08.03.16, 15:00

Rośnie sprzedaż dziennika Rzeczpospolita

Logo dziennika "Rzeczpospolita"
Fot.: materiały prasowe

Styczniowe wyniki sprzedaży dzienników, podane przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, są w znacznej większości przypadków niższe niż w analogicznym okresie 2015 r. Negatywny trend przełamuje "Rzeczpospolita" z blisko 4 procentowym wzrostem w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.

Z jeszcze wyższą dynamiką (ponad 9 proc.) rosła sprzedaż wydań elektronicznych dziennika. W styczniu czytelnicy zakupili ogółem 60 077 wydań "Rzeczpospolitej". To wzrost o 3,7 proc. względem wyniku ze stycznia ubiegłego roku.

Znaczącym czynnikiem wzrostu była niezwykle udana kampania związana z czterema dodatkami poświęconym zmianom prawnym w 2016 r.” – mówi Dariusz Bąk Prezes Zarządu Gremi Busines Communication. „Zapewniły one "Rzeczpospolitej" ponad czterdziestoprocentowy (40,5 proc.) wzrost sprzedaży egzemplarzowej. Chociaż konkurencyjne tytuły obrały podobną strategię, wzbogacając swoje wydania o dodatki, to jedynie "Rzeczpospolita" osiągnęła tak spektakularny sukces sprzedażowy. Cieszymy się, że czytelnicy doceniają nie tylko wysoką merytoryczną jakość dziennika "Rzeczpospolita", ale i jego suplementarnych treści, które zaoferowaliśmy” – dodaje Bąk.

Względem stycznia ubiegłego roku, wzrosła również sprzedaż wydań elektronicznych "Rzeczpospolitej". Wynik 11 053 egzemplarzy jest o 9,2 proc. wyższy niż 12 miesięcy wcześniej i daje dziennikowi pozycję lidera w tym kanale. O 9,5 proc. zwiększyła się liczba e-wydań dystrybuowanych w ramach prenumerat.

Pomimo ogólnego (łączna liczba wszystkich wydań – papierowych i cyfrowych) spadku sprzedaży prenumerat, "Rzeczpospolita" jest liderem tego segmentu w Polsce. W styczniu br. ten kanał dystrybucji objął aż 47 388 egzemplarzy dziennika – o blisko tysiąc więcej niż w przypadku drugiej w tym zestawieniu "Gazety Wyborczej".

Komentarze

Powiązane

05.12.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 5 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 5 grudnia?
03.12.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 grudnia?
02.12.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 grudnia?
01.12.22, 12:01
| prasa » informacje
Dziecięce czasopisma wydawane przez Media Service Zawada zmieniają właściciela
Story House Egmont będzie teraz polskim wydawcą czasopism „Świnka Peppa”, „Scooby Doo”, „Cartoon Network”, „LOL”, „MiniMini+”, „Cry Babies” oraz „Dino Ranch”. Z kolei Media Service Zawada chce skupić się rynku książkowym.
01.12.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 1 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 1 grudnia?
30.11.22, 16:00
| prasa » informacje
Wydanie specjalne Twojego Stylu o Kobietach w biznesie
1 grudnia br. ukaże się wydanie specjalne „Twojego Stylu – Kobieta w biznesie” (Wydawnictwo Bauer).
30.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 listopada?
29.11.22, 15:00
| prasa » informacje
Tele Tydzień Ekstra o Bożym Narodzeniu
30 listopada br. ukaże się specjalne wydanie „Tele Tygodnia” poświęcone tradycjom Świąt Bożego Narodzenia i Adwentu.
29.11.22, 14:00
| prasa » ludzie
Monika Tutak-Goll szefową wszystkich redakcji marki Wysokie Obcasy
Redakcje “Wysokich Obcasów” – tygodnika, serwisu Wysokieobcasy.pl oraz miesięcznika “Wysokie Obcasy Extra” będą mieć nową naczelną. Od 1 grudnia br. szefową marki będzie Monika Tutak-Goll związana z redakcją pisma od 12 lat.
29.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 29 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 29 listopada?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 05.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.