24.07.14, 08:50
Projekt Cyfrowizja: klienci zmieniają oferty najczęściej z powodu ceny
Klienci, którzy przeszli do innych operatorów płatnej telewizji, wskazywali na pojawienie się tańszej oferty, ciekawe kanały u nowego dostawcy, czy pakiety internetu (ważne przede wszystkim dla widzów kablówek) – wynika z badania „Projekt Cyfrowizja” domu mediowego MEC.
W „Projekcie Cyfrowizja” MEC zbadał opinie widzów, którzy na przestrzeni ostatnich dwóch lat już zmienili ofertę telewizyjną. Klienci, którzy przeszli do innych operatorów płatnej telewizji, wskazywali na pojawienie się tańszej oferty, ciekawe kanały u nowego dostawcy, czy pakiety internetu (ważne przede wszystkim dla widzów kablówek).
Dla 90 proc. klientów platform satelitarnych istotna okazuje się także „przejrzysta umowa z operatorem” – była to najczęściej wskazywana cecha decydująca o wyborze nowego operatora. Niewykluczone, że na ten aspekt współpracy, klientów platform wyczuliło ubiegłoroczne zamieszanie wokół powstania nc+.
Dla obecnych odbiorców telewizji naziemnej, a wcześniej klientów płatnej telewizji, impulsem do zmiany było pojawienie się cyfrowej TV naziemnej oraz fakt, że poprzednia oferta była za droga. W mniejszym stopniu (20 proc. obecnych widzów naziemnych, którzy zrezygnowali z TV płatnej) zgadzali się ze stwierdzeniem, że nie odpowiadała im jakość obsługi operatora.
Badanie „Projekt Cyfrowizja” zostało przeprowadzone w maju 2014 przez Analytics & Insight MEC. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą techniki CAWI na próbie 917 internautów w wieku 15+.
Komentarze