17.02.14, 12:42

MINDS UP dla TVP ABC

Oprawa TVP ABC
Fot.: materiały prasowe

15 lutego 2014 r. ruszył niekodowany, tematyczny kanał polskiej telewizji publicznej, TVP ABC. TVP ABC adresowany jest do dzieci w wieku 4-12 lat oraz ich rodziców i wychowawców. Za oprawę graficzną kanału odpowiada agencja MINDS UP. Agencja została wyłoniona w drodze przetargu.

W zakres prac związanych z przygotowaniem oprawy wchodziły: koncepty, scenariusze, storyboardy, animatiki, rendery 3D, projekty graficzne, animacja, postprodukcja, kompozycje muzyczne, efekty dźwiękowe wykorzystane m.in. w: czołówce kanału TVP ABC, oprawach pasm i zwiastunów, krótkich formach reklamowych, tzw. bumper. 

Zadaniem MINDS UP było zadbanie o wyraźny, rozpoznawalny graficznie charakter stacji. Agencja oparła go o personifikację liter alfabetu, z których pierwsze trzy tworzą część nazwy kanału. Każda z liter zyskała niepowtarzalny, sympatyczny kształt i cechy. Postacie z nich stworzone dają niemal niewyczerpalne możliwości „scenariuszowe” tworzenia niezliczonej liczby historyjek z ich udziałem. Łatwo zapadają w pamięć i dają „przenieść się” na inne platformy (poza TV) oraz do realnego świata. Literki-postacie mogą być wykorzystane zarówno w formach reklamowych, jak i eventach promocyjnych, konkursach, akcjach społecznych czy handlu detalicznym. Postacie łączą edukacyjny oraz rozrywkowy charakter, można dostosować je w zależności od grupy celowej, zróżnicować pod względem wiekowym.

Przygotowana przez MINDS UP koncepcja kreatywna oraz długofalowa strategia wizerunkowa kanału TVP ABC ujęła nas przede wszystkim doskonałym pomysłem z wykorzystaniem sympatycznych postaci prezentujących cały polski alfabet. Literki, których forma czerpie ze znakomitych wzorów, określanych jako „kultowe” przez dzisiejszych rodziców (Ulica Sezamkowa, Muppet Show), zostały zaprojektowane z myślą tylko i wyłącznie o widzach TVP ABC. Z pewnością spotkają się z ich sympatią  i nierozerwalnie będą kojarzyć się z kanałem” – mówi Małgorzata Mierzejewska-Wawryków, szefowa TVP ABC.

W planach znajdują się dalsze prace nad wykorzystaniem oprawy wizerunkowej kanału TVP ABC, związane z działaniami online, mobile, aplikacjami edukacyjnymi, grami oraz wydarzeniami offline.

Oprawa graficzna kanału TVP ABC
Produkcja: MINDS UP
Creative Direction: Marcin Macionczyk
Art Direction, digital artist: Dominika Kwol-Peszko
Art Direcion, animation, postproduction: Marek Peszko
Sketches: Robert Gilarski 
3D modeling: Adrian Kowiński
3D animation: Marcin Magrejan
Composer, Sound Designer: Tomasz Stobierski

Komentarze

Powiązane

01.12.22, 08:00
| telewizja / VOD » seriale
Netflix wprowadza pilotażowo system dodatkowych wynagrodzeń dla twórców
Netflix, jako pierwszy serwis streamingowy w Polsce, ogłosił pilotaż nowego systemu dodatkowych wynagrodzeń dla twórców popularnych lokalnych produkcji. Jest to program oparty na rozwiązaniach z powodzeniem wdrożonych już w innych krajach europejskich.
01.12.22, 07:00
| telewizja / VOD » seriale
Serial Kurierzy w wiosennej ramówce TV Puls
Telewizja Puls przygotowuje nowy serial fabularno-dokumentalny „Kurierzy”. Zdjęcia do produkcji ruszą w połowie grudnia br. I sezon będzie liczył 40 odcinków.
30.11.22, 12:46
| telewizja / VOD » seriale
Matka. Nowy serial według pomysłu Igora Brejdyganta w Polsat Box Go
30 listopada br. w Polsat Box Go pojawi się pierwszy odcinek nowego thrillera psychologicznego według pomysłu Igora Brejdyganta i w reżyserii Piotra Trzaskalskiego – „Matka”. W obsadzie znaleźli się m.in.: Olga Bołądź, Łukasz Simlat, Marcin Kowalczyk, Maria Pakulnis i Olaf Lubaszenko.
30.11.22, 08:00
| telewizja / VOD » seriale
Lipowo. Zmowa milczenia. Premiera serialu Player Original w 2023 roku
Player na 2023 r. zaplanował premierę kryminału obyczajowego „Lipowo. Zmowa milczenia”. Nowy serial jest adaptacją książki Kasi Puzyńskiej „Motylek”.
29.11.22, 19:00
| telewizja / VOD » informacje
Ruszyła kolejna edycja konkursu na film dokumentalny w ramach Festiwalu „Pamięć i Tożsamość”
23 listopada br. ruszyła kolejna edycja konkursu na projekt filmu dokumentalnego, organizowanego w ramach III Festiwalu Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość”. Zwycięski projekt zostanie zrealizowany przez Telewizję Polską.
29.11.22, 11:26
| telewizja / VOD » informacje
Warner Bros. Discovery kupiło prawa do mistrzostw świata w lekkoatletyce
Warner Bros. Discovery nabyło prawa do transmisji mistrzostw świata w lekkoatletyce na 45 rynkach w Europie, w tym również w Polsce. Najważniejsze lekkoatletyczne wydarzenie 2023 r. rozegrane zostanie w Budapeszcie w okresie od 19 do 27 sierpnia.
29.11.22, 00:21
| telewizja / VOD » badania rynku
Mecz Polska - Arabia Saudyjska hitem weekendu
Hitem weekendu był sobotni mecz Polska – Arabia Saudyjska rozegrany w ramach Mistrzostw Świata w piłce nożnej mężczyzn – Katar 2022.
28.11.22, 21:00
| telewizja / VOD » informacje
Serial Wednesday w warszawskim bistro Charlotte
Od 23 do 25 listopada br. w warszawskim bistro Charlotte na placu Zbawiciela miała miejsce akcja promująca serial Netflix ,,Wednesday”.
28.11.22, 13:02
| telewizja / VOD » informacje
Bartosz T. Wieliński reprezentantem Gazety Wyborczej w europejskim sojuszu gazet LENA
Od listopada br. nowym przedstawicielem “Gazety Wyborczej” w Leading European Newspaper Alliance (LENA) jest Bartosz T. Wieliński, zastępca redaktora naczelnego dziennika i szef działu Świat.
28.11.22, 10:15
| telewizja / VOD » informacje
Ruszyły zdjęcia do trzeciej edycji 99-Gra o wszystko
Ruszyły zdjęcia do trzeciej edycji „99 – Gra o wszystko” z udziałem gwiazd stacji TTV. Bohaterowie programu będą konkurować ze swoimi sympatiami. Seria na antenie pojawi się wiosną przyszłego roku.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Lesznowoli

Gminny Ośrodek Kultury w Lesznowoli | mazowieckie

Przejdź do oferty

Specjalista/specjalistka ds. kontaktu z mediami

TR Warszawa | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 03.01.23

Do zdobycia 13 nagród.

do 02.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

29.11.2022 r., online.