17.06.13, 18:26

Czas na dietę, odchudzanie i fitness w sieci

Logo Gemius
fot.: materiały prasowe

Średnio niemal 6 proc. internautów przynajmniej raz w miesiącu odwiedza strony dotyczące diety, odchudzania i fitnessu. Częściej w styczniu niż we wrześniu, a najchętniej portal Vitalia.pl.  

Gemius przeanalizował strony poświęcone zdrowemu stylowi życia, poradom żywieniowym i sportowym. Okazuje się, że w marcu 2013 roku serwisy tego typu odwiedziło 1,2 mln internautów. Niemal 64 proc. wszystkich ich odbiorców stanowią kobiety. Strony www o tej tematyce częściej śledzą również osoby w wieku 25-34 lata (31 proc.), internauci z wykształceniem niepełnym wyższym lub wyższym (47 proc.), mieszkańcy wsi (28 proc.) oraz miast do 20 tys. mieszkańców (19 proc.), a także użytkownicy z województwa mazowieckiego (17 proc.).

Zainteresowanie tematyką odżywiania i zdrowia to pozytywny przejaw, zwłaszcza ze względu na panującą epidemię otyłości" - komentuje Anna Januszewicz z Instytutu Psychodietetyki.

Sondaże pokazują, że około 70 proc. młodych osób poszukuje w sieci informacji na ten temat. Ma to jednak swoje dobre i złe strony. Cieszy zainteresowanie tematyką zdrowego stylu życia, ale w wielu przypadkach niepokoi nierzetelność informacji prezentowanych na stronach internetowych. Powoduje to pewien chaos informacyjny, pogłębia się w społeczeństwie wiara w mity dotyczące odchudzania, szczególnie, gdy internet zastępuje porady profesjonalistów" - uzupełnia Anna Januszewicz.

Zdaniem ekspertki, portale poświęcone tematyce zdrowia przynoszą korzyści tylko wtedy, gdy zawierają poprawne merytorycznie informacje, a użytkownik jest na tyle świadomy, że potrafi odróżnić je od wiedzy potocznej.

Analizy pokazują, że na strony poświęcone zdrowemu stylowi życia, poradom żywieniowym i sportowym internauci najczęściej zaglądają w styczniu, a najrzadziej we wrześniu. Natomiast najpopularniejszym serwisem poświęconym dietom, odchudzaniu i fitness jest Vitalia.pl, który w marcu 2013 roku odwiedziło niemal 590 tys. użytkowników. Wśród najczęściej przeglądanych witryn znalazły się także Fitness.sport.pl (159 tys.) oraz Pomper.pl (120 tys.).

                fot.: materiały prasowe

Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, z których korzystają użytkownicy sieci - Megapanel PBI/Gemius. Badanie jest realizowane metodą panelową na reprezentatywnej grupie internautów, obejmuje kilka tysięcy polskich stron www i stanowi standard pomiaru aktywności w przestrzeni wirtualnej.

Komentarze

Powiązane

09.06.24, 13:27
| internet » informacje
Wieczór Wyborczy w Onecie
9 czerwca br. o godz. 20:45 na stronie głównej Onetu ruszy Wieczór Wyborczy, który poprowadzi Marcin Zawada, dziennikarz Onetu. Dziennikarz w Studiu Wyborczym Live w Onecie przedstawi wyniki exit poll i będzie się łączył z reporterami Onetu i Faktu obecnymi w sztabach wyborczych. 
06.06.24, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Nowy serwis historyczny Polskiego Radia z okazji 35. rocznicy wyborów
Z okazji 35. rocznicy wyborów, Polskie Radio przygotowało specjalny historyczny serwis internetowy. Portal zawiera unikatowe nagrania z Archiwum Polskiego Radia i Archiwum Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa, dzięki czemu stanowi niezwykły dokument tamtych dni.
05.06.24, 16:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Patrycjusz Wyżga gospodarzem wieczoru wyborczego w Wirtualnej Polsce
W niedzielę, 9 czerwca br. Wirtualna Polska przygotuje specjalny wieczór wyborczy dotyczący wyborów do europarlamentu. Program emitowany będzie na Stronie Głównej WP, kanale YouTube i w mediach społecznościowych.
05.06.24, 08:30
| internet » informacje
Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz. Kampania portalu rezerwacyjnego Travelist.pl
Pod hasłem „Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz” Travelist.pl ruszył z kampanią reklamową, która otwiera kolejny rozdział w komunikacji marketingowej portalu. Towarzyszyć jej będzie hasło.
04.06.24, 10:56
| internet » informacje
Dr Serce na YouTube. Prof. Robert Gajda gospodarzem nowego formatu
Na platformie YouTube zadebiutuje program internetowy „Dr Serce”, który jest prowadzony przez kardiologa, prof. Roberta Gajdę
04.06.24, 07:30
| internet » informacje
Galą Gwiazd Plejady 2024 powraca w odświeżonej formule
Serwis Plejada.pl po trzech latach przerwy wraca do organizacji Gali Gwiazd Plejady. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się 18 czerwca br. w Warszawie. Poprzedza je plebiscyt, w którym internauci wybierają Gwiazdy Plejady w pięciu wyjątkowych i zupełnie nowych kategoriach.
30.05.24, 21:00
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Answear.com w I kw. 2024 r.: zwiększa swoje przychody i inwestuje mimo wymagającej sytuacji rynkowej
Answear.com podsumowuje I kw. 2024 r. Pomimo wymagającej sytuacji rynkowej, a także okresu inwestycji w rozwój marki PRM, spółka utrzymała dodatnie dynamiki wzrostu sprzedaży, a także przeprowadziła inwestycje związane z uruchomieniem dwóch concept store w Warszawie dla marki PRM oraz Answear.
29.05.24, 11:41
| internet » informacje
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków uruchamia platformę Znany Konserwator
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków oficjalnie uruchomił 27 maja br. platformę Znany Konserwator. To pierwsza baza danych, która ma połączyć wykwalifikowanych specjalistów z osobami potrzebującymi wsparcia przy remontach i konserwacji zabytków.
29.05.24, 07:30
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
WP wprowadza CEEId. To alternatywa w świecie bez cookies
WP wprowadza identyfikator CEEId, który umożliwia identyfikację użytkowników internetu pomiędzy różnymi domenami i urządzeniami. Identyfikator pozwala na skuteczne, spersonalizowane kampanie reklamowe, ich optymalizację i pomiar w ekosystemie pozbawionym plików cookies stron trzecich (ang.: third-party cookies).
28.05.24, 20:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska sygnatariuszem Karty Praw Dziecka w Biznesie
Wirtualna Polska Holding podpisała Kartę Praw Dziecka w Biznesie. To inicjatywa, która ma zachęcić do konkretnych działań na rzecz ochrony praw dziecka, również w internecie. Kartę przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z firmami i organizacjami społecznymi.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.