28.09.14, 11:24
GfK wprowadza metodologię Brand Vivo
GfK wprowadza do oferty metodologię GfK Brand Vivo – nowy system do monitoringu marek, wykorzystujący analizę relacji, czyli relational intelligence.
GfK Brand Vivo to nowe narzędzie typu brand tracker do analizowania kondycji marek, służące do monitorowania doświadczeń konsumentów z markami, ich skojarzeń dotyczących marek i relacji, jakie powstają na linii konsument-marka. Nowe podejście ilustruje, w jaki sposób kontakt z marką – zachodzący online lub offline – wpływa na budowanie relacji z marką oraz na przyszłe zachowania konsumentów. GfK Brand Vivo umieszcza w centrum zainteresowania konsumenta, a do ilustracji procesów zachodzących pomiędzy nim a marką przyjmuje metafory zaczerpnięte z relacji międzyludzkich. W wymiarze marketingowym opisywana metodologia pozwala przewidywać zarówno udziały rynkowe, jak i zagadnienia cenowe. Pomaga w zarządzaniu działalnością marketingową, począwszy od kwestii związanych z CRM po zarządzanie marką. Dzięki informacjom o relacjach, firmy mogą tworzyć bardziej atrakcyjne i angażujące doświadczenia, rozwijać długoterminowe relacje z konsumentami oraz unikać kosztownych błędów w prowadzonej działalności marketingowej.
"GfK Brand Vivo pozwala uchwycić te aspekty wizerunku i skojarzeń, które mogą pomóc przekształcić wartość „uśpioną” w aktywny czynnik o wymiernym efekcie biznesowym. Zapewniamy unikatowe dane i insighty, które prowadzą do zwiększenia wartości oraz udziałów rynkowych marek" - mówi Gavin Dickinson, Global Director of Brand Strategy GfK.
Komentarze