23.06.12, 13:18
Transmisje Euro 2012 cieszą sie rekordowymi wynikami oglądalności
Telewizja Polska w czasie rozgrywek grupowych odnotowała rekordowe wyniki oglądalności. Mówiono o tym w czwartek podczas konferencji prasowej w siedzibie TVP, w której uczestniczyli: prezes TVP Juliusz Braun, dyrektor TVP Sport Włodzimierz Szaranowicz oraz jego zastępca Marian Kubalica.
Prezes TVP podziękował w imieniu Zarządu całej 400-osobowej ekipie odpowiedzialnej za obsługę EURO, podkreślając wpływ tego wydarzenia na skok technologiczny i modernizacyjny, jaki stał się udziałem telewizji publicznej.
Transmisja meczu Polska – Rosja okazała się fantastycznym wydarzeniem medialnym - zmagania podopiecznych Franciszka Smudy śledziło na trzech antenach telewizji publicznej (TVP1, TVP Sport i TVP HD) aż 14,7 mln osób. W szczytowym momencie spotkanie oglądało aż 16 mln 234 tys. widzów.
Średnia widownia w TVP1 wyniosła 13 mln 574 tys. osób. Było to nie tylko największe audytorium turnieju UEFA EURO 2012, ale prawdziwy hit XXI wieku. Dotychczas był nim konkurs w skokach narciarskich z Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City 13 lutego 2002 roku, podczas którego Adam Małysz wywalczył srebrny medal. Obejrzało go wtedy 13 mln 260 tys. widzów TVP1. Udziały spotkania Polska – Rosja w TVP1 wyniosły 75,4 proc. Oznacza to, że spośród 100 osób oglądających wieczorem telewizję aż 75 wybrało Jedynkę. Średnie dzienne udziały TVP1 wyniosły 31,7 proc.
Dzięki wysokiej oglądalności UEFA EURO 2012 wzrastają także średnie dzienne udziały anten. Zsumowane udziały Jedynki i Dwójki (8-19 czerwca) wynoszą aż 37,5 procenta i są lepsze o 16,3 punktów procentowych od zsumowanych udziałów TVN i Polsatu (21,2 proc.). Rekordowym dniem był 8 czerwca, kiedy udziały Jedynki i Dwójki wyniosły 48,1 proc. a łączne udziały Polsatu i TVN – 16,5 proc, czyli różnica wyniosła aż 31,7 p.p. W porównaniu z wiosną 2012 roku, średnie dzienne udziały TVP1 wzrosły aż o 8,5 procenta (23,8 proc.), a TVP 2 – o 3,8 proc (16,4 proc.). Średnie dzienne udziały Polsatu wynoszą 10,6 proc. (spadek o 4,2 proc.), a TVN – 9,7 proc. (- 5,8 proc.). W trakcie UEFA EURO 2012, a szczególnie w prime time TVP jest więc zdecydowanym liderem, pozostawiając w tyle konkurencję. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się także transmisje w Internecie na stronie sport.tvp.pl. Spotkanie Polska – Czechy śledziło 130 tysięcy internautów. Na stronie dedykowanej UEFA EURO 2012, oprócz transmisji meczów można znaleźć wiele innych materiałów filmowych, nieemitowanych na antenach TVP.
Oprócz transmisji i powtórek, na kanałach Telewizji Polskiej można zobaczyć szereg innych programów związanych z UEFA EURO 2012. W każdym dniu meczowym nadawane są skróty spotkań (TVP1, TVP Sport, TVP HD) a także analityczny magazyn „Piłka w grze” (TVP 1, TVP Sport), do którego są zapraszani wybitni eksperci piłkarscy m.in. Jacek Gmoch, Jerzy Dudek, Andrzej Strejlau, Maciej Żurawski. W czwartek 21 czerwca w TVP1 wystartował program „Gramy dalej”, a TVP2 cały czas emituje audycję „Nasi rywale”. Wielką popularnością wśród widzów cieszy się program „Strefa kibica” (pięć razy dziennie w TVP 1). Codziennie Telewizja Polska pokazuje obrazki zarówno z oficjalnych stref kibica, jak również różnych innych miejsc w naszym kraju, nawet tych najmniejszych, w których spotykają się kibice.
Transmisje o największej oglądalności:
Anteny otwarte:
1. POLSKA – ROSJA (TVP1) 13 574 400 widzów
2. CZECHY – POLSKA (TVP1) 12 813 354
3. POLSKA – GRECJA (TVP1) 12 769 200
4. NIEMCY – PORTUGALIA (TVP1) 7 461 200
5. HOLANDIA – NIEMCY (TVP1) 7 288 800
TVP SPORT:
1. POLSKA – ROSJA 337 400
2. HISZPANIA – WŁOCHY 311 100
3. CZECHY – POLSKA 270 900
4. WŁOCHY – CHORWACJA 254 500
5. NIEMCY – PORTUGALIA 253 800
TVP HD:
1. POLSKA – CZECHY 986 300
2. POLSKA – ROSJA 771 500
3. POLSKA – GRECJA 681 000
Komentarze