20.06.14, 11:58

Starcom MediaVest wprowadza optymalizator MAD 2.0

Grupa Starcom MediaVest
Fot.: materiały prasowe

Grupa Starcom MediaVest wprowadza nową wersję optymalizatora budżetowego kampanii multiscreen – MAD 2.0. (Multichannel Audience Dynamic). Narzędzie stworzone w agencji analityczno-badawczej Quest, we współpracy z instytutem GfK Polonia oraz matematykami z Uniwersytetu Warszawskiego, ma pozwalać w optymalny sposób zaplanować efektywne dotarcie kampanii do odbiorców w telewizji oraz internecie. 

Narzędzie ma istotnie zwiększyć efektywność prowadzonych działań komunikacyjnych w telewizji oraz video online, dzięki optymalizacji zasięgu (od 1+ do nawet 7+) i zmniejszeniu kosztów dotarcia. Dane z jakich czerpie MAD 2.0. oparte są na wynikach unikalnego, jednoźródłowego i reprezentatywnego badania nawyków oglądania telewizji i video w internecie, przygotowanego we współpracy z instytutem GfK Polonia. Jednoźródłowe badanie przeprowadzone było metodą CAPI (wywiady bezpośrednie w domach respondentów) na próbie 3000 osób.

Optymalizacja zasięgu wynika z obliczeń zaawansowanego algorytmu probabilistycznego, który pozwala określić najbardziej efektywną alokację budżetu video pod kątem optymalizowanego zasięgu. Jedną z głównym zalet oprogramowania ma być precyzyjne dopasowanie kanałów video do różnych pod względem socjodemograficznym grup odbiorców.

"Pracowaliśmy nad MAD 2.0 kilkanaście miesięcy we współpracy ze specjalistami od badań konsumenckich z instytutu GfK Polonia i matematykami oraz informatykami z Uniwersytetu Warszawskiego. Nie obawiam się stwierdzić, że dzisiaj Starcom MediaVest dysponuje jedynym na polskim rynku, a być może nawet w Europie, tak wysokiej klasy narzędziem do optymalizacji budżetowej kampanii multiscreen. Główną korzyścią, jaką daje naszym klientom MAD 2.0, są bardzo konkretne oszczędności budżetowe, ale również świadomość, że planujemy komunikację multiscreen w oparciu o unikalną wiedzę. W Polsce wciąż brakuje standardowego, jednoźródłowego badania telewizji i internetu, dlatego traktujemy stworzenie MAD 2.0 również jako inwestycję w rozwój naszego rynku" – mówi Piotr Piętka CEO Starcom MediaVest.

Komentarze

Powiązane

29.05.24, 14:30
| telewizja / VOD » informacje | biznes i technologie » informacje
Grupa Polsat Plus w I kwartale 2024 r.: 184 mln zł zysku netto
Cyfrowy Polsat skupia się w ostatnim czasie, m.in. na zwiększaniu zasięgu sieci 5G Plusa, ale także na inwestycjach w zieloną energię. Spółka podsumowała wyniki finansowe obejmujące I kwartał 2024 r.
28.05.24, 14:35
| biznes i technologie » informacje
Auchan Polska i Intermarché chcą zawiązać sojusz zakupowy
Sieci handlowe Auchan Polska i Intermarché nawiązały współpracę partnerską, której celem jest utworzenie długoterminowego sojuszu zakupowego na polskim rynku. Wyrazem zawartego porozumienia jest podpisany list intencyjny, w którym obie sieci uzgodniły zamiar powołania wspólnych struktur zakupowych na najbliższych 10 lat.
25.05.24, 13:23
| biznes i technologie » informacje
Żabka uruchomi w tym roku ponad 140 sklepów sezonowych
W tym roku Żabka będzie miała ponad 140 sklepów sezonowych, czyli o blisko 20 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Pierwsze z nich zostały otwarte przed majówką.
21.05.24, 21:00
| biznes i technologie » informacje
Fast foody odbijają się od dna. Wzrost ruchu o 4,7 proc.
W I kw. br. ruch w restauracjach typu fast food zwiększył się o 4,7 proc. rdr. Przy tym pizzerie rok do roku odnotowały o ponad połowę mniejszy wzrost niż lokale oferujące kanapki i dania z kurczaka. Jednocześnie liczba klientów wszystkich badanych placówek była o 4,2 proc. większa niż rok wcześniej.
16.05.24, 06:30
| biznes i technologie » informacje
SIXT Polska nawiązuje współpracę z Clear Communication Group
Firma SIXT Polska, dostawca usług mobilnych, rozpoczęła w maju br. współpracę z agencją PR Clear Communication Group. W ramach tego partnerstwa, CCG będzie odpowiedzialna za kontakty z mediami oraz wsparcie bieżących działań public relations, które obejmują zarówno komunikację korporacyjną, jak i produktową.
14.05.24, 19:30
| biznes i technologie » informacje
Agencja Lightscape partnerem IAB Polska. Współpraca na rzecz rozwoju branży marketingu cyfrowego
Z początkiem lutego br. agencja Lightscape rozpoczęła współpracę z IAB Polska. To największa organizacja z branży marketingu cyfrowego w kraju, zrzeszająca niemal 250 firm.  Agencja Lightscape odpowiada za prowadzenie kompleksowych działań z zakresu Digital PR i media relations. 
08.05.24, 06:30
| biznes i technologie » informacje
Polacy coraz chętniej sięgają po marki własne
Popularność marek własnych jest coraz większa. Wartość tego sektora na polskim rynku wzrosła o 19 p.p. rdr. i w 2023 r. przekroczyła aż 50 mld zł. Ponadto 27 proc. konsumentów deklaruje, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy chce kupować jeszcze więcej takich produktów. 
03.05.24, 20:48
| biznes i technologie » informacje
Polpharma i marka Metafen stawiają na komunikację do młodych
Polska firma Polpharma, która specjalizuje się w produkcji leków, stawia na nową komunikację marki Metafen skierowaną do młodych odbiorców.
03.05.24, 10:20
| biznes i technologie » informacje
Pierwsza kolejowa makieta Lego na dworcu w Legnicy
Kończą się obchody jubileuszu 15-lecia dolnośląskiego przewoźnika - Kolei Dolnośląskich. 29 kwietnia br. w holu dworca w Legnicy odsłonięto pierwszą w Polsce makietę kolejową wykonaną w całości z klocków Lego. To wspólna inicjatywa KD i PKP S.A.
27.04.24, 11:00
| biznes i technologie » informacje
Dostęp do szybkiego internetu w Polsce: Orange Polska podpisuje umowy na inwestycje
W ramach naborów KPO i FERC, zapewniających dostęp do bardzo szybkiego internetu, Orange Polska podpisał łącznie umowy na realizację inwestycji w 28 obszarach. Dzięki temu ok. 155 tys. gospodarstw domowych i ponad 22 tys. przedsiębiorstw może zostać objętych zasięgiem sieci szerokopasmowej. Wkrótce ruszą pierwsze prace.
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.