06.04.12, 21:15

Gemius wprowadza fusion panel w Turcji

Gemius wprowadza nową metodologię badania gemiusAudience również w Turcji.

Gemius wprowadza nową metodologię badania gemiusAudience również w Turcji. Wykorzystanie rozwiązania łączącego zalety tzw. cookie i software panelu pozwoli na dalszy rozwój pomiaru lokalnego rynku internetowego. Międzynarodowa firma badawcza funkcjonuje w Turcji od 2009 roku, a współpracę rozpoczęła od wygranej w przetargu na analizę widowni online.

W Turcji – gdzie liczba użytkowników sieci wynosi 25 milionów (wyniki badania gemiusAudience za grudzień 2011) – większość internautów stanowią mężczyźni. Rezultaty badania gemiusAudience za styczeń 2012, przeprowadzonego po raz pierwszy z wykorzystaniem metodologii fusion panel, pokazują, że przedstawiciele tej płci stanowią 56% wszystkich użytkowników. Co więcej, mężczyźni korzystają z sieci znacznie częściej i aktywniej niż kobiety, które generują jedynie 37% całości odsłon internetowych i spędzają w sieci około 15 godzin miesięcznie mniej niż płeć przeciwna. Taka różnica zdaniem firmy jest charakterystyczna dla rynków rozwijających się, a poziom dysproporcji ma prawdopodobnie zrównoważyć się w przyszłości.

Turecka widownia internetowa jest bardzo młoda, ale daje możliwości rozwoju rynku online. Najsilniej reprezentowaną grupą wiekową w sieci stanowią osoby w wieku 25-34. Z kolei, biorąc pod uwagę sposób użytkowania, rozkład we wszystkich grupach wiekowych jest bardziej wyrównany. W tym przypadku najbardziej aktywną grupą internautów są osoby od 18 do 24 roku życia – generują one 30% wszystkich odsłon w tureckiej sieci. Użytkownicy w tym wieku spędzają najwięcej czasu w sieci. Co ciekawe, Turcy w przedziale wiekowym 45-54 spędzają w internecie taką samą ilość czasu jak nastolatkowie (15-17 lat) tj. ponad 52 godziny na użytkownika w ciągu miesiąca.

Z badania gemiusAudience za styczeń 2012 wynika również, że globalne marki, takie jak: Google, Facebook, Windows czy YouTube, są w Turcji bardzo silne. Serwisy te zajmują pierwsze pozycje w rankingu top20 witryn w kraju – według zasięgu oraz liczby realnych użytkowników. Do najpopularniejszych marek lokalnych należą serwisy z treściami informacyjnymi: MyNet, Blogcu, Milliyet.

Potencjał rynku tureckiego dostrzegają najwięksi międzynarodowi gracze. W celu zapewnienia najpełniejszej wiedzy na temat krajowej ‘przestrzeni wirtualnej’, w następnych miesiącach wraz z naszym partnerem Ipsos KPMG rozpoczniemy pomiar mobile i wideo. W przypadku tego drugiego skorzystamy z narzędzia gemiusStream. Dzięki takiemu rozwiązaniu, reklamodawcy będą mieli możliwość efektywnego planowania kampanii online oraz szansę dotarcia do grup celowych, niezależnie od sposobu, w jaki internauci łączą się z siecią” – podkreśla Filip Pieczyński, Wiceprezes Gemius SA.

