18.12.14, 09:22

Media pod lupą 2014: wyniki badań na zlecenie portalmedialny.pl

Fot.: pixabay, licencja otwarta

W jaki sposób Polacy chcą żeby media publiczne były utrzymywane? W jaki sposób najważniejsze wydarzenia sportowe powinny być transmitowane? Jaki program oceniamy za najbardziej rzetelny i wiarygodny? Portalmedialny.pl postanowił to sprawdzić.

Który z głównych, telewizyjnych programów informacyjnych, Polacy uważają za rzetelny i wiarygodny? Według badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia – Omnibus CAWI przeprowadzonego na zlecenie portalmedialny.pl, zdecydowanie wygrywają "Fakty TVN" (TVN).

Jak wynika z przeprowadzonego badania, aż 42 proc. badanych uznaje flagowy program informacyjny stacji TVN za rzetelny i wiarygodny. 33 proc. za taki program uznaje "Wiadomości" (TVP1). Trzecie miejsce zajmuje "Teleexpress” (TVP1) oraz "Wydarzenia (Polsat) - po 26 proc. wskazań. 23 proc. badanych wskazuje na "Panoramę" (TVP2), a zaledwie 5 proc. na "Informacje Dnia" (TV Trwam). Co istotne, aż 1/4 badanych nie wskazało żadnego serwisu informacyjnego.

WIĘCEJ O BADANIU>>>>>>>>>>>>

Polacy wciąż nie chcą uiszczać abonamentu z którego utrzymywane są media publiczne. Według badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia – Omnibus CAWI przeprowadzonego na zlecenie portalmedialny.pl, media publiczne zdaniem badanych powinny być utrzymywane tylko z emisji reklam (aż 40 proc. wskazań).

Portalmedialny.pl zapytał Polaków w jaki sposób powinny być finansowane media publiczne. Z badania wyłania się wciąż nienajlepsza prognoza dla mediów publicznych. Aż 40 proc. badanych Polaków wskazuje, że media publiczne powinny być emitowane tylko z emisji reklam. 22 proc. badanych wskazuje na łączony model (abonament i emisja reklam). Z kolei 16 proc. chce finansowania mediów bezpośrednio z budżetu państwa, a 14 proc. z opłaty wnoszonej przez komercyjnych nadawców. Zwolennicy abonamentu to grupa tylko 8 proc. badanych.

WIĘCEJ O BADANIU>>>>>>>>>>>>

W jaki sposób najważniejsze wydarzenia sportowe powinny być transmitowane w telewizji? Według badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia – Omnibus CAWI na zlecenie portalmedialny.pl, Polacy chcą by najważniejsze transmisje sportowe realizowała telewizja publiczna jednak przy zwiększonej opłacie abonamentowej.

Aż 39 proc. badanych internautów wskazuje, że najważniejsze wydarzenia sportowe powinny być transmitowane przez telewizję publiczną. Pada jednak przy tym ważna deklaracja dla publicznego nadawcy – w zamian Polacy wyrażają chęć płacenia większej opłaty abonamentowej. 18 proc. badanych chce wydarzeń sportowych transmitowanych przez płatne, komercyjne telewizje sportowe. Bardzo mało zwolenników ma z kolei system PPV, za którym optuje zaledwie 13 proc. badanych. 21 proc. badanych wskazuje na odpowiedź, że transmisje sportowe powinny być ogólnie dostępne za darmo w telewizji publicznej, 5 proc. internautów, że ogólnie za darmo.

WIĘCEJ O BADANIU>>>>>>>>>>>>

Komentarze

Powiązane

04.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Nowości w jesiennej ofercie Music Box
Od 23 września br. telewizja Music Box emituje nową, zróżnicowaną ramówkę. W zespole stacji pojawili się nowi prezenterzy.
03.10.24, 18:15
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Nowa ramówka telewizyjna serwisu Echo Dnia Świętokrzyskie
30 września br. redakcja „Echo Dnia Świętokrzyskie” (Polska Press Grupa) wprowadziła nową, stałą ramówkę telewizyjną na portalu echodnia.eu. W ofercie pojawiły się nowości programowe.
02.10.24, 17:45
| telewizja / VOD » informacje
Magiczne lata 80-te w Paramount Network. Kanał przygotował kampanię promocyjną cyklu
W październiku br., kanał Paramount Network zaproponuje widzom kultowe filmy w ramach cyklu „Magiczne lata 80-te”. Nowa propozycja stacji będzie wspierana przez kampanię marketingową.
02.10.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
Polsat SiatCast i Polsat Futbol Cast. Nowe podcasty Polsatu Sport
„Polsat SiatCast” i „Polsat Futbol Cast” to nowe formaty telewizyjno-internetowe, które w październiku br. zadebiutują w sportowych kanałach Polsatu, na Polsatsport.pl oraz na jego kanale YouTube. Audycje mają łączyć zalety świata telewizji i internetu.
02.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
13 formatów w odświeżonym Silver TV
Wkrótce na rynku pojawi się Silver TV w odświeżonej formule. Kanał, który jeszcze do niedawna emitował jeden program w tygodniu, od października br. będzie nadawany codziennie, a w ofercie stacji pojawi się 13 formatów.
01.10.24, 16:57
| telewizja / VOD » informacje
BBC First w pakiecie Optimum+ w CANAL+
Kanał BBC First dołączył do pakietu Optimum+, w którym znajdują się już kanały BBC Brit, BBC Earth i BBC Lifestyle.
01.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
Vectra promuje jesienną ofertę
Agencja Endless przygotowała kolejne odsłony przygód bohaterów Vectry - DZIŚka i JUTRka. Tym razem te dwie postacie przedstawiają jesienne oferty Vectry. Kampania jest prowadzona zarówno w kanałach ATL, BTL, jak i online. Reżyserem spotów został Bartek Kędzierski.
30.09.24, 14:58
| telewizja / VOD » informacje
TVP Info – włącz się na nowo. Duże zmiany w TVP INFO (fotogaleria nowego studia)
30 września br., kanał informacyjny TVP Info rozpoczął nadawanie z nowego studia. Stacja zaprezentowała także nowy logotyp i oprawę graficzną. Celem zmian jest wzmocnienie newsowego charakteru TVP Info i zerwanie – jak podkreśla nadawca - z wizerunkiem stacji propagandowej.
30.09.24, 12:56
| telewizja / VOD » informacje
TVN zapowiada polską edycję Eternal Glory
Wkrótce w Grecji rozpoczną się zdjęcia do nowego programu TVN – opartego na formacie „Eternal Glory”. Mistrzowie sportu staną przed wyjątkowymi wyzwaniami, a całość poprowadzi Anna Senkara. N
30.09.24, 07:30
| telewizja / VOD » seriale
Krew z krwi. Ruszyły zdjęcia do III sezonu serialu
21 sierpnia br. w Warszawie padł pierwszy klaps na planie jednego z najbardziej wyczekiwanych polskich seriali sensacyjnych – „Krew z krwi” (TVP).
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 07.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.