Projekt Cyfrowizja: naziemni myślą o płaceniu
Aż 20 proc. w grupie widzów naziemnej telewizji cyfrowej rozważało możliwość płacenia za telewizję – wynika z badania „Projekt Cyfrowizja” domu mediowego MEC.
W „Projekcie Cyfrowizja” MEC sprawdził czy dystrybutorzy płatnej telewizji mają potencjał rozwoju biznesu w grupie widzów naziemnej telewizji cyfrowej. Okazuje się, że aż 20 proc. (w tym – 21,5 proc. kobiet, 18,5 proc. mężczyzn) rozważało w czasie ostatniego roku taką opcję. Co ciekawe – odbiorców w niewielkim stopniu różnicuje tutaj wiek.
Nie oznacza to – podobnie jak i w przypadku widzów rozważających rezygnację z kablówek bądź satelity, że co piąty widz naziemny kupi w najbliższym czasie abonament u operatora kablówki czy platformy. Jednak dane te pokazują kierunek, w jakim może rozwijać się rynek płatnej i bezpłatnej telewizji, o ile w ofertach multipleksów, kablówek i platform, nie będą zachodzić zmiany.
Badanie „Projekt Cyfrowizja” zostało przeprowadzone w maju 2014 przez Analytics & Insight MEC. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą techniki CAWI na próbie 917 internautów w wieku 15+.
Komentarze