19.03.13, 12:09
Artur Muszkiet: Wierzymy w potencjał naszego rynku
Rozmowa z Arturem Muszkietem, Managing Director, Goldbach Audience.
Kuba Wajdzik: Goldbach Group utworzył Goldbach Poland, holding łączący operujące w Polsce spółki, a także zdecydował o przekształceniu ARBOinteractive w Goldbach Audience. Co to oznacza dla Państwa, jak i klientów firmy?
Artur Muszkiet: Głębokie zmiany. Wiązały się one z demergerem, tj. podziałem spółek, rebrandingiem dotychczasowej marki oraz wprowadzeniem ulepszonej, dostosowanej do dynamicznych zmian i rosnących oczekiwań rynku, oferty. Rebranding to również przypieczętowanie „małżeństwa” z Golbach Group i szansa na intensyfikację przepływu wiedzy i doświadczeń w naszej Grupie. Z drugiej strony nadal działamy na tym samym lokalnym rynku reklamy internetowej obsługując niezmiennie, od ponad 10 lat, agencje mediowe oraz klientów bezpośrednich. Łączą nas z nimi lata zdobywanych wspólnie doświadczeń i wzajemne zaufanie. Dlatego pozostajemy w dalszym ciągu wierni wartościom, które od zawsze doceniał w nas rynek.
KW: Na polskim rynku reklamy internetowej jest już duża konkurencja wśród sieci reklamowych. Co jest Państwa atutem?
AM: Jesteśmy w głębokim stadium dynamicznych przemian od „multisieci” do zaawansowanego technologiczne domu sprzedaży mediów interaktywnych. Chcemy oferować oparte o komunikację wielokanałową (multiscreen) rozwiązania reklamowe typu Audience Journey, które pozwalają dotrzeć efektywnie do najbardziej wymagających grup docelowych. Nowe value propositon Golbach Audience, które już komunikujemy na rynku, materializuje tę strategię w sferze architektury portfela produktów, jak również stojących za nimi zasobów reklamowych i czołowych technologii informatycznych wspierających komunikację online.
Według rankingu „Media Marketing & Polska”, w 2012 r. byliśmy drugim najlepszym biurem sprzedaży reklam w internecie. Nasi klienci wyróżnili nas przede wszystkim za jakość obsługi, fachowe doradztwo czy sprawne reagowanie na ich zindywidualizowane potrzeby. Te cechy skutecznie budują naszą przewagę nad konkurencją i pokazują że kierunek naszej ewolucji jest pozytywnie oceniany przez klientów.
KW: Działania Grupy w Polsce mają opierać się na: innowacyjności, wykorzystaniu zaawansowanych technologii i skuteczności działania. Rozumiem, że doświadczenie z innych krajów będzie przeszczepiane na polski rynek?
AM: Goldbach Group jest domem sprzedaży mediów o przeszło 30-letniej historii. Doświadczenie i kompetencje grupy wykraczają poza reklamę online. Co więcej, grupa ze swoimi operacjami jest obecna na wybranych rynkach europejskich, co pozwala spojrzeć na polski biznes z szerszej perspektywy. Umożliwia dostrzeżenie szans biznesowych i nisz rynkowych. Przynależność do Goldbach Group otwiera przed nami także drzwi do zasobów technologicznych, know-how oraz zasobów inwestycyjnych przekraczających często skalę możliwości lokalnych przedsięwzięć
KW: Tak poważne zmiany świadczą, że wierzą Państwo w potencjał naszego rynku. No właśnie, jak on wygląda na tle innych krajów?
AM: Raport „Global Media & Entertainment Outlook” przygotowany przez PricewaterhouseCoopers wskazuje, że dynamika polskiego rynku reklamy internetowej w ostatnich latach wyróżniała się pozytywnie na tle wyników innych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. A prognozowane tempo wzrostu polskiego rynku reklamy online ma być relatywnie wyższe, niż to prognozowane dla większości państw Europy Zachodniej. Według szacunków, w 2016 r. nasz rynek reklamy online ma osiągnąć wartość ponad czterech miliardów złotych! Zatem podsumowując, tak, zdecydowanie wierzymy w potencjał naszego rynku i wiarę tę podzielają również nasi właściciele.
KW: Zapowiadają państwo, że nowa oferta będzie wdrożona w marcu 2013 r., która ma opierać się na rewolucyjną zmianę w podejściu do oferowania produktów reklamowych. Co będzie w niej innowacyjnego?
AM: Nowe value proposition Golbach Audience to niejako symbol pełnego zrozumienia sytuacji, w jakiej znalazła się nasza branża. Chcemy odpowiedzieć na wzrost oczekiwań reklamodawców zarówno w obszarze technologii, efektywności komunikacji, mierzalności, ale również kreatywności oferowanych rozwiązań. Sprzedaż automatyczna (adXchange), remarketing spersonalizowany, produkty oparte o miary advisibility to tylko nieliczne „namacalne” przykłady realizacji założeń naszej strategii. Z drugiej strony proszę pamiętać, że jesteśmy także reprezentantem szerokiego grona wydawców, którzy powierzyli nam w zarządzanie często bardzo istotną część źródeł swoich przychodów. Chcemy zaoferować im, poza samymi przychodami, indywidualne podejście, doradztwo, najnowsze technologie oraz wiedzę. Inwestując w ten sposób we wspólny biznes i budując relacje na lata.
