18.01.15, 21:05
Tina i Naj z większą sprzedażą
Wprowadzone w ubiegłym roku zmiany w dwóch dwutygodnikach poradnikowych Wydawnictwa Bauera spowodowały wzrost zainteresowania czytelników.
Rozpowszechnianie płatne razem pierwszego wydania magazynu "Tina" w nowej odsłonie (15 października 2014 r.) było aż o 50 proc. wyższe w stosunku do poprzedniego numeru (ZKDP, analiza wydań, rozpowszechnianie płatne razem, wydanie 15.10.2014 oraz 01.10.2014 (PDS); opracowanie Wydawnictwo Bauer). Średnie rozpowszechnianie kolejnych czterech jest o 17 procent wyższe niż przed wprowadzeniem zmian i wynosi 257 tysięcy egzemplarzy (rozpowszechnianie i dynamika według prognoz wydawcy).
Nowa "Tina" ukazała się z odświeżonym logo, w nowoczesnej makiecie i z nowymi fontami oraz kolorystyką. Jakością nawiązuje teraz do segmentu miesięczników poradnikowych. W warstwie merytorycznej "Tina" zachowuje swój ekspercki i poradnikowy charakter, jednak zmianie uległ sposób komunikowania z czytelniczką. Redakcja postawiła na dłuższe teksty, pogłębione materiały, jeszcze większy profesjonalizm. Wyróżnikiem Tiny pozostaje także najbardziej obszerna w segmencie kuchnia.
Nowy "Naj" wprowadzony do sprzedaży miesiąc później to także zdaniem wydawnictwa sukces wydawniczy: rozpowszechnianie tego wydania wzrosło aż o 69% w stosunku do poprzednich numerów i wyniosło 206 tysięcy egzemplarzy (prognozy wydawcy). Celowość wprowadzonych zmian widać także przy porównaniu wyniku tego wydania z jego odpowiednikiem z roku 2013 – 48% wzrostu.
Pismo wyróżnia teraz największy w segmencie dział zdrowia. W każdym wydaniu 16-stronicowego poradnika medycznego dziennikarki magazynu oraz uznani eksperci i lekarze z całej Polski zajmą się zdrowiem kobiety, dzieci i całej rodziny. "Naj" to także jedyny poradnik dla kobiet rekomendowany przez Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej. Drugim elementem wyróżniającym "Naj" jest powiększony dział poświęcony kuchni, wzbogacony o dodatkowe przepisy i eksperckie porady.
Komentarze