06.04.12, 21:15

Gemius wprowadza fusion panel w Turcji

Gemius wprowadza nową metodologię badania gemiusAudience również w Turcji.

Gemius wprowadza nową metodologię badania gemiusAudience również w Turcji. Wykorzystanie rozwiązania łączącego zalety tzw. cookie i software panelu pozwoli na dalszy rozwój pomiaru lokalnego rynku internetowego. Międzynarodowa firma badawcza funkcjonuje w Turcji od 2009 roku, a współpracę rozpoczęła od wygranej w przetargu na analizę widowni online.

W Turcji – gdzie liczba użytkowników sieci wynosi 25 milionów (wyniki badania gemiusAudience za grudzień 2011) – większość internautów stanowią mężczyźni. Rezultaty badania gemiusAudience za styczeń 2012, przeprowadzonego po raz pierwszy z wykorzystaniem metodologii fusion panel, pokazują, że przedstawiciele tej płci stanowią 56% wszystkich użytkowników. Co więcej, mężczyźni korzystają z sieci znacznie częściej i aktywniej niż kobiety, które generują jedynie 37% całości odsłon internetowych i spędzają w sieci około 15 godzin miesięcznie mniej niż płeć przeciwna. Taka różnica zdaniem firmy jest charakterystyczna dla rynków rozwijających się, a poziom dysproporcji ma prawdopodobnie zrównoważyć się w przyszłości.

Turecka widownia internetowa jest bardzo młoda, ale daje możliwości rozwoju rynku online. Najsilniej reprezentowaną grupą wiekową w sieci stanowią osoby w wieku 25-34. Z kolei, biorąc pod uwagę sposób użytkowania, rozkład we wszystkich grupach wiekowych jest bardziej wyrównany. W tym przypadku najbardziej aktywną grupą internautów są osoby od 18 do 24 roku życia – generują one 30% wszystkich odsłon w tureckiej sieci. Użytkownicy w tym wieku spędzają najwięcej czasu w sieci. Co ciekawe, Turcy w przedziale wiekowym 45-54 spędzają w internecie taką samą ilość czasu jak nastolatkowie (15-17 lat) tj. ponad 52 godziny na użytkownika w ciągu miesiąca.

Z badania gemiusAudience za styczeń 2012 wynika również, że globalne marki, takie jak: Google, Facebook, Windows czy YouTube, są w Turcji bardzo silne. Serwisy te zajmują pierwsze pozycje w rankingu top20 witryn w kraju – według zasięgu oraz liczby realnych użytkowników. Do najpopularniejszych marek lokalnych należą serwisy z treściami informacyjnymi: MyNet, Blogcu, Milliyet.

Potencjał rynku tureckiego dostrzegają najwięksi międzynarodowi gracze. W celu zapewnienia najpełniejszej wiedzy na temat krajowej ‘przestrzeni wirtualnej’, w następnych miesiącach wraz z naszym partnerem Ipsos KPMG rozpoczniemy pomiar mobile i wideo. W przypadku tego drugiego skorzystamy z narzędzia gemiusStream. Dzięki takiemