12.04.07, 22:15

Ks. Dariusz Madejczyk, redaktor naczelny Przewodnika Katolickiego

Gościem Portalu Medialnego mediaFM.net jest ks. Dariusz Madejczyk, redaktor naczelny "Przewodnika Katolickiego", najstarszego polskiego tygodnika społeczno-religijnego.

Gościem Portalu Medialnego mediaFM.net jest ks. Dariusz Madejczyk, redaktor naczelny "Przewodnika Katolickiego", najstarszego polskiego tygodnika społeczno-religijnego.

Kuba Wajdzik: Coraz mniej młodych osób czyta prasę drukowaną. W jaki sposób docieraja Państwo do młodszych czytelników?
Ks. Dariusz Madejczyk, redaktor naczelny: W listopadzie 2006 roku zdecydowaliśmy się na wprowadzenie e-wydań „Przewodnika Katolickiego”. E-wydania otworzyły przed nami nowe możliwości, pozwalają docierać do ludzi młodych, dla których Internet stanowi główne źródło informacji i opinii.
Nie możemy się jednak ograniczać tylko i wyłącznie do wydań elektronicznych. Pamiętamy bowiem o wiernych Czytelnikach, którzy nie mają dostępu do Internetu, a z którymi nie chcielibyśmy stracić kontaktu. Mimo wielkich osiągnięć techniki tradycyjne wydawanie czasopism z możliwością bezpośredniego kontaktu z gazetą przysparza Czytelnikom niepowtarzalnych doświadczeń.
Jednym z działań redakcji, mającym na celu „odmłodzenie” grupy docelowej tygodnika, było wprowadzenie, w styczniu 2007 r., nowej rubryki – „Przewodnika Młodych” – czterech stron adresowanych nie tylko do młodzieży, ale i tworzonych przy jej udziale. Równolegle realizowana była kampania reklamowa „Z góry widzimy więcej”, której celem była przede wszystkim promocja wizerunku „Przewodnika Katolickiego”, nowoczesnego opiniotwórczego tygodnika.

KW: W Przewodniku Katolickim sprzedajecie powierzchnię reklamową. Czy to nie gryzie się z profilem pisma?
Ks. Dariusz Madejczyk, redaktor naczelny: „Przewodnik Katolicki” działa na wolnym rynku, nie jest dotowany przez żadne organizacje, musi utrzymywać się samodzielnie, dlatego też generowanie zysków ze sprzedaży reklam i ogłoszeń jest niezbędne do egzystencji pisma.
Profil naszego tytułu nie pozwala nam na zamieszczanie wszystkich reklam. Z całą pewnością na łamach „Przewodnika” nie będą promowane środki antykoncepcyjne, używki, homeopatia. Rzadko zdarzają się przypadki odrzucenia przez nas reklamy, gdyż większość reklamodawców dostosowuje promowane produkty do charakteru naszego tygodnika. Ze względu na ogromne zaufanie, jakim Czytelnicy obdarzają nasz tytuł, przed ukazaniem się reklamy produktu staramy się ocenić jej wiarygodność. Stale obserwujemy pozytywne efekty takich działań; zdarza się, że odbiorcy „Przewodnika” kierują do redakcji słowa podziękowania za polecanie określonych produktów, które świetnie im służą.

KW: Przewodnik Katolicki to najstarszy polski tygodnik społeczno-religijny. Jaką dziś ma pozycję na rynku?
Ks. Dariusz Madejczyk, redaktor naczelny: Nie jesteśmy nastawieni na rywalizację z innymi tygodnikami, ponieważ na terenie województwa wielkopolskiego „Przewodnik Katolicki” jest absolutnym liderem wśród pism opinii, wyprzedzając w sprzedaży egzemplarzowej o 10.741 egz. „Wprost”, 10.254 egz. „Newsweek Polska”, 11.199 egz. „Politykę” czy o 22.350 egz. „Gościa Niedzielnego” (źródło: ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem, woj. wielkopolskie, październik 2006).

KW: Jedną z inicjatyw pisma jest Biblioteka "Przewodnika Katolickiego". Jakie książki trafiają do tej serii i które cieszą się powodzeniem?
Ks. Dariusz Madejczyk, redaktor naczelny: Poza wydawaniem czasopisma zajmujemy się również innymi wydawnictwami. Jedną z takich inicjatyw stanowi „Biblioteka Przewodnika Katolickiego” – seria książek powstających w naszej redakcji.
Z serii ukazały się m.in.: „Widziałem Powstanie”– zawierające unikatowe wspomnienia uczestników Powstania Poznańskiego w Czerwcu 1956 r., nadesłane na konkurs ogłoszony przez „Przewodnik Katolicki”.
"Bilet do nieba” i „SMS do Pana Boga”, autorstwa ks. Dariusza Madejczyka – dwa z trzech tomów cyklu „Ewangelia o piątej nad ranem” na rok liturgiczny B i C. W tym roku ukaże się trzeci z tomów do tekstów Ewangelii czytanych w roku A.
Ostatnią wydaną przez nas publikacją jest album „Ziemia spotkania człowieka z Bogiem”, powstały po zeszłorocznej Archidiecezjalnej Pielgrzymce do Ziemi Świętej. Cieszący się niezwykłym powodzeniem album zawiera przeszło 180 fotografii Danuty Witkowskiej, opatrzonych komentarzem o. Celestyna Paczkowskiego OFM, wieloletniego przewodnika po Ziemi Świętej.
Poza tym mamy też w naszym dorobku wydawniczym „Proces. Zabójcy ks. Jerzego Popiełuszki” ks. Ponińskiego, „Sakramenty wtajemniczenia chrześcijańskiego” ks. Glinkowskiego, „Biskupi uczą Pacierza” czy album „W drodze do Composteli. Sanktuarium Europy” ks. Dariusza Madejczyka i Michała Gramackiego.

Komentarze

Powiązane

27.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 27 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 27 stycznia?
26.01.23, 18:00
| prasa » informacje
Nowy Skarb Kibica Ekstraklasy na wiosenny sezon 2022/23
27 stycznia br. w sprzedaży ukaże się „Skarb Kibica: Ekstraklasa Sezon 2022/23 – Wiosna” (RASP).
26.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 26 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 26 stycznia?
25.01.23, 14:13
| prasa » ludzie
Sławomir Kamiński szefem działu Foto Wyborczej i Agencji Wyborcza.pl
Od lutego br. zespołem Foto "Gazety Wyborczej" i jednocześnie Agencji Wyborcza.pl pokieruje Sławomir Kamiński, fotoreporter i laureat wielu konkursów fotografii prasowej, związany z redakcją "Wyborczej" od 30 lat.
25.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 25 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 25 stycznia?
24.01.23, 12:43
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Media Grupy Agora włączyły się w 31. Finał WOŚP
W niedzielę, 29 stycznia br. pod hasłem „Chcemy wygrać z sepsą! Gramy dla wszystkich –małych i dużych!” odbędzie się 31. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Grupy Agora tradycyjnie wesprą akcję, organizując aukcje internetowe, zbierając pieniądze do wirtualnych puszek oraz relacjonując przebieg niedzielnego finału.
24.01.23, 07:30
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Kamil Wolnicki awansuje w Przeglądzie Sportowym Onet
Kamil Wolnicki, dotychczasowy szef wideo, audio i treści płatnych serwisu, zostanie drugim zastępcą redaktora naczelnego serwisu Przegląd Sportowy Onet.
24.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 24 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 24 stycznia?
23.01.23, 17:00
| prasa » ludzie | reklama & PR » ludzie
Małgorzata Pędzich i Edyta Korzekwa – Machocka awansują w Biurze Reklamy Wydawnictwa Bauer
W Biurze Reklamy Wydawnictwa Bauer nastąpiły zmiany. Małgorzata Pędzich i Edyta Korzekwa – Machocka objęły nowe stanowiska.
23.01.23, 13:08
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Łukasz Godlewski przechodzi ze Sport.pl do redakcji Przeglądu Sportowego Onet
Łukasz Godlewski przechodzi do redakcji Przeglądu Sportowego Onet i obejmie funkcję zastępcy redaktora naczelnego serwisu, Jacka Stańczyka.