19.03.13, 12:09

Artur Muszkiet: Wierzymy w potencjał naszego rynku

Artur Muszkiet
fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Arturem Muszkietem, Managing Director, Goldbach Audience.

Kuba Wajdzik: Goldbach Group utworzył Goldbach Poland, holding łączący operujące w Polsce spółki, a także zdecydował o przekształceniu ARBOinteractive w Goldbach Audience. Co to oznacza dla Państwa, jak i klientów firmy?
Artur Muszkiet: Głębokie zmiany. Wiązały się one z demergerem, tj. podziałem spółek, rebrandingiem dotychczasowej marki oraz wprowadzeniem ulepszonej, dostosowanej do dynamicznych zmian  i rosnących oczekiwań rynku, oferty. Rebranding to również przypieczętowanie „małżeństwa” z Golbach Group i szansa na intensyfikację przepływu wiedzy i doświadczeń w naszej Grupie. Z drugiej strony nadal działamy na tym samym lokalnym rynku reklamy internetowej obsługując niezmiennie, od ponad 10 lat,  agencje mediowe oraz klientów bezpośrednich. Łączą nas z nimi lata zdobywanych wspólnie doświadczeń i wzajemne zaufanie. Dlatego pozostajemy  w dalszym ciągu wierni wartościom, które od zawsze doceniał w nas rynek. 

KW: Na polskim rynku reklamy internetowej jest już duża konkurencja wśród sieci reklamowych. Co jest Państwa atutem?
AM: Jesteśmy w głębokim stadium dynamicznych przemian od „multisieci” do zaawansowanego technologiczne domu sprzedaży mediów interaktywnych. Chcemy oferować oparte o komunikację wielokanałową (multiscreen) rozwiązania reklamowe typu Audience Journey, które pozwalają dotrzeć efektywnie do najbardziej wymagających grup docelowych. Nowe value propositon Golbach Audience, które już komunikujemy na rynku, materializuje tę strategię w sferze architektury portfela produktów, jak również stojących za nimi zasobów reklamowych i czołowych technologii informatycznych wspierających komunikację online. 
Według rankingu „Media Marketing & Polska”, w 2012 r. byliśmy drugim najlepszym biurem sprzedaży reklam w internecie. Nasi klienci wyróżnili nas przede wszystkim za jakość obsługi, fachowe doradztwo czy sprawne reagowanie na ich zindywidualizowane potrzeby. Te cechy skutecznie budują naszą przewagę nad konkurencją i pokazują że kierunek naszej ewolucji jest pozytywnie oceniany przez klientów.

KW: Działania Grupy w Polsce mają opierać się na: innowacyjności, wykorzystaniu zaawansowanych technologii i  skuteczności działania. Rozumiem, że doświadczenie z innych krajów będzie przeszczepiane na polski rynek? 
AM: Goldbach Group jest domem sprzedaży mediów o przeszło 30-letniej historii.  Doświadczenie i kompetencje grupy wykraczają poza reklamę online. Co więcej, grupa ze swoimi operacjami jest obecna  na wybranych rynkach europejskich, co pozwala spojrzeć na polski biznes z szerszej perspektywy. Umożliwia dostrzeżenie szans biznesowych i nisz rynkowych. Przynależność do Goldbach Group otwiera przed nami także drzwi do zasobów technologicznych, know-how oraz zasobów inwestycyjnych przekraczających często skalę możliwości  lokalnych przedsięwzięć 

KW: Tak poważne zmiany świadczą, że wierzą Państwo w potencjał naszego rynku. No właśnie, jak on wygląda na tle innych krajów?
AM: Raport „Global Media & Entertainment Outlook” przygotowany przez PricewaterhouseCoopers wskazuje, że dynamika polskiego rynku reklamy internetowej w ostatnich latach wyróżniała się pozytywnie na tle wyników innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. A prognozowane tempo wzrostu polskiego rynku reklamy online ma być relatywnie wyższe, niż to prognozowane dla  większości państw Europy Zachodniej. Według szacunków, w 2016 r. nasz rynek reklamy online ma osiągnąć wartość ponad czterech miliardów złotych! Zatem podsumowując, tak, zdecydowanie wierzymy w potencjał naszego rynku i wiarę tę podzielają również nasi właściciele.

KW: Zapowiadają państwo, że nowa oferta będzie wdrożona w marcu 2013 r., która ma opierać się na rewolucyjną zmianę w podejściu do oferowania produktów reklamowych. Co będzie w niej innowacyjnego?
AM: Nowe value proposition Golbach Audience to niejako symbol pełnego zrozumienia sytuacji, w jakiej znalazła się nasza branża. Chcemy odpowiedzieć na wzrost oczekiwań reklamodawców zarówno w obszarze technologii, efektywności komunikacji, mierzalności, ale również kreatywności oferowanych rozwiązań. Sprzedaż automatyczna (adXchange), remarketing spersonalizowany, produkty oparte o miary advisibility  to tylko nieliczne „namacalne” przykłady realizacji założeń naszej strategii. Z drugiej strony proszę pamiętać, że jesteśmy także reprezentantem szerokiego grona wydawców, którzy powierzyli nam w zarządzanie często bardzo istotną część źródeł swoich przychodów. Chcemy zaoferować im, poza samymi przychodami, indywidualne podejście, doradztwo, najnowsze technologie oraz wiedzę. Inwestując w ten sposób we wspólny biznes i budując relacje na lata. 
Wierzymy głęboko, że tak sformułowana propozycja  będzie skuteczną odpowiedzią na dynamiczne zmiany jakie zachodzą w krajobrazie polskiego rynku reklamy online. Liczymy, że sprosta  oczekiwaniom  jego uczestników,  którzy znajdują się w różnych stadiach zaawansowania jeśli chodzi o  prowadzenie  komunikacji interaktywnej w swoich organizacjach. A także, mają w związku z tym różne potrzeby.

KW: Nowa oferta Goldbach Audience opierać się będzie na trzech filarach – liniach produktowych. Proszę przybliżyć Czytelnikom co się kryje za poszczególnymi liniami.
AM: Pierwsza z nich, Reach & Context, korzysta zasobów ponad 1000 witryn, z którymi współpracujemy. Dzięki niej reklamodawcy mają możliwość emisji reklam na wybranych pakietach, zbudowanych w oparciu o odpowiednie parametry zasięgowe i kontekstowe. Produkty Reach and Context dostępne są  zarówno w tradycyjnym segmencie jakim jest display, jak również  w kanale wideo czy mobile. 
Linię Dedicated & Tailor Made tworzą  wydawcy dostarczający internautom najbardziej wartościowego kontentu. Ich serwisy charakteryzują się jednocześnie relatywnie wysokimi parametrami mediowymi.   Naszym głównym zadaniem jako Golbach Audience w tym obszarze jest  kreowanie niestandardowych rozwiązań komunikacyjnych  w bliskiej  współpracy z wydawcami. 
Trzecia linia produktowa, Audience & Conversion, oparta jest na wykorzystaniu najnowszych  technologii i procesów automatycznych. Zakłada dostarczanie produktów i platform technologicznych mających na celu przede wszystkim zwiększania skuteczności  komunikacji reklamowej, precyzji dotarcia oraz konwersji. Odbywa się to przy wykorzystaniu zaawansowanych technik  targetowania, gromadzonych danych o internautach oraz  zautomatyzowanych form sprzedaży i zakupu.

KW: Klienci mogą oczekiwać już nie tylko zasięgów, ale konkretnych „publiczności” - audience. Skąd ta zmiana w myśleniu? 
AM: Pomysł docierania z przekazem do dokładnie wyselekcjonowanych odbiorców  od dawna zaprzątał głowy marketerów. Teraz, dzięki zaawansowanym systemom wykorzystującym zdobycze data miningu, można te marzenia urzeczywistnić. Audience buying  już stał się faktem. Reklamodawcy chcą kupować dotarcie do konkretnych odbiorców, a narzędzia do zbierania i przetwarzania danych, którymi dysponujemy w Golbach Audience, wreszcie to umożliwiają. 

KW: Jakie formy reklamy w sieci dzisiaj dominują? Jakie będą działania w następnych kwartałach?
AM: Wciąż najczęściej stosowaną formą reklamową w sieci jest double billboard. Niemniej warto zwrócić uwagę na umacniającą się pozycję pre rolli i boksów śródtekstowych. Wyniki, które uzyskują pre rolle, wskazują na rosnące zainteresowanie wideo w sieci i potwierdzają globalne i lokalne trendy zmian w online media miksie.
Jestem przekonany, że w najbliższej przyszłości dużą wagę niezmiennie będziemy przywiązywać do precyzji targetowania komunikatów reklamowych, oraz ich równoległej emisji w kilku kanałach, zarządzanej centralnie jedną technologią bądź połączoną architekturą wielu rozwiązań (technology stack).  

KW: Według badań tylko wydatki na reklamę internetową mają tak dużą dynamikę wzrostu. Jak będzie w przyszłości?
AM: Rzeczywiście, według badań przeprowadzonych przez Starlink wzrostową dynamikę przychodów w 2012 r. utrzymały jedynie internet i reklama kinowa. Prognozy dotyczące rozwoju reklamy internetowej w Polsce w kolejnych latach są również optymistyczne. Eksperci z PwC spodziewają się, że w 2016 r. rynek reklamy online, pod względem wartości, nieznacznie wyprzedzi rynek reklamy telewizyjnej w Polsce. Byłby to prawdziwy przełom! W krótszej perspektywie na pewno wyraźne wzrosty zanotują wideo, mobile oraz audience buying.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Artur Muszkiet, Managing Director, Goldbach Audience 
Posiada wieloletnie doświadczenie w branży marketingu online. Na stanowisku Managing Director Goldbach Audience kieruje jednym z największych podmiotów na rynku reklamy internetowej w Polsce. 
Założyciel agencji performance marketing AdInnovation, działającej w ramach grupy CAM Media S.A.,  którą zarządzał do końca 2010 roku . Wcześniej jako Communication Channel Manager w Unilever zajmował się zarządzaniem komunikacją reklamową grupy w Polsce i Krajach Bałtyckich.  Ukończył studia na kierunku finanse przedsiębiorstw w Szkole Głównej Handlowej, a także Podyplomowe Studia Menedżersko – Finansowe na tej samej uczelni.

