06.05.13, 10:42

Gotujemy w domu ze znanymi kucharzami

Logo IMM
fot.: materiały prasowe

„Gotowanie w domu - moda, sposób na zdrowie, szczupłą sylwetkę czy skuteczne odciążenie domowego budżetu? A jeśli ktoś się z talentem i umiejętnościami nie urodził, gdzie może nadrobić braki? U mamy, Makłowicza, Okrasy czy Pascala?" - odpowiedzi na te pytania szukał Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media.

W lipcu 2012r. ruszyła kampania reklamowa Lidla, ciekawie pomyślana jako walka na dania i uszczypliwości  dwóch popularnych kucharzy- Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego. 

W sumie to pomysł nie jest nowy - Biedronka od paru lat publikuje w gazetkach reklamowych przepisy (Kuroniów i inne). Kaufland chyba też. No ale ta akcja jest lepiej wypromowana" - zauważył forowicz gazeta.pl. Inni sugerowali podobieństwa do współpracy Roberta Makłowicza i Tesco. Starcie tych kilku podobnych, lecz różnych pomysłów na promocję sieci handlowych jest dobrym pretekstem, by zbadać popularność tych sklepów. Nie tylko kampanii, ale też wzorców i wartości, które starają się one przekazać.

Sieci handlowe - o tym się mówi w mediach

W analizowanym okresie od 1 lipca 2012 do 28 lutego 2013 roku najczęściej wspominaną w internecie i prasie siecią handlową było Tesco, następnie Biedronka i Lidl. Liczba publikacji dla poszczególnych sieci była zbliżona we wszystkich analizowanych miesiącach.

fot.: materiały prasowe 

Analiza publikacji na temat Tesco - najpopularniejszej sieci handlowej w badanych ośmiu miesiącach -  wskazuje, że około 40 proc. przekazów to treści informacyjne, rzadko oceniające - publikowane w prasie i na portalach internetowych. Aż 60 proc. badanych materiałów to wpisy w mediach społecznościowych - miejscu wymiany opinii, rekomendacji i ocen. Taka struktura publikacji powtarza się również w przypadku Biedronki i Lidla.

fot.: materiały prasowe 

Dwóch na jednego i inne formy promocji sieci handlowych

Wszystkie sieci handlowe zachęcają do zdrowego i rozsądnego żywienia, a przede wszystkim gotowania w domu.. Najczęstszą strategią są kulinarne podpowiedzi i przepisy, które można znaleźć na stronie E.Leclerc, w magazynie Biedronki oraz na stronie internetowej dyskontu.

Z wypowiedzi internautów wynika, że Biedronka jeszcze przed Lidlem rozdawała na terenie sklepu gotowe listy zakupów i przepisy. Biedronka, Tesco i Netto stawiają na zdrowie - stąd zaangażowanie w programy propagujące profilaktykę i zdrowy styl życia, w tym odżywiania: „Partnerstwo dla Zdrowia" (Biedronka), „Kampanię Zdrowy Apetyt" (Tesco) i „Zatrzymać cukrzycę" (Netto).

fot.: materiały prasowe 

Łatwiejsze życie z Okrasą?

Sieci handlowe zachęcają do gotowania w domu za pomocą kulinarnych autorytetów, odwołując się do zdrowia i ekonomii w codziennych zakupach - co na to internauci? 

Fajny pomysł z tą reklamą, przepisy proste, dziś zrobiłam kurczaka wg Okrasy, a tak bym nie miała pomysłu."
[forum.gazeta.pl]

Internauci bardzo wnikliwie przyglądają się przepisom Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy Niemal 300 dyskusji na temat propozycji kucharzy dla klientów Lidla mówi samo za siebie. Największym zainteresowaniem kampania cieszyła się na początku, czyli w sierpniu 2012 roku.

fot.: materiały prasowe 

   Jaki jest efekt kampanii?

Kampania Lidla działa tak, jak powinna. W sieci wiele jest dyskusji porównujących dania sugerowane przez kucharzy, czyli klienci włączyli się do zabawy i gotują zgodnie z wola dyskontu. Zwracają też uwagę na ceny - tu Lidl trochę traci. Internauci twierdzą, że dania wycenione są według zużycia produktów, a nie kosztów zakupu - czyli podana jest wartość połowy paczki makaronu, jeśli takiej ilości wymaga danie, a nie realny koszt zakupu całej paczki. Na forach znaleźć można opinie, że poza listą zakupów w Lidlu powinny być dostępne gotowe paczki z produktami w wymaganej ilości, tak, żeby nie trzeba ich było szukać ani kupować więcej, niż wymaga tego przepis. Na drugim biegunie są oceny dań - propozycje modyfikacji, ocena stopnia trudności i przede wszystkim - wdzięczność za podsunięcie gotowych rozwiązań. Dodatkowo odnotować należy opinie na temat samej akcji, oceny skuteczności marketingowej.

Tesco daleko za Lidlem

„Lidl zrobił lepiej to, co zrobiło już Tesco" - wynika z opinii internautów. Makłowicz w kontekście Tesco wspominany był w badanym okresie rzadko, co może być efektem przyjętego zakresu czasowego badania - boom na przepisy Makłowicza dla sieci handlowej  - jeśli był - był znacznie wcześniej.

„Widzę, że poszli w ślady tesco, które "zatrudniło" do reklamy Makłowicza, a kartki z przepisami były przy wejściu"
Mimo iż uwielbiam Makłowicza, marketingowo lepiej został wypromowany Okrasa i Pascal w Lidlu"
[forum.wizaz.pl]

Zdrowie przede wszystkim

Akcje promocyjne związane ze zdrowiem, prowadzone przez Netto i Biedronkę, były wspominane w badanym okresie, jednak nie wywołały szczególnego zainteresowania internautów. Na forum twojaciaza.com pojawiło się Netto, lecz czysto informacyjnie - jako miejsce, w którym osoby z cukrzycą mogą znaleźć odpowiednie dla siebie produkty spożywcze. W Internecie pojawiły się tez informacje na temat badań lekarskich, które można było przeprowadzić w analizowanym okresie dzięki sieci Netto. „Partnerstwo dla Zdrowia" pojawiało się tylko w oficjalnych komunikatach na portalach internetowych.

Gotowanie w domu jest fajne

W pracy też by należało porządnie zjeść, jakieś mięcho, ryż, warzywa i dużo wody w te upały pij. Najlepiej gotować w domu i pakować w pojemniki."
[kfd.pl]

Gotowanie w domu to rozwiązanie dla wszystkich dbających o kondycję fizyczną i sylwetkę,  bez względu na to, czy chcą być szczupli czy muskularni. Dla zaciskających pasa, dla zestresowanych  to też już poniekąd moda. „Projekt, zainicjowany przez sieć Lidl, odpowiada zatem na oczekiwania polskich konsumentów, by gotowanie w domu było szybkie, proste, tanie i zdrowe" - wynika z materiałów promocyjnych sieci i jest to trafna diagnoza. „Szybko i łatwo, tanio i zdrowo" - to najważniejsze wyznaczniki udanego gotowania według internautów. Jeśli dodatkowo sieć handlowa dzięki Okrasie, Pascalowi lub Makłowiczowi zdejmuje z klienta konieczność zaplanowania jadłospisu i przygotowania listy zakupów - może liczyć na wdzięczność.

fot.: materiały prasowe 

Komentarze

Powiązane

17.06.24, 07:30
| reklama & PR » informacje
Platforma inwestycyjna BeGlobal klientem iProspect
Agencja iProspect (dentsu Polska) została wybrana do obsługi mediowej platformy inwestycyjnej BeGlobal. Działania agencji obejmą przygotowanie i egzekucję kampanii performance oraz afiliację. Współpraca ma charakter długofalowy.
16.06.24, 22:24
| reklama & PR » informacje
Piłkarze Luka Modrić i Bukayo Saka w kampanii Snickers
Z początkiem czerwca br. wystartowała najnowsza kampania Snickers, w której udział biorą gwiazdy piłki nożnej – Luka Modrić i Bukayo Saka. Marka chce pomóc wszystkich entuzjastom futbolowych emocji uniknąć „przypałów".
16.06.24, 16:36
| reklama & PR » informacje
Marka Eduscho zadowolona z wyników kampanii na TikToku
Druga faza kampanii marketingowej marki Eduscho, właśnie się zakończyła. Kreatywne podejście i wykorzystanie innowacyjnych rozwiązań, m.in. FOOH (Fake Out of Home) w mediach społecznościowych przyczyniło się do osiągnięcia wysokich wyników, m.in. w postaci zaangażowania użytkowników na platformie TikTok. 
16.06.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
BECKERS. Malowanie nabiera kolorów. PPG prowadzi kampanię promującą linię plamoodpornych farb
PPG rozpoczął kampanią promującą linię plamoodpornych farb BECKERS Designer Colour. Szeroko zakrojona komunikacja prowadzona pod hasłem „BECKERS. Malowanie nabiera kolorów” obejmuje telewizję, internet, w tym serwisy VOD oraz social media. 
16.06.24, 08:00
| reklama & PR » informacje
Rankomat.pl promuje polisę turystyczną jako gwarancję spokojnego urlopu
Multiporównywarka rankomat.pl rusza z letnią kampanią marketingową, w której skupia się na korzyściach wynikających z posiadania ubezpieczenia podróżnego podczas urlopu za granicą. W reklamach z udziałem ambasadora, Huberta Urbańskiego, marka podkreśla, że zakup polisy to przepis na spokojne i bezpieczne wakacje.
15.06.24, 20:00
| reklama & PR » informacje
Nowi twórcy internetowi w agencji Rokmates
Do agencji influencer marketingu Rokmates dołączyło dziesięciu twórców internetowych, wśród których są m.in. Torii, duet PK Sisters czy Coocharz.
15.06.24, 16:00
| reklama & PR » informacje
Klubik pełen punkcików. Akcja promocyjna marki Gerber
Agencja UNIQUE ONE, na zlecenie firmy Nestle, organizuje ogólnopolską akcję promocyjną dla marki Gerber.
15.06.24, 12:00
| reklama & PR » informacje
GIGAnci Życia. Plus na Kartę wprowadza nowy format komunikacyjny
Wystartowała nowa kampania promocyjna Plusa na Kartę stworzona w oparciu o nowy format komunikacyjny – GIGAnci Życia. Kampania promuje nową ofertę Plusa, w której klienci mogą otrzymać 6400 GB.
15.06.24, 08:00
| reklama & PR » ludzie
Jacek Dąbrowski przeszedł z Burda Media do Grupy Iberion
Jacek Dąbrowski dołączył do zespołu sprzedaży Grupy Iberion. Wcześniej był związany z firmą Burda Media.
14.06.24, 20:15
| reklama & PR » informacje
Jakość z natury. Żywiec Zdrój w kampanii wizerunkowej zwraca uwagę na naturalne procesy powstawania wody źródlanej
Wraz z początkiem czerwca br. wystartowała nowa kampania wizerunkowa marki Żywiec Zdrój – „Jakość z natury”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na naturalne procesy powstawania wody źródlanej. Kampania jest realizowana w telewizji i mediach społecznościowych, a już niebawem pojawi się również w kinach.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.