15.09.14, 11:42

Szymon Dobosz: Wpisujemy się w większy trend aktywnego oszczędzania

Szymon Dobosz
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Szymonem Doboszem, CEO International Coupons, grupy w której skład wchodzi portal kodyrabatowe.pl.

Kuba Wajdzik: Na czym polegają kodyrabatowe.pl? 
Szymon Dobosz: Nasz portal zajmuje się dostarczaniem kodów rabatowych do ulubionych sklepów internetowych naszych użytkowników. Od strony użytkownika mechanika korzystania z serwisu jest bardzo prosta. Wchodzimy na stronę kodyrabatowe.pl, wybieramy interesujący nas sklep, kopiujemy kod rabatowy i składamy zamówienie. Nie trzeba się rejestrować, niczego subskrybować (choć dopisanie się do newslettera pozwala nie przegapić najciekawszych propozycji). Wystarczy tylko wybrać interesującą nas okazję.
Z racji tego, że w naszej bazie jest ponad 15 tysięcy sklepów internetowych, grupa docelowa jest maksymalnie szeroka. Z naszą pomocą można kupić i kosmetyki i telewizor plazmowy i sukienkę z najnowszej kolekcji, więc możemy zaoferować coś każdemu, kto lubi robić zakupy w sieci. Nawiasem mówiąc, bardzo fajne jest rosnące zainteresowanie zakupami w internecie, wśród osób, które dotychczas patrzyły na sieć nieufnie. Coraz szybciej wzrasta liczba przedstawicieli 65+, choć oczywiście nadal najwięcej wśród e-konsumentów jest osób w przedziale wiekowym 16-35.

KW: Nie sposób patrząc na serwis, nie próbować was porównywać do serwisów zakupowych (zwłaszcza tych grupowych). Czy się zdecydowanie różnicie?
SD: Podstawową kwestią odróżniającą nas od Groupona i serwisów jemu podobnych jest fakt, że główny nacisk kładziemy na udostępnianie produktów, a nie usług. Co więcej udostępniamy rabaty na maksymalnie szeroki asortyment, nie 2-3 produkty. Ta różnica ma wpływ na pozostałe kwestie. W przeciwieństwie do zakupów grupowych, nasi użytkownicy dostają dokładnie taki sam towar, o takiej samej jakości i równie szybko dostarczony, co osoby kupujące bez kodu rabatowego. Jedyna różnica jest taka, że płacą za to znacznie mniej. Dodatkowo cała transakcja jest realizowana w sklepie.

KW: Iloma obecnie użytkownikami serwis może się pochwalić?
SD: Obecnie jest to ponad 350 tys. użytkowników miesięcznie i tendencja jest rosnąca:) Oczywiście na ten trend nakładają się również wahania sezonowe. Obserwujemy i doświadczamy bardzo dużych wzrostów w okolicach Świąt i Nowego Roku, który utrzymuje się jeszcze w styczniu i pewnego spowolnienia w lutym i miesiącach wakacyjnych. Z ogólnodostępnych danych, popularność samych kodów rabatowych jak i sezonowe wahania, bardzo dobrze oddaje wykres Google Trends, pokazujący jak często ludzie wpisują frazę "kody rabatowe" w wyszukiwarce Google.


Dane: Google Trends, hasło “kody rabatowe”, okres IV 2011 - VIII 2014

KW: Przychodzi do Was przedsiębiorca i...?
SD: Staramy się wspólnie wypracować optymalną formułę. To od sprzedającego zależy na jaki asortyment będą kody, jak długo będą dostępne i w o ile niższej cenie. Tym niemniej, z racji tego, że mamy spore doświadczenie i widzimy jakie rozwiązanie będzie optymalne, staramy się doradzać. Najbardziej popularnym rozwiązaniem jest CPS (Cost Per Sale). Oznacza on, że rozliczamy się z partnerem tylko z dokonanych transakcji, a nie z wizyty na stronie, czy liczby wyświetleń danego kodu. Sprzedający ponosi wówczas mniejsze ryzyko i nie kupuje "kota w worku", nas z kolei w naturalny sposób zachęca to do poprawek w portalu, powodujących, że znalezienie atrakcyjnej oferty będzie jak najłatwiejsze.

KW: Czy trudno w Polsce przekonywać przedsiębiorców do Waszego modelu działania? Pamiętam, że na początku serwisy zakupów grupowych nie miały łatwo…
SD: Najtrudniejsze były początki. Gdy zaczynaliśmy pod koniec 2010 roku mało kto w Polsce słyszał o kodach rabatowych i edukowanie rynku w tym zakresie trochę nam zajęło. Obecnie etap tłumaczenia czym są kody rabatowe, mamy w większości przypadków za sobą. Główny ciężar przesunięty jest na współpracę z partnerami (sklepami) i dostarczanie jak najlepszych rabatów użytkownikom serwisu.

KW: Bazujecie na doświadczeniu w działalności innych krajach. Jak tam radzą sobie takie serwisy?
SD: Każdy rynek posiada swoją odrębną specyfikę. Na Wyspach samo zjawisko kodów rabatowych jest obecnie bardzo nośnym tematem. Media kilka miesięcy temu szeroko opisywały historię 16-letniej uczennicy, która zrobiła w Tesco zakupy warte 600 £, wydając na to jedynie 4 pensy.
W Turcji obserwujemy dynamiczny wzrost za sprawą rozwoju infrastruktury i stworzenia wielu "hubów" znacznie ułatwiających transport towarów. Pomimo rozległości tego kraju, wszystkie przesyłki docierają w dwa dni robocze, a sklepy chcące "dopakować" swoje transporty dają dodatkowy rabat dla osób składających zamówienie o 6 rano. Z kolei w Argentynie uchwalono specjalne podatki dla e-handlu, które spowodowały, że znacznie bardziej opłaca się polecieć na zakupy do Chile, niż zamówić jakiś towar przez internet.

KW: Jaka jest przyszłość tego segmentu?
SD: Widzimy po znacznie bardziej rozwiniętych rynkach na których działamy, jak Wielka Brytania czy Hiszpania, że jest to segment stale rosnący. O tym, że jest to perspektywiczny biznes świadczy choćby fakt, że największy gracz na rynku amerykańskim Retailmenot, jest wyceniany na prawie 2 mln USD. Zresztą kody rabatowe są tylko elementem większego trendu, który można nazwać aktywnym oszczędzaniem. Popularność serwisów umożliwiających wspólne przejazdy, fakt, że "Jak oszczędzać pieniądze" jest jednym z najbardziej dochodów blogów, czy fenomen szafiarek, to części tej samej układanki.

KW: Jakie plany ma serwis na najbliższe miesiące?
SD: Bezpośrednio po powrotach z wakacji szykujemy się na duży napływ zarówno ofert jak i użytkowników. Poza tym chcemy się skupić na rozwoju naszych najnowszych portali. W połowie czerwca uruchomiliśmy Dealmond.com, portal w którym to sami użytkownicy zamieszczają oferty do najciekawszych promocji. Zarówno w sieci jak i w "realu". No i na dniach wystartowaliśmy z naszą indyjską wersją. Mamy nadzieję, że Couponada.in zawalczy o Indie, bo jest to obecnie najszybciej rozwijający się rynek e-commerce na świecie.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Szymon Dobosz
CEO International Coupons, grupy w której skład wchodzi portal kodyrabatowe.pl oraz 10 innych portali z kodami rabatowymi na całym świecie.

Komentarze

Powiązane

24.01.23, 07:30
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Kamil Wolnicki awansuje w Przeglądzie Sportowym Onet
Kamil Wolnicki, dotychczasowy szef wideo, audio i treści płatnych serwisu, zostanie drugim zastępcą redaktora naczelnego serwisu Przegląd Sportowy Onet.
23.01.23, 13:08
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Łukasz Godlewski przechodzi ze Sport.pl do redakcji Przeglądu Sportowego Onet
Łukasz Godlewski przechodzi do redakcji Przeglądu Sportowego Onet i obejmie funkcję zastępcy redaktora naczelnego serwisu, Jacka Stańczyka.
17.01.23, 20:28
| radio » informacje | internet » informacje
Pierwszy podcast rzeka z Aleksandrem Kwaśniewskim w Gazeta.pl
„Kwaśniewski Story. Podcast rzeka z prezydentem Aleksandrem Kwaśniewskim” to pięć godzinnych rozmów przeprowadzonych przez Grzegorza Sroczyńskiego z byłym prezydentem Polski. Podcastów będzie można posłuchać na stronie głównej Gazeta.pl, w serwisie Wiadomosci.Gazeta.pl oraz na najpopularniejszych platformach podcastowych.
13.01.23, 21:30
| internet » informacje
Drożeją abonamenty w usłudze Legimi
Legimi, pionier modelu subskrypcyjnego na polskim rynku e-książki, 28 grudnia 2022 r. wprowadził nowe ceny abonamentów. Jest to pierwsza podwyżka od ponad pięciu lat.
12.01.23, 13:48
| internet » e-commerce
Koniec Shopee Polska. Gigant wycofuje się z polskiego rynku
Niespodziewanie platforma Shopee Polska kończy działalność i to w trybie natymiastowym.
12.01.23, 11:44
| prasa » informacje | internet » informacje
Jan Rybicki laureatem projektu Weekend.Gazeta.pl Polska Stories
„Polska Stories” to projekt Weekend.Gazeta.pl, w ramach którego redakcja serwisu poszukiwała, a następnie szkoliła młodych reportażystów i reportażystki. Finaliści konkursu wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez Olgę Gitkiewicz oraz opublikowali swoje reportaże na łamach Weekend.Gazeta.pl. Zwycięzcą pierwszej edycji został Jan Rybicki.
11.01.23, 22:00
| internet » informacje
Agencja K2 Precise z Grupy K2 zaczyna współpracę z Urvis Bike
Agencja K2 Precise (Grupa K2) odpowiada za wdrożenie usług marketing automation dla polskiej marki rowerów cargo Urvis Bike.
11.01.23, 13:30
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Turystyczni Dziennikarze Roku 2021 wybrani. Sława Bieńczycka laureatką konkursu w kategorii audycja radiowa
Polska Organizacja Turystyczna po raz czwarty przyznała tytuły Turystycznego Dziennikarza Roku w czterech kategoriach: artykuł, audycja radiowa, fotoreportaż oraz wideo. Laureatką w kategorii audycji radiowej została dziennikarka Jedynki Polskiego Radia - Sława Bieńczycka.
10.01.23, 08:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
LTTM i IMOK tworzą oficjalnie zawód Influencer Managera
LTTM przy współpracy z Instytutem Marki Online i Komunikacji (IMOK) otwiera nowy kierunek nauczania „Influencer Manager”. Szkolenie posiada certyfikację Ministerstwa Edukacji i Nauki z kodem zawodu, co jednocześnie oznacza, że influencer manager stanie się dzięki temu oficjalnie zawodem.
09.01.23, 18:47
| internet » informacje
Hyundai pozostaje partnerem strategicznym Onet Rano także w 2023 roku
Hyundai Motor Poland i Onet Rano przedłużają strategiczne partnerstwo. Od stycznia br. poranny program Onetu będzie nadal realizowany z samochodu o napędzie w 100% elektrycznym - Hyundai IONIQ 5.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Miasta Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty

Referent ds. mediów

Związek Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno-Kulturalnych w Polsce | Opole

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji-Rzecznik prasowy

Muzeum Sztuki Łódź | Łódź

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.