23.07.14, 08:28
Projekt Cyfrowizja: zadowoleni satelitarni – pozorny paradoks
Chociaż wyższy odsetek klientów platform twierdzi, że rozważa rezygnację (blisko 1/3 badanych), to jednocześnie właśnie klienci platform są najbardziej zadowoleni z oferty. Na pytanie czy ich telewizja jest lepsza niż kiedyś, twierdząco odpowiada 72 proc. klientów kablówek, a aż 85 proc. klientów platform – wynika z badania „Projekt Cyfrowizja” domu mediowego MEC.
Analitycy MEC, na podstawie uzyskanych w „Projekcie Cyfrowizja” szczegółowych wskazań (jak szerokość oferty, atrakcyjność programów, jakość odbioru, forma umowy, usługi dodatkowe, etc.) wypracowali też ogólny wskaźnik satysfakcji dla trzech badanych grup widzów.
Najlepszy wynik uzyskują właśnie odbiorcy satelitarni. Jak połączyć ten fakt z rozważaną przez ponad 35 proc. klientów platform możliwością rezygnacji? Zdaniem specjalistów z MEC, klienci satelitarni, znacznie częściej mieszkańcy wsi i małych miasteczek oraz z niższym niż w przypadku klientów kablówek dochodem, tworzą segment bardziej wrażliwy na cenę. Ci o najniższym dochodzie, jak dowodzi „Projekt Cyfrowizja” są najbardziej skłonni rezygnować z płatnej telewizji.
Badanie „Projekt Cyfrowizja” zostało przeprowadzone w maju 2014 przez Analytics & Insight MEC. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą techniki CAWI na próbie 917 internautów w wieku 15+.
Komentarze