01.07.14, 10:51

Projekt Cyfrowizja: Multipleks marzeń według Polaków. Nie chcemy płacić za NTC

Fot.: MEC

MEC w ramach „Projekt Cyfrowizja” sprawdził oczekiwania polskich widzów wobec naziemnej telewizji cyfrowej. Polakom najbardziej w ofercie NTC brakuje Discovery Channel – wynika z badania „Projekt Cyfrowizja” domu mediowego MEC.

MEC w ramach „Projekt Cyfrowizja” sprawdził oczekiwania polskich widzów wobec naziemnej telewizji cyfrowej. Na szczycie rankingu programów, których najbardziej brakuje odbiorcom bezpłatnej telewizji na multipleksach znalazły się filmy, seriale i dokumenty. Mężczyźni oczekiwaliby w bezpłatnej telewizji więcej sportu i polskich seriali, kobiety – zagranicznych seriali, a młodzi widzowie (15-24 lata) – jeszcze więcej filmów i reality show.

Badani w „Projekcie Cyfrowizja” wskazali też konkretne kanały, których najbardziej brakuje im na multipleksach. W tej kategorii konkurencję deklasuje Discovery (ponad 52 proc. widzów bezpłatnej TV pożąda na multipleksie właśnie tej stacji), a za nim plasują się National Geographic (ponad 34 proc.) i TVN 24 (ponad 25 proc.). W rankingu kobiet do top 5 pożądanych kanałów załapały się też TVN Style, AXN i Ale kino+, mężczyźni chcieliby zaś mieć na multipleksie Kino Polska i Eurosport.

Czy gdyby najbardziej pożądane kanały rzeczywiście pojawiły się na multipleksach, widzowie byliby skłonni za nie zapłacić? Chociaż mają spore oczekiwania wobec bezpłatnej oferty telewizji, tylko 27,6 proc. badanych składa taką deklarację (co ciekawe – znacznie mniej skłonne do płacenia są kobiety). 40 proc. spośród widzów, którzy byliby gotowi zapłacić, deklaruje, że wydałaby na ten cel tylko maksymalnie 10 zł. „Tę kwestię należałoby oczywiście zbadać głębiej, ale w obliczu powyższych deklaracji potencjał wprowadzenia płatnego multipleksu telewizyjnego w Polsce wydaje się na razie ograniczony” – podsumowuje Izabela Albrychiewicz, CEO MEC.

Badanie „Projekt Cyfrowizja” zostało przeprowadzone w maju 2014 r. przez Analytics & Insight MEC. Badanie zostało przeprowadzone za pomocą techniki CAWI na próbie 917 internautów w wieku 15+.

Komentarze

Powiązane

03.02.25, 11:46
| TV / VOD » ludzie
INEA rozwija dział marketingu
Na początku roku, INEA wprowadziła zmiany w strukturze organizacyjnej obejmujące Dział Marketingu i Produktu.
03.02.25, 07:30
| TV / VOD » informacje
Pytanie dnia codziennie w TVP1 i TVP Info
Przed startem wiosennej ramówki Telewizja Polska wprowadza zmiany w emisji audycji informacyjnych i publicystycznych.
31.01.25, 08:00
| TV / VOD » informacje
Wiosna 2025 w Polsacie. Dużo rozrywki w ofercie stacji
Wiosną w Polsacie wraca format „Must be the music” z nowym składem jury. Stacja wyemituje aż dwa formaty kabaretowe. Ramówkę wypełnią liczne kontynuacje znanych formatów.
31.01.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
Wiosna w TVN. Nowy codzienny serial i reality show
Z końcem lutego br. ruszy wiosenna ramówka. Wśród nowości znajdzie się codzienny serial. Na widzów czekać będą kontynuacje popularnych formatów.
31.01.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
80. rocznica wyzwolenia Auschwitz w TVP: ponad 1,1 mln widzów. Sygnał TVP w wielu stacjach na całym świecie
Nadawana w Telewizji Polskiej transmisja z obchodów 80. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz oraz wszystkie relacje z nią związane cieszyły się dużym zainteresowaniem widzów. Zasięg skumulowany dla 15 emisji z 27 stycznia 2025 r. w TVP1, TVP Info, TVP Polonia i TVP Historia wyniósł 4,9 mln osób.
30.01.25, 15:45
| TV / VOD » informacje | kultura » informacje
Na rynku pojawiła się kolekcjonerska moneta The Joker
29 stycznia br. swoją premierę miała nowa moneta kolekcjonerska, która powstała dzięki współpracy Mennicy Gdańskiej z Warner Bros. Discovery Global Consumer Products.
30.01.25, 08:30
| TV / VOD » informacje
Dobry wieczór Polsko w Polsat News
1 lutego br., w ofercie kanału Polsat News zadebiutuje program publicystyczny oparty na sporze światopoglądowym „Dobry wieczór Polsko”. Jego gospodarzami będą Grzegorz Jankowski i Adamina Sajkowska.
28.01.25, 20:14
| TV / VOD » informacje
4. sezon Magii nagości. Polska w Zoom TV. Premierze towarzyszy kampania reklamowa formatu
„Pokochaj ludzką naturę” to hasło nowego sezonu programu „Magia nagości. Polska”, który 28 lutego br. powróci do ramówki Zoom TV.
27.01.25, 17:00
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Gala Tygodnika Piłka Nożna w Polsacie Sport 1 i na Polsat Box Go
W poniedziałek, 27 stycznia br., odbędzie się uroczysta Gala Tygodnika „Piłka Nożna”, która nieprzerwanie od ponad 50 lat stanowi symboliczne przejście z jednego piłkarskiego roku do drugiego. Organizatorzy Plebiscytu rozdadzą statuetki w dziewięciu kategoriach, zarówno indywidualnych, jak i zespołowych.
27.01.25, 11:45
| TV / VOD » informacje
410 tys. osób śledzi drugi sezon formatu Królowa Przetrwania
II sezon „Królowej Przetrwania” emitowany od 6 stycznia br. na antenie TVN7 ogląda średnio 410 tys. widzów. Po emisji trzech odcinków, format podnosi średnie wyniki stacji.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.