18.12.14, 09:22
Media pod lupą 2014: wyniki badań na zlecenie portalmedialny.pl
W jaki sposób Polacy chcą żeby media publiczne były utrzymywane? W jaki sposób najważniejsze wydarzenia sportowe powinny być transmitowane? Jaki program oceniamy za najbardziej rzetelny i wiarygodny? Portalmedialny.pl postanowił to sprawdzić.
Który z głównych, telewizyjnych programów informacyjnych, Polacy uważają za rzetelny i wiarygodny? Według badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia – Omnibus CAWI przeprowadzonego na zlecenie portalmedialny.pl, zdecydowanie wygrywają "Fakty TVN" (TVN).
Jak wynika z przeprowadzonego badania, aż 42 proc. badanych uznaje flagowy program informacyjny stacji TVN za rzetelny i wiarygodny. 33 proc. za taki program uznaje "Wiadomości" (TVP1). Trzecie miejsce zajmuje "Teleexpress” (TVP1) oraz "Wydarzenia (Polsat) - po 26 proc. wskazań. 23 proc. badanych wskazuje na "Panoramę" (TVP2), a zaledwie 5 proc. na "Informacje Dnia" (TV Trwam). Co istotne, aż 1/4 badanych nie wskazało żadnego serwisu informacyjnego.
Polacy wciąż nie chcą uiszczać abonamentu z którego utrzymywane są media publiczne. Według badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia – Omnibus CAWI przeprowadzonego na zlecenie portalmedialny.pl, media publiczne zdaniem badanych powinny być utrzymywane tylko z emisji reklam (aż 40 proc. wskazań).
Portalmedialny.pl zapytał Polaków w jaki sposób powinny być finansowane media publiczne. Z badania wyłania się wciąż nienajlepsza prognoza dla mediów publicznych. Aż 40 proc. badanych Polaków wskazuje, że media publiczne powinny być emitowane tylko z emisji reklam. 22 proc. badanych wskazuje na łączony model (abonament i emisja reklam). Z kolei 16 proc. chce finansowania mediów bezpośrednio z budżetu państwa, a 14 proc. z opłaty wnoszonej przez komercyjnych nadawców. Zwolennicy abonamentu to grupa tylko 8 proc. badanych.
W jaki sposób najważniejsze wydarzenia sportowe powinny być transmitowane w telewizji? Według badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia – Omnibus CAWI na zlecenie portalmedialny.pl, Polacy chcą by najważniejsze transmisje sportowe realizowała telewizja publiczna jednak przy zwiększonej opłacie abonamentowej.
Aż 39 proc. badanych internautów wskazuje, że najważniejsze wydarzenia sportowe powinny być transmitowane przez telewizję publiczną. Pada jednak przy tym ważna deklaracja dla publicznego nadawcy – w zamian Polacy wyrażają chęć płacenia większej opłaty abonamentowej. 18 proc. badanych chce wydarzeń sportowych transmitowanych przez płatne, komercyjne telewizje sportowe. Bardzo mało zwolenników ma z kolei system PPV, za którym optuje zaledwie 13 proc. badanych. 21 proc. badanych wskazuje na odpowiedź, że transmisje sportowe powinny być ogólnie dostępne za darmo w telewizji publicznej, 5 proc. internautów, że ogólnie za darmo.
Komentarze