mają pokazywać, że sposób na radzenie sobie z codziennymi dylematami jest prosty i wygodny, właśnie dzięki aplikacji Wolt.
22.09.23, 06:30
| reklama & PR » informacje
Value Media po raz ósmy z kampanią promującą Wielką Loterię Almette
Z początkiem września br. wystartowała Wielka Loteria Almette “ekoDom Almette”. Za strategię, planowanie i zakup mediów odpowiada agencja Value Media, a w obszarze programmatic, Paid Social oraz SEM działania realizowane są w modelu house of communication we współpracy z agencją e-commerce & MarTech connected SalesTube (Group One).
21.09.23, 19:49
| reklama & PR » informacje
Oreo partnerem podcastu Co powie tata?
Stereotypy dotyczące ojcostwa mogą być bardzo ograniczające i nie oddawać różnorodnych, ewoluujących ról, jakie ojcowie odgrywają w życiu swoich dzieci. Dzięki Oreo to przekonanie ma odejść w zapomnienie. Marka od lat prowadzi szereg aktywacji z okazji Dnia Ojca, a w tym roku została partnerem zainicjowanego przez Onet cyklu podcastów „Co powie Tata?”.
21.09.23, 16:30
| reklama & PR » informacje
We Celebrate You. Jubileuszowa kampania Early Stage
We wrześniu br. wystartowała kampania „We Celebrate You” z okazji jubileuszu 30-lecia szkoły języka angielskiego Early Stage.
21.09.23, 10:45
| reklama & PR » informacje
Avon sponsorem tytularnym koncertów sanah Uczta nad Ucztami
Artystka młodego pokolenia i marka beauty ruszyły wspólnie w stadionową trasę koncertową, celebrując Ucztę nad Ucztami powered by Avon. Występom sanah towarzyszą atrakcje dostarczone przez Avon w dedykowanych strefach POP−UP i Chill Out.
21.09.23, 09:44
| reklama & PR » ludzie
Milena Wieleńska w zespole Veovee
Zespół agencji Veovee zasiliła Milena Wieleńska, która objęła stanowisko Account Managera.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Animator Kultury w obszarze czytelnictwa

Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji

Muzeum Sztuki w Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty
Konkursy
do 20.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 14.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.