23.06.12, 13:18

Transmisje Euro 2012 cieszą sie rekordowymi wynikami oglądalności

Studio Euro 2012, od lewej: Włodzimierz Szaranowicz, Juliusz Braun i Marian Kubalica
fot. Jan Bogacz

Telewizja Polska w czasie rozgrywek grupowych odnotowała rekordowe wyniki oglądalności. Mówiono o tym w czwartek podczas konferencji prasowej w siedzibie TVP, w której uczestniczyli: prezes TVP Juliusz Braun, dyrektor TVP Sport Włodzimierz Szaranowicz oraz jego zastępca Marian Kubalica.

Prezes TVP podziękował w imieniu Zarządu całej 400-osobowej ekipie odpowiedzialnej za obsługę EURO, podkreślając wpływ tego wydarzenia na skok technologiczny i modernizacyjny, jaki stał się udziałem telewizji publicznej.

Transmisja meczu Polska – Rosja okazała się fantastycznym wydarzeniem medialnym - zmagania podopiecznych Franciszka Smudy śledziło na trzech antenach telewizji publicznej (TVP1, TVP Sport i TVP HD) aż 14,7 mln osób. W szczytowym momencie spotkanie oglądało aż 16 mln 234 tys. widzów.

Średnia widownia w TVP1 wyniosła 13 mln 574 tys. osób. Było to nie tylko największe audytorium turnieju UEFA EURO 2012, ale prawdziwy hit XXI wieku. Dotychczas był nim konkurs w skokach narciarskich z Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City 13 lutego 2002 roku, podczas którego Adam Małysz wywalczył srebrny medal. Obejrzało go wtedy 13 mln 260 tys. widzów TVP1. Udziały spotkania Polska – Rosja w TVP1 wyniosły 75,4 proc. Oznacza to, że spośród 100 osób oglądających wieczorem telewizję aż 75 wybrało Jedynkę. Średnie dzienne udziały TVP1 wyniosły 31,7 proc.

Dzięki wysokiej oglądalności UEFA EURO 2012 wzrastają także średnie dzienne udziały anten. Zsumowane udziały Jedynki i Dwójki (8-19 czerwca) wynoszą aż 37,5 procenta i są lepsze o 16,3 punktów procentowych od zsumowanych udziałów TVN i Polsatu (21,2 proc.). Rekordowym dniem był 8 czerwca, kiedy udziały Jedynki i Dwójki wyniosły 48,1 proc. a łączne udziały Polsatu i TVN – 16,5 proc, czyli różnica wyniosła aż 31,7 p.p. W porównaniu z wiosną 2012 roku, średnie dzienne udziały TVP1 wzrosły aż o 8,5 procenta (23,8 proc.), a TVP 2 – o 3,8 proc (16,4 proc.). Średnie dzienne udziały Polsatu wynoszą 10,6 proc. (spadek o 4,2 proc.), a TVN – 9,7 proc. (- 5,8 proc.). W trakcie UEFA EURO 2012, a szczególnie w prime time TVP jest więc zdecydowanym liderem, pozostawiając w tyle konkurencję. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się także transmisje w Internecie na stronie sport.tvp.pl. Spotkanie Polska – Czechy śledziło 130 tysięcy internautów. Na stronie dedykowanej UEFA EURO 2012, oprócz transmisji meczów można znaleźć wiele innych materiałów filmowych, nieemitowanych na antenach TVP.
Oprócz transmisji i powtórek, na kanałach Telewizji Polskiej można zobaczyć szereg innych programów związanych z UEFA EURO 2012. W każdym dniu meczowym nadawane są skróty spotkań (TVP1, TVP Sport, TVP HD) a także analityczny magazyn „Piłka w grze” (TVP 1, TVP Sport), do którego są zapraszani wybitni eksperci piłkarscy m.in. Jacek Gmoch, Jerzy Dudek, Andrzej Strejlau, Maciej Żurawski. W czwartek 21 czerwca w TVP1 wystartował program „Gramy dalej”, a TVP2 cały czas emituje audycję „Nasi rywale”. Wielką popularnością wśród widzów cieszy się program „Strefa kibica” (pięć razy dziennie w TVP 1). Codziennie Telewizja Polska pokazuje obrazki zarówno z oficjalnych stref kibica, jak również różnych innych miejsc w naszym kraju, nawet tych najmniejszych, w których spotykają się kibice.

Transmisje o największej oglądalności:

Anteny otwarte:
1. POLSKA – ROSJA (TVP1) 13 574 400 widzów
2. CZECHY – POLSKA (TVP1) 12 813 354
3. POLSKA – GRECJA (TVP1) 12 769 200
4. NIEMCY – PORTUGALIA (TVP1) 7 461 200
5. HOLANDIA – NIEMCY (TVP1) 7 288 800

TVP SPORT:
1. POLSKA – ROSJA 337 400
2. HISZPANIA – WŁOCHY 311 100
3. CZECHY – POLSKA 270 900
4. WŁOCHY – CHORWACJA 254 500
5. NIEMCY – PORTUGALIA 253 800

TVP HD:
1. POLSKA – CZECHY 986 300
2. POLSKA – ROSJA 771 500
3. POLSKA – GRECJA 681 000

Komentarze

Powiązane

03.12.24, 16:00
| telewizja / VOD » ludzie
Robert Kosobucki przechodzi do MWE Networks
Robert Kosobucki dołączył do MWE Networks i objął stanowisko Dyrektora Marketingu i Rozwoju.
03.12.24, 12:34
| telewizja / VOD » informacje
Telewizja Polska w likwidacji likwiduje Biuro Dystrybucji. Mniej stanowisk dyrektorskich w spółce
Telewizja Polska zlikwidowała Biuro Dystrybucji, a jego kompetencje przejęły Ośrodek TVP Technologie, Biuro Handlu i Współpracy Międzynarodowej oraz TVP+. Nową jednostką w spółce jest Ośrodek Mediów dla Zagranicy, który wchłonął kanały TVP World i Biełsat.
02.12.24, 16:00
| telewizja / VOD » informacje
Maciej Zakrocki laureatem nagrody Osobowość 35-lecia Wolności RP
Maciej Zakrocki, dziennikarz Telewizji Polskiej otrzymał nagrodę specjalną Federacji Przedsiębiorcy.pl – Osobowość 35-lecia Wolności RP. Wyróżnienie przyznano „za wybitne osiągnięcia dziennikarskie, znaczący wkład w rozwój polskich mediów oraz zaangażowanie w propagowanie wartości Unii Europejskiej”.
02.12.24, 07:30
| telewizja / VOD » ludzie
Zmiany w Pytaniu na Śniadanie. Barbara Dziedzic szefową formatu
Od listopada br. formatem „Pytanie na Śniadanie” (TVP2) kieruje Barbara Dziedzic. Program zyskuje widzów i coraz częściej wygrywa z konkurencją.
29.11.24, 16:47
| telewizja / VOD » informacje
Call to Earth Day 2024. CNN promuje globalną współpracę na rzecz planety
4 grudnia 2024 r. CNN po raz czwarty zorganizuje Call to Earth Day, skupiając się na znaczeniu współpracy między ludźmi i kulturami w działaniach na rzecz ochrony środowiska. W ramach wydarzenia CNN współpracować będzie ze szkołami, organizacjami i osobami prywatnymi na całym świecie, promując świadomość ekologiczną oraz edukację na temat ochrony planety.
28.11.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje
Nagrody Rose d’Or. TVP z dwiema nominacjami w prestiżowych kategoriach
Organizatorzy 63. edycji nagród Rose d’Or ogłosili nominacje, a wśród wyróżnionych znalazły się produkcje Telewizji Polskiej: serial „Procesy” w kategorii Multiplatform Series oraz „The Voice of the Country” w kategorii Competition Reality. Nagroda Rose d’Or, przyznawana przez Europejską Unię Nadawców (EBU), to jedno z najważniejszych wyróżnień w branży telewizyjnej i radiowej.
27.11.24, 21:00
| telewizja / VOD » seriale
Śleboda na SkyShowtime. Premierę zaplanowano na 12 grudnia 2024 r.
Serial "Śleboda" zadebiutuje na SkyShowtime 12 grudnia 2024 roku, kiedy to w serwisie pojawią się dwa z sześciu odcinków. Ta nowa polska produkcja SkyShowtime Original zabierze widzów na Podhale, a w głównych rolach wystąpią Maria Dębska, Maciej Musiał i Piotr Pacyk.
27.11.24, 12:17
| telewizja / VOD » informacje
Mikołaj na sygnale. Mikołaj Roznerski i Wiktoria Gąsiewska w świątecznym filmie TVP
6 grudnia br. w Mikołajki premierowo na platformie TVP VOD pojawi się najnowsza produkcja świąteczna Telewizji Polskiej pt. „Mikołaj na sygnale”.
27.11.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Dokument Pianoforte otrzymał nagrodę Emmy
Platforma Max kontynuuje tradycję HBO w produkcji dokumentów, które zdobywają międzynarodowe uznanie. Film "Pianoforte", portretujący młodych pianistów w Konkursie Chopinowskim, otrzymał nagrodę Emmy, a serial "Łowcy skór" stał się najpopularniejszą produkcją dokumentalną w serwisie Max, zarówno w Polsce, jak i Europie, oraz cieszy się rosnącą popularnością w Stanach Zjednoczonych.
26.11.24, 22:13
| telewizja / VOD » informacje | kultura » film
Piernikowe serce. W grudniu ruszą zdjęcia do świątecznego filmu Piotra Wereśniaka
10 grudnia br., w Toruniu ruszą zdjęcia do filmu „Piernikowe serce” w reżyserii Piotra Wereśniaka. To komedia familijna inspirowana książką „Marcepanowa miłość” Agnieszki Lis. Koproducentem i dystrybutorem produkcji będzie Telewizja Polska, która podpisała list intencyjny w tej sprawie.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 05.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.