16.12.15, 11:00

Jacek Bilczyński: Fit Magazyn ma zarażać zdrowym stylem życia ludzi w każdym wieku

Jacek Bilczyński
Fot.: archiwum Jacka Bilczyńskiego

Z Jackiem Bilczyńskim, Redaktorem Naczelnym „Fit Magazynu” o nowym piśmie, które właśnie zadebutowało na rynku prasowym, rozmawiał Kuba Wajdzik.

Kuba Wajdzik: Skąd wziął się pomysł na wydawanie „Fit Magazynu”?
Jacek Bilczyński, redaktor naczelny FIT Magazynu: Propagowaniem bycia „fit” zajmuję się od lat. Wraz z rosnącym zainteresowaniem aktywnością i dietą narosło bardzo wiele mitów wokół pojęcia zdrowego stylu życia. Staram się z tym skutecznie walczyć w mediach społecznościowych, programach telewizyjnych, prasie drukowanej czy też podczas seminariów, które mam przyjemność prowadzić, pokazując, że zdrowy styl życia to nie rygorystyczna dieta i morderczy trening, a złoty środek, równowaga, która poprawia jakość naszego życia. Do tej pory publikowałem artykuły w licznych czasopismach, jednak gdy pojawiła się możliwość by stworzyć magazyn całkowicie według mojej idei, trudno było przejść obok tego obojętnie. „Fit Magazyn” to kolejny krok, który daje szansę dotarcia do nowych odbiorców, szczególnie tych ceniących sobie tradycyjną, drukowaną formę. Innymi słowy, rzetelna wiedza, opakowana w przystępną formę, która ma zarażać zdrowym stylem życia ludzi w każdym wieku.


Okładka pisma, fot.: materiały prasowe

KW: Jaka będzie normalna objętość magazynu, cena i częstotliwość ukazywania się magazynu?
JB: Magazyn liczy 116 stron i tej objętości będziemy się trzymać. Cena czasopisma to 10 PLN. Warto jednak podkreślić, że 10 proc. dochodu ze sprzedaży każdego numeru zostanie przekazane na cele charytatywne. Planujemy pomagać zwierzętom, jednak ważny jest dla nas również głos czytelników. Być może w przyszłości wspólnie zdecydujemy, że pieniądze te zostaną przeznaczone na inne cele. Wstępnie magazyn jest dwumiesięcznikiem, jednak istnieje duże prawdopodobieństwo (do czego też dążymy), by od połowy 2016 roku ukazywał się raz w miesiącu.

KW: Gdzie będzie prowadzony kolportaż magazynu?
JB: Magazyn będzie sprzedawany w Empikach na terenie całego kraju. Jego nakład wynosi 50 tys. egzemplarzy. Dodatkowo od drugiego numeru będzie można zamówić prenumeratę bezpośrednio do domu. Co więcej, pojawi się również w formie wydania elektronicznego. Zwroty każdego numeru będą dystrybuowane w sieciach siłowni, klubów fitness, ośrodków SPA, w hotelach i restauracjach na tzw. stojakach prasowych w całej Polsce.


Jacek Bilczyński, Redaktor Naczelny "Fit Magazynu", fot.: archiwum Jacka Bilczyńskiego

KW: Jakie są działy i jak wygląda praca w redakcji?
JB: Redakcja zlokalizowana jest w Warszawie. Przed przystąpieniem do pracy nad każdym numerem odbywa się kolegium redakcyjne, podczas którego decydujemy jakie zagadnienia zostaną poruszone w numerze. Magazyn podzielony jest na działy: FIT w praktyce (dedykowany aktywności), FIT od kuchni (dedykowany żywieniu) oraz FIT jest sexy (dedykowany odnowie biologicznej). Tytuły działów nawiązują do trzech kolejnych tytułów moich książek. W każdym numerze prezentujemy FIT Liderów (trenerów, dietetyków, liderów opinii), a także FIT Ikonę – kogoś, kto jest guru wszystkich trenujących. Mamy krótką formę w postaci ciekawostek z najnowszych badań naukowych, a każdy numer będą otwierały dwa obszerne raporty traktujące o najnowszych odkryciach w dziedzinie dietetyki i aktywności fizycznej, ale oczywiście napisane w jasny, przejrzysty i przystępny sposób.
Jako redaktor naczelny dość skrupulatnie dobieram dziennikarzy do zespołu redakcyjnego, przede wszystkim zależy mi na merytoryce i wysokiej jakości tekstów, jednak czasopismo nie ma charakteru typowo naukowego, dlatego oprócz fachowej wiedzy, redaktorzy muszą mieć również lekkie pióro, tak, by materiały były zrozumiałe i przyjemne w odbiorze. W tej materii cały czas jesteśmy otwarci na współpracę i nie wykluczamy, że niebawem skład redakcji poszerzy się o kolejnych fachowców. Poza dziennikarzami w redakcji pracują również graficy i specjaliści od social mediów, których udział w tworzeniu magazynu, jak i jego późniejszej promocji jest również nieoceniony.

KW: Jaki jest pomysł na kolejne numery „Fit Magazynu”?
JB: Na pewno będę chciał włączyć fanów w tworzenie magazynu. Pierwszy numer pozostawiam ich ocenie, chcę wiedzieć, co trzeba tu dołożyć, na czym bardziej się skupić. Wiem już, że w kolejnych numerach będzie nieco więcej zdrowej kuchni. Promocja tytułu jest rozpisana na cały 2016 rok, zakłada m.in. kilka zagranicznych wyjazdów na wywiady ze znanymi osobistościami ze świata fitness i 2. edycję ogólnopolskich Targów FIT & Beauty, których jestem dyrektorem programowym, a które odbędą się 14 i 15 maja 2016 r w Centrum ICE Kraków. Jest też kilka niespodzianek, ale o nich będę informował na bieżąco.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

30.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 listopada?
29.11.22, 15:00
| prasa » informacje
Tele Tydzień Ekstra o Bożym Narodzeniu
30 listopada br. ukaże się specjalne wydanie „Tele Tygodnia” poświęcone tradycjom Świąt Bożego Narodzenia i Adwentu.
29.11.22, 14:00
| prasa » ludzie
Monika Tutak-Goll szefową wszystkich redakcji marki Wysokie Obcasy
Redakcje “Wysokich Obcasów” – tygodnika, serwisu Wysokieobcasy.pl oraz miesięcznika “Wysokie Obcasy Extra” będą mieć nową naczelną. Od 1 grudnia br. szefową marki będzie Monika Tutak-Goll związana z redakcją pisma od 12 lat.
29.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 29 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 29 listopada?
28.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 28 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 28 listopada?
27.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 27 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 27 listopada?
26.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 26 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 26 listopada?
25.11.22, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 24 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 25 listopada?
24.11.22, 18:00
| prasa » informacje | reklama & PR » informacje
VIVA! i ITAKA stworzyły katalog turystyczny Premium. Maria Dębska ambasadorka projektu
Magazyn „VIVA!” i Biuro Podróży Itaka rozpoczynają współpracę, w ramach której powstał katalog turystyczny premium, którego premiera odbyła się 24 listopada br. Ambasadorką projektu została aktorka Maria Dębska.
24.11.22, 09:30
| prasa » informacje
Życie Na Gorąco Ekstra tym razem o Bożym Narodzeniu
24 listopada br. na rynku prasowym ukazało się ”Życie Na Gorąco Ekstra – Boże Narodzenie” (Wydawnictwo Bauer).
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. kontaktu z mediami

TR Warszawa | Warszawa

Przejdź do oferty

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. PR i komunikacji

Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu | Toruń

Przejdź do oferty
Konkursy
do 03.01.23

Do zdobycia 13 nagród.

do 02.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.