Wierzymy głęboko, że tak sformułowana propozycja będzie skuteczną odpowiedzią na dynamiczne zmiany jakie zachodzą w krajobrazie polskiego rynku reklamy online. Liczymy, że sprosta oczekiwaniom jego uczestników, którzy znajdują się w różnych stadiach zaawansowania jeśli chodzi o prowadzenie komunikacji interaktywnej w swoich organizacjach. A także, mają w związku z tym różne potrzeby.
KW: Nowa oferta Goldbach Audience opierać się będzie na trzech filarach – liniach produktowych. Proszę przybliżyć Czytelnikom co się kryje za poszczególnymi liniami.
AM: Pierwsza z nich, Reach & Context, korzysta zasobów ponad 1000 witryn, z którymi współpracujemy. Dzięki niej reklamodawcy mają możliwość emisji reklam na wybranych pakietach, zbudowanych w oparciu o odpowiednie parametry zasięgowe i kontekstowe. Produkty Reach and Context dostępne są zarówno w tradycyjnym segmencie jakim jest display, jak również w kanale wideo czy mobile.
Linię Dedicated & Tailor Made tworzą wydawcy dostarczający internautom najbardziej wartościowego kontentu. Ich serwisy charakteryzują się jednocześnie relatywnie wysokimi parametrami mediowymi. Naszym głównym zadaniem jako Golbach Audience w tym obszarze jest kreowanie niestandardowych rozwiązań komunikacyjnych w bliskiej współpracy z wydawcami.
Trzecia linia produktowa, Audience & Conversion, oparta jest na wykorzystaniu najnowszych technologii i procesów automatycznych. Zakłada dostarczanie produktów i platform technologicznych mających na celu przede wszystkim zwiększania skuteczności komunikacji reklamowej, precyzji dotarcia oraz konwersji. Odbywa się to przy wykorzystaniu zaawansowanych technik targetowania, gromadzonych danych o internautach oraz zautomatyzowanych form sprzedaży i zakupu.
KW: Klienci mogą oczekiwać już nie tylko zasięgów, ale konkretnych „publiczności” - audience. Skąd ta zmiana w myśleniu?
AM: Pomysł docierania z przekazem do dokładnie wyselekcjonowanych odbiorców od dawna zaprzątał głowy marketerów. Teraz, dzięki zaawansowanym systemom wykorzystującym zdobycze data miningu, można te marzenia urzeczywistnić. Audience buying już stał się faktem. Reklamodawcy chcą kupować dotarcie do konkretnych odbiorców, a narzędzia do zbierania i przetwarzania danych, którymi dysponujemy w Golbach Audience, wreszcie to umożliwiają.
KW: Jakie formy reklamy w sieci dzisiaj dominują? Jakie będą działania w następnych kwartałach?
AM: Wciąż najczęściej stosowaną formą reklamową w sieci jest double billboard. Niemniej warto zwrócić uwagę na umacniającą się pozycję pre rolli i boksów śródtekstowych. Wyniki, które uzyskują pre rolle, wskazują na rosnące zainteresowanie wideo w sieci i potwierdzają globalne i lokalne trendy zmian w online media miksie.
Jestem przekonany, że w najbliższej przyszłości dużą wagę niezmiennie będziemy przywiązywać do precyzji targetowania komunikatów reklamowych, oraz ich równoległej emisji w kilku kanałach, zarządzanej centralnie jedną technologią bądź połączoną architekturą wielu rozwiązań (technology stack).
KW: Według badań tylko wydatki na reklamę internetową mają tak dużą dynamikę wzrostu. Jak będzie w przyszłości?
AM: Rzeczywiście, według badań przeprowadzonych przez Starlink wzrostową dynamikę przychodów w 2012 r. utrzymały jedynie internet i reklama kinowa. Prognozy dotyczące rozwoju reklamy internetowej w Polsce w kolejnych latach są również optymistyczne. Eksperci z PwC spodziewają się, że w 2016 r. rynek reklamy online, pod względem wartości, nieznacznie wyprzedzi rynek reklamy telewizyjnej w Polsce. Byłby to prawdziwy przełom! W krótszej perspektywie na pewno wyraźne wzrosty zanotują wideo, mobile oraz audience buying.
KW: Dziękuję za rozmowę.
Artur Muszkiet, Managing Director, Goldbach Audience
Posiada wieloletnie doświadczenie w branży marketingu online. Na stanowisku Managing Director Goldbach Audience kieruje jednym z największych podmiotów na rynku reklamy internetowej w Polsce.
Założyciel agencji performance marketing AdInnovation, działającej w ramach grupy CAM Media S.A., którą zarządzał do końca 2010 roku . Wcześniej jako Communication Channel Manager w Unilever zajmował się zarządzaniem komunikacją reklamową grupy w Polsce i Krajach Bałtyckich. Ukończył studia na kierunku finanse przedsiębiorstw w Szkole Głównej Handlowej, a także Podyplomowe Studia Menedżersko – Finansowe na tej samej uczelni.
Specjalista ds. promocji
Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie
Przejdź do ofertyReferent ds. mediów
Związek Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno-Kulturalnych w Polsce | Opole
Przejdź do ofertyDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Do zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze