20.10.15, 14:08

Maciej Kabroński: Misją portalu FAKT24.PL jest bycie blisko ludzi (część I)

Maciej Kabroński
Fot.: materiały prasowe Fakt24.pl

O nowym serwisie Fakt24.pl, grupie docelowej, organizacji i przyszłości. Rozmowa z Maciejem Kabrońskim, Head of FAKT24.PL.

Kuba Wajdzik: 24 września br. wystartował nowy portal FAKT24.PL. Czym różni się filozofia prowadzenia tego serwisu od jego poprzednika?
Maciej Kabroński: Misją portalu FAKT24.PL jest bycie blisko ludzi, docieranie do nich z informacjami, które są dla nich ważne lub interesujące i prezentowanie ich w sposób rzetelny, a jednocześnie nacechowany emocjami. Chcemy jak najbardziej zbliżyć się do użytkownika i takie podejście do newsa bezpośrednio przekłada się na zawartość portalu. Jednak FAKT24.PL to nie tylko nowy portal, ale zupełnie nowe podejście do tworzenia i prezentacji treści online, które faktycznie można nazwać nową filozofią prowadzenia serwisu.

KW: Na czym polega to nowe podejście do tworzenia treści portalu?
MK: Przede wszystkim portal wydaje prawdziwie multimedialny newsroom - stworzyliśmy dział social, rozwinęliśmy dział wideo, wzmocniliśmy redakcje lokalne i redakcję sportową, powstał dział konsumencko-biznesowy. Korzystamy z nowego studia TV zlokalizowanego przy ul. Domaniewskiej. W planach mamy również wykorzystanie drugiego studia Grupy przy ul. Hożej. Kanał online, social, mobile wraz z aplikacją mają dedykowaną opiekę i własny proces wydawniczy. Użytkownikom każdej platformy oferujemy inne treści, dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań. Najlepszym przykładem jest aplikacja mobilna FAKT24.PL, gdzie prezentujemy treści ekskluzywnie dla niej przygotowane. To jest zasadniczo inne podejście do wydawania treści niż to, do którego w Polsce przywykliśmy.

KW: Jak wygląda organizacja redakcji FAKT24.PL?
MK: FAKT24.PL jest tworzony przez odmieniony, rozbudowany i zintegrowany newsroom, w którym dziennikarze przygotowują materiały do wielu kanałów, jako nadrzędną rzecz przyjmując ich specyfikę. Duża część treści jest przygotowana wyłącznie na potrzeby kanałów online przez dedykowane zespoły. Dział video, social, czy konsumencki są nową jakością w newsroomie. FAKT24.PL to również nowe otwarcie się na sport, któremu dedykujemy profesjonalny zespół. Materiały, które publikujemy w portalu FAKT24.PL są pełnymi, multimedialnymi historiami, z mocną orientacją na użytkowników social media. Szczególny nacisk kładziemy na treści lokalne, więc dodatkowo stworzyliśmy lub rozbudowaliśmy lokalne redakcje w największych miastach Polski. Duże znaczenie ma również to, że FAKT24.PL jest częścią dużej grupy medialnej, w portfolio której znajdują się znane, silne marki, takie jak „Newsweek”, „Forbes”, „Auto Świat”, „Komputer Świat”, „Przegląd Sportowy”. To daje nam bezpośredni dostęp do ogromnej liczby najwyższej próby ekspertów i komentatorów oraz szerokie możliwości merytorycznej współpracy z dziennikarzami doświadczonymi w różnych obszarach.

KW: Do kogo skierowany jest serwis? Kto jest w grupą docelową?
MK: Grupę docelową portalu definiujemy bardzo szeroko. FAKT24.PL mówi do wszystkich użytkowników Internetu w Polsce, ale w swoim szczególnym kontekście. Nasz odbiorca to ten, który chce zrozumieć rzeczywistość i dowiedzieć się o wpływie wydarzeń na jego życie, a nie tylko otrzymywać suche, powtarzane wszędzie informacje. Ostatnio przeprowadziliśmy badania na temat oczekiwań internautów wobec sieci (Badanie przeprowadzone przez IR Center na reprezentatywnej grupie 207 internautów w październiku 2015 r.). Chcieliśmy po prostu wiedzieć, czego szukają Polacy w Internecie. Okazało się, że blisko 80 proc. użytkowników sieci poszukuje treści bardziej im bliskich, które dotyczą otaczającej ich rzeczywistości. Nasza grupa docelowa to użytkownicy, którzy chcą rozumieć otaczający ich świat, chcą wiedzieć, że nie są osamotnieni ze swoimi problemami.

KW: Nowy portal to już nie tylko wsparcie tytułu prasowego, ale samodzielny serwis. Czy to wymóg czasu?
MK: Zdecydowanie tak. Ewolucja jaką przeszedł w ciągu ostatniego roku serwis fakt.pl, wpisuje się w trendy, jakie stoją za rozwojem portali informacyjnych. Serwis internetowy, który jest onlinową wersją tytułu prasowego to dziś o wiele za mało, aby utrzymać uwagę użytkownika, aby odpowiedzieć na jego potrzeby związane z konsumpcją informacji. Formuła serwisu drukowanej gazety narzuca pewne oczywiste ograniczenia, choćby związane z powiązaniami kontentowymi czy inaczej sprofilowanym zespołem redakcyjnym. Dzisiaj FAKT24.PL to duży portal informacyjny, którego niewątpliwą siłą są rozbudowane redakcje tematyczne i regionalne. Dzięki temu reporterzy portalu są zawsze blisko lokalnych spraw, szybko docierają do świadków zdarzeń. Wiadomości lokalne to jeden z filarów portalu FAKT24.PL.

KW: Ewentualna duża popularność portalu FAKT24.PL może być kłopotem Onetu, należącego do tej samej grupy wydawniczej. Czy nie widzi Pan zagrożenia w tym zakresie?
MK: FAKT24.PL bardzo komplementarnie uzupełnia nasze portfolio. Uruchomiliśmy nowy portal informacyjny, który wpisuje się naturalnie w mapę potrzeb użytkowników. Mamy w Grupie Onet-RASP portal horyzontalny Onet – lidera rynku online, który dostarcza każdego dnia ogromną ilość informacji, w najlepszy, wiarygodny i szybki sposób, zaspokajając potrzeby kilkunastu milionów użytkowników. Natomiast FAKT24.PL uzupełnia te potrzeby orientując się na interpretację bieżących wydarzeń z perspektywy zwykłego człowieka i prezentując je w określony charakterem marki sposób. Sięgamy głęboko do pewnych tematów, interpretujemy wydarzenia, z punktu widzenia naszego odbiorcy, przedstawiając je w mocny i bezkompromisowy sposób. Jesteśmy bardziej dociekliwi, poszerzamy obraz, w dużej mierze bazujemy na własnych materiałach. Z kolei tytuły i marki wertykalne , które również znajdują się w portfolio naszej Grupy, specjalizują się w ściśle określonych tematach jak, np. motoryzacja, sport, czy nowe technologie.

Druga część rozmowy – jutro.

Maciej Kabroński
Od 16 lat w branży mediowej. Od listopada 2014 r. w Grupie Onet-RASP, gdzie pełni funkcję Head of FAKT24.PL (wcześniej Head of Digital Fakt.pl).
W latach 2008-2014 był związany z WP.PL, wcześniej przez osiem lat w Grupie PolskaPress współtworzył serwis Gratka.pl oraz NaszeMiasto.pl. Od 13 lat kieruje eksperckimi zespołami wizualizacji danych. Pochodzi z Gdańska, jest absolwentem nauk politycznych i socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Pracuje również w tamtejszym Instytucie Dziennikarstwa, specjalizując się w zagadnieniach wizualizacji danych i funkcjonowania projektów internetowych. Współtwórca Polskiej Grupy Infograficznej.

Komentarze

Powiązane

23.01.23, 13:08
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Łukasz Godlewski przechodzi ze Sport.pl do redakcji Przeglądu Sportowego Onet
Łukasz Godlewski przechodzi do redakcji Przeglądu Sportowego Onet i obejmie funkcję zastępcy redaktora naczelnego serwisu, Jacka Stańczyka.
17.01.23, 20:28
| radio » informacje | internet » informacje
Pierwszy podcast rzeka z Aleksandrem Kwaśniewskim w Gazeta.pl
„Kwaśniewski Story. Podcast rzeka z prezydentem Aleksandrem Kwaśniewskim” to pięć godzinnych rozmów przeprowadzonych przez Grzegorza Sroczyńskiego z byłym prezydentem Polski. Podcastów będzie można posłuchać na stronie głównej Gazeta.pl, w serwisie Wiadomosci.Gazeta.pl oraz na najpopularniejszych platformach podcastowych.
13.01.23, 21:30
| internet » informacje
Drożeją abonamenty w usłudze Legimi
Legimi, pionier modelu subskrypcyjnego na polskim rynku e-książki, 28 grudnia 2022 r. wprowadził nowe ceny abonamentów. Jest to pierwsza podwyżka od ponad pięciu lat.
12.01.23, 13:48
| internet » e-commerce
Koniec Shopee Polska. Gigant wycofuje się z polskiego rynku
Niespodziewanie platforma Shopee Polska kończy działalność i to w trybie natymiastowym.
12.01.23, 11:44
| prasa » informacje | internet » informacje
Jan Rybicki laureatem projektu Weekend.Gazeta.pl Polska Stories
„Polska Stories” to projekt Weekend.Gazeta.pl, w ramach którego redakcja serwisu poszukiwała, a następnie szkoliła młodych reportażystów i reportażystki. Finaliści konkursu wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez Olgę Gitkiewicz oraz opublikowali swoje reportaże na łamach Weekend.Gazeta.pl. Zwycięzcą pierwszej edycji został Jan Rybicki.
11.01.23, 22:00
| internet » informacje
Agencja K2 Precise z Grupy K2 zaczyna współpracę z Urvis Bike
Agencja K2 Precise (Grupa K2) odpowiada za wdrożenie usług marketing automation dla polskiej marki rowerów cargo Urvis Bike.
11.01.23, 13:30
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Turystyczni Dziennikarze Roku 2021 wybrani. Sława Bieńczycka laureatką konkursu w kategorii audycja radiowa
Polska Organizacja Turystyczna po raz czwarty przyznała tytuły Turystycznego Dziennikarza Roku w czterech kategoriach: artykuł, audycja radiowa, fotoreportaż oraz wideo. Laureatką w kategorii audycji radiowej została dziennikarka Jedynki Polskiego Radia - Sława Bieńczycka.
10.01.23, 08:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
LTTM i IMOK tworzą oficjalnie zawód Influencer Managera
LTTM przy współpracy z Instytutem Marki Online i Komunikacji (IMOK) otwiera nowy kierunek nauczania „Influencer Manager”. Szkolenie posiada certyfikację Ministerstwa Edukacji i Nauki z kodem zawodu, co jednocześnie oznacza, że influencer manager stanie się dzięki temu oficjalnie zawodem.
09.01.23, 18:47
| internet » informacje
Hyundai pozostaje partnerem strategicznym Onet Rano także w 2023 roku
Hyundai Motor Poland i Onet Rano przedłużają strategiczne partnerstwo. Od stycznia br. poranny program Onetu będzie nadal realizowany z samochodu o napędzie w 100% elektrycznym - Hyundai IONIQ 5.
05.01.23, 10:00
| internet » informacje
Powstaje The Hero Hub – polska platforma wspierająca tworzenie produktów influencerskich
W 2023 r. na polskim rynku zadebiutuje The Hero Hub – platforma wspierająca influencerów i marki w tworzeniu autorskich, limitowanych wersji produktów. Projekt powstał z inicjatywy wrocławskiej agencji influencer marketingu GetHero.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Referent ds. mediów

Związek Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno-Kulturalnych w Polsce | Opole

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Miasta Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.