05.06.15, 14:00

Raport ZenithOptimedia: konsumpcja mediów

Logo agencji
Logo agencji, fot. materiały prasowe

W 2015 roku konsumpcja mediów wzrośnie o 1,4%, a ludzie na całym świecie spędzą ponad 8 godzin dziennie korzystając z mediów – wynika z najnowszego raportu dotyczącego konsumpcji mediów, opracowanego przez ZenithOptimedia.

Raport Media Consumption Forecasts bada zmieniające się wzorce konsumpcji mediów w 65 krajach z całego świata, w tym w Polsce, i szacuje jak zmieni się ilość czasu, jaką konsumenci spędzą korzystając z różnych mediów między 2014 a 2017 rokiem. Raport, w zależności od dostępności danych w poszczególnych krajach, obejmuje dane dotyczące czasu poświęcanego na czytanie dzienników i magazynów, oglądanie telewizji, słuchanie radia, oglądanie filmów w kinie, korzystanie z Internetu, i wreszcie na kontakt z reklamą zewnętrzną w czasie spędzanym poza domem.

Według analiz agencji w 2015 roku ludzie na całym świecie spędzą średnio 492 minuty dziennie korzystając z mediów. To wynik o 1,4% większy w porównaniu do roku 2014, kiedy średni czas konsumpcji mediów wynosił 485 minut dziennie. Zmiana wynika z szybkiego wzrostu czasu korzystania z Internetu − w tym roku wzrośnie on aż o 11,8%.

Globalnie średni czas przeznaczany na konsumpcję mediów wzrósł z 461,8 minut dziennie w 2010 roku do 485,3 minut dziennie w 2014 roku − o 5,1%, czyli średnio o 1,2% rocznie. W ciągu tych kilku lat, czas spędzany przez konsumentów na korzystaniu z Internetu niemal podwoił się ze średnio 59,6 do 109,5 minut dziennie, podczas gdy czas przeznaczony na konsumpcję bardziej tradycyjnych mediów skurczył się z 402,2 do 375,8 minut dziennie. Przyczynił się do tego rozwój technologii mobilnych, stwarzający możliwość korzystania z mediów podczas codziennych aktywności.

Choć Internet napędza wzrost całościowej konsumpcji mediów, to jednocześnie ma negatywny wpływ na konsumpcję mediów tradycyjnych. W latach 2010-2014 konsumpcja wszystkich tradycyjnych mediów z wyjątkiem outdooru, czyli dzienników, magazynów, telewizji, radia i kina, spadła z powodu konkurencji z Internetem i w kolejnych latach analitycy ZenithOptimedia spodziewają się dalszych spadków.

W konkurencji z Internetem najbardziej ucierpiały dzienniki, a w następnej kolejności − magazyny. Pomiędzy 2010 a 2014 rokiem średni czas poświęcany na czytanie dzienników spadł o 25,6%, a w przypadku magazynów − o 19%. Konsumpcja telewizji spadła w tym okresie tylko o 6%.

Z badania wynika, że rośnie z kolei czas kontaktu z reklamą OOH Średni czas kontaktu z reklamą zewnętrzną wzrósł o 1,2% między 2010 a 2014 rokiem, ze 106 do 107,2 minut dziennie. Złożyło się na to kilka czynników: wzrost liczby nośników OOH w przestrzeni publicznej, migracja do miast w krajach rozwijających się oraz to, że konsumenci coraz chętniej spędzają wolny czas poza domem.

Pomimo ostatnich, relatywnie niewielkich spadków, telewizja pozostaje zdecydowanie najpopularniejszym medium na całym świecie, w 2014 roku oglądanym średnio przez 183,9 minut dziennie. Na drugim miejscu, jednak z dużą różnicą czasu, plasuje się Internet, z którego konsumenci na cały świecie korzystają średnio 109,5 minuty dziennie. Udział telewizji w globalnej konsumpcji mediów stanowił 42,2% w 2010 roku, a w 2014 spadł do 37,9%, jednak ZenithOptimedia prognozuje, że do 2017 roku telewizja utrzyma udział w rynku na poziomie powyżej 1/3, czyli ok 35%.

Komentarze

Powiązane

25.09.23, 07:00
| telewizja / VOD » informacje
MIXTAPE TV zmienia ramówkę i wprowadza nowe formaty
Od połowy września br. MIXTAPE TV wprowadza nowości programowe. Dodatkowo, 17 września br. uruchomiono nową stronę internetową. Stacja od niedawna stcja korzysta także z uproszczonej wersji logotypu.
21.09.23, 15:15
| telewizja / VOD » informacje
TVP Nauka zaprasza do Fromborka z okazji 550. roczniy urodzin Mikołaja Kopernika
W sobotę, 23 września i w niedzielę, 24 września br. TVP Nauka zaprasza do Fromborka, gdzie podsumuje rok Mikołaja Kopernika obchodzony w związku z 550. rocznicą jego urodzin. 
21.09.23, 14:02
| telewizja / VOD » informacje
Porażka nowości Polsatu. The Real Housewives. Żony Warszawy oraz Temptation Island Polska z późniejszą porą emisji
Od środy, 27 września br. w Polsacie pojawi się nowe pasmo filmowe. Tym samym dwa programy z jesiennej ramówki Polsatu - „The Real Housewives. Żony Warszawy” i „Temptation Island Polska” od przyszłego tygodnia będą miały nowe godziny emisji.
21.09.23, 08:30
| telewizja / VOD » seriale
Powrót serialu Szadź. Premiera wiosną 2024 r.
Premiera finałowego sezonu „Szadzi” planowana jest na wiosnę przyszłego roku. W rolach głównych widzowie ponownie zobaczą Macieja Stuhra, Aleksandrę Popławską, Jowitę Budnik, Annę Cieślak, Karolinę Gorczycę, Bartosza Gelnera oraz Piotra Trojana.
21.09.23, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | kultura » książki
Netfliksowy Pan Samochodzik nie pomógł książkom Nienackiego
Wbrew pozorom, film z Panem Samochodzikiem, który zadebiutował niedawno na platformie Netflix nie spowodował „Samodzikomanii”. Książki Zbigniewa Nienackiego pozostają wciąż klasykami i są chętnie kupowane.
20.09.23, 20:26
| telewizja / VOD » informacje
Rytmy Dwójki. Autorski format TVP2 z udziałem Edyty Górniak i Rafała Brzozowskiego
W jesienniej ramówce TVP2 zadebiutował nowy muzyczny show „Rytmy Dwójki”, który będzie emitowany przez osiem tygodni,. W zaś programie pojawią się polskie przeboje w wykonaniu duetów, a publiczność wybierze swój ulubiony utwór.
20.09.23, 17:30
| telewizja / VOD » informacje
Love me or Leave me. Kochaj albo rzuć. Premiera formatu w TVP HD
W czwartek, 28 września br. o godz. 21:25 w TVP HD odbędzie się premiera reality show „Love me or leave me. Kochaj albo rzuć”. W programie osiem zakochanych par, które wkrótce staną na ślubnym kobiercu, sprawdzi, czy ich związki są dobrze
dobrane.
20.09.23, 13:29
| telewizja / VOD » informacje
Bogdan Łazuka i Michał Milowicz gospodarzami programu Och! Kabaret w Kino Polska
W październiku br. Kino Polska zaprezentuje kolejną odsłonę swojego rozrywkowego show pod nowym tytułem „Och! Kabaret”. Program poprowadzi duet – Bogdan Łazuka i Michał Milowicz. 
20.09.23, 11:00
| telewizja / VOD » informacje
TVP ogłosiła nominacje do nagród III Międzynarodowego Festiwalu Telewizyjnego & Forum Heart of Europe
Telewizja Polska ogłosiła listę nominacji do nagród III Międzynarodowego Festiwalu Telewizyjnego & Forum Heart of Europe. Najlepsze produkcje, zgłoszone przez nadawców publicznych z 14 krajów regionu, zostały wybrane przez jury złożone z międzynarodowych ekspertów branży TV.
20.09.23, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
KPOP NATION święto muzyki K-POP na żywo tylko w serwisie VOD.pl
23 września br. na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się koncert "KPOP NATION" dedykowany fanom K-POPu. Wydarzenie będzie transmitowane na VOD.pl. Podczas koncertu wystąpią najpopularniejsze gwiazdy tego gatunku.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji

Muzeum Sztuki w Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty
Konkursy
do 27.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 26.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 20.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.