Komentarze

Powiązane

23.01.23, 13:08
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Łukasz Godlewski przechodzi ze Sport.pl do redakcji Przeglądu Sportowego Onet
Łukasz Godlewski przechodzi do redakcji Przeglądu Sportowego Onet i obejmie funkcję zastępcy redaktora naczelnego serwisu, Jacka Stańczyka.
17.01.23, 20:28
| radio » informacje | internet » informacje
Pierwszy podcast rzeka z Aleksandrem Kwaśniewskim w Gazeta.pl
„Kwaśniewski Story. Podcast rzeka z prezydentem Aleksandrem Kwaśniewskim” to pięć godzinnych rozmów przeprowadzonych przez Grzegorza Sroczyńskiego z byłym prezydentem Polski. Podcastów będzie można posłuchać na stronie głównej Gazeta.pl, w serwisie Wiadomosci.Gazeta.pl oraz na najpopularniejszych platformach podcastowych.
13.01.23, 21:30
| internet » informacje
Drożeją abonamenty w usłudze Legimi
Legimi, pionier modelu subskrypcyjnego na polskim rynku e-książki, 28 grudnia 2022 r. wprowadził nowe ceny abonamentów. Jest to pierwsza podwyżka od ponad pięciu lat.
12.01.23, 13:48
| internet » e-commerce
Koniec Shopee Polska. Gigant wycofuje się z polskiego rynku
Niespodziewanie platforma Shopee Polska kończy działalność i to w trybie natymiastowym.
12.01.23, 11:44
| prasa » informacje | internet » informacje
Jan Rybicki laureatem projektu Weekend.Gazeta.pl Polska Stories
„Polska Stories” to projekt Weekend.Gazeta.pl, w ramach którego redakcja serwisu poszukiwała, a następnie szkoliła młodych reportażystów i reportażystki. Finaliści konkursu wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez Olgę Gitkiewicz oraz opublikowali swoje reportaże na łamach Weekend.Gazeta.pl. Zwycięzcą pierwszej edycji został Jan Rybicki.
11.01.23, 22:00
| internet » informacje
Agencja K2 Precise z Grupy K2 zaczyna współpracę z Urvis Bike
Agencja K2 Precise (Grupa K2) odpowiada za wdrożenie usług marketing automation dla polskiej marki rowerów cargo Urvis Bike.
11.01.23, 13:30
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Turystyczni Dziennikarze Roku 2021 wybrani. Sława Bieńczycka laureatką konkursu w kategorii audycja radiowa
Polska Organizacja Turystyczna po raz czwarty przyznała tytuły Turystycznego Dziennikarza Roku w czterech kategoriach: artykuł, audycja radiowa, fotoreportaż oraz wideo. Laureatką w kategorii audycji radiowej została dziennikarka Jedynki Polskiego Radia - Sława Bieńczycka.
10.01.23, 08:00
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
LTTM i IMOK tworzą oficjalnie zawód Influencer Managera
LTTM przy współpracy z Instytutem Marki Online i Komunikacji (IMOK) otwiera nowy kierunek nauczania „Influencer Manager”. Szkolenie posiada certyfikację Ministerstwa Edukacji i Nauki z kodem zawodu, co jednocześnie oznacza, że influencer manager stanie się dzięki temu oficjalnie zawodem.
09.01.23, 18:47
| internet » informacje
Hyundai pozostaje partnerem strategicznym Onet Rano także w 2023 roku
Hyundai Motor Poland i Onet Rano przedłużają strategiczne partnerstwo. Od stycznia br. poranny program Onetu będzie nadal realizowany z samochodu o napędzie w 100% elektrycznym - Hyundai IONIQ 5.
05.01.23, 10:00
| internet » informacje
Powstaje The Hero Hub – polska platforma wspierająca tworzenie produktów influencerskich
W 2023 r. na polskim rynku zadebiutuje The Hero Hub – platforma wspierająca influencerów i marki w tworzeniu autorskich, limitowanych wersji produktów. Projekt powstał z inicjatywy wrocławskiej agencji influencer marketingu GetHero.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji-Rzecznik prasowy

Muzeum Sztuki Łódź | Łódź

Przejdź do oferty

Referent ds. mediów

Związek Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno-Kulturalnych w Polsce | Opole

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.