Komentarze

Powiązane

11.04.24, 10:39
| internet » e-commerce
Raport Elephate „Ranking blogów w e-commerce”. Najsilniejsze strategie SEO i content marketingowe w świecie e-handlu
Agencja Elephate ma przyjemność ogłosić premierę najnowszego raportu dotyczącego świata e-handlu: „Ranking blogów w e-commerce”, edycja 2024. Tym razem eksperci poddali analizie aż 524 sklepy internetowe z 32 branż! Głównym celem zestawienia jest wyróżnienie sklepów online, które najskuteczniej wykorzystują strategie SEO i content marketingowe, by skalować swój biznes przy pomocy blogowania. Ranking został objęty patronatem serwisu portalmedialny.pl.
10.04.24, 18:12
| internet » ludzie
Duże zmiany. Awanse w kadrze managerskiej Interii
Interia porządkuje strukturę na poziomie kadry managerskiej. Dorota Bugajska – Marzec, Maciej Kucharski i Łukasz Noszczak połączą dotychczasowe obowiązki z funkcją zastępcy redaktora naczelnego Interii Piotra Witwickiego. Agnieszka Maciaszek zostanie Dyrektorem Sektorów Show-Biznes i Rozrywka, a Daniel Bednarek – Dyrektorem Sektora Sport.
09.04.24, 13:46
| internet » informacje
Przegląd Sportowy Onet przedłuża umowę z Drift Masters Grand Prix
Ringier Axel Springer Polska oraz Drift Masters (organizacja driftingowa) przedłużyły zawarte w 2023 r. partnerstwo medialne.
W ramach współpracy, w serwisie Przegląd Sportowy Onet będą się pojawiać treści promujące zawody organizowane przez Drift Masters oraz informacje na temat samej dyscypliny, jaką jest drifting.
04.04.24, 14:00
| internet » ludzie
Grzegorz Osiecki, Tomasz Żółciak oraz Grzegorz Siemionczyk w zespole Money.pl
Redakcja money.pl wprowadza nową strategię rozwoju serwisu. Niebawem pojawi się w nim więcej treści premium, zarówno w formie tekstów, jak i materiałów wideo. Od maja do zespołu dołączą Grzegorz Osiecki i Tomasz Żółciak, w czerwcu pracę rozpocznie Grzegorz Siemionczyk.
04.04.24, 07:45
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Mikołaj Kunica nowym gospodarzem formatu Onet Rano
Mikołaj Kunica dołączył do grona prowadzacych program „Onet Rano”. Pierwsze wydanie prowadzone przez redaktora naczelnego Business Insider Polska zostanie wyemitowane 4 kwietnia br. od godz. 7.55 w Onecie oraz w mediach społecznościowych.
28.03.24, 17:00
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Sebastian Parfjanowicz będzie zastępcą redaktora naczelnego Przeglądu Sportowego Onet
2 kwietnia br., Sebastian Parfjanowicz dołączy do redakcji „Przeglądu Sportowego Onet” i obejmie stanowisko zastępcy redaktora naczelnego. Będzie drugim zastępcą redaktora naczelnego obok Łukasza Godlewskiego, który pracuje w redakcji od lutego ubr. Od 15 stycznia redaktorem naczelnym serwisu jest Kamil Wolnicki.
21.03.24, 10:16
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
STS rozszerza współpracę z Meczyki.pl
Firma STS, działająca na rynku bukmacherskim, nawiązała strategiczne partnerstwo z serwisem Meczyki.pl (Online Venture).
14.03.24, 13:45
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Balans. Kuba Jankowski gospodarzem nowego formatu wideo Wirtualnej Polski
Wirtualna Polska ruszyła z produkcją nowego formatu na platformie YouTube. Ruszył kanał „Balans” skierowany do osób urodzonych w latach 80. i 90., w którym znajdą się rozmowy z gośćmi i ekspertami dotyczące najważniejszych i najbardziej interesujących tematów dla millenialsów.
13.03.24, 17:28
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Dominika Długosz poprowadzi format Onet Rano
Dominika Długosz została gospodynią programu „Onet Rano”. Pierwsze wydanie prowadzone przez dziennikarkę Newsweeka zostanie wyemitowane 14 marca br. od godz. 7.55 w Onecie oraz w mediach społecznościowych.
11.03.24, 21:00
| internet » wydarzenia branżowe
Klarna przedłuża współpracę z Legią Ladies w 2024 r.
Klarna będzie kontynuować współpracę z drużyną Legią Ladies jako główny sponsor w sezonie 2023/2024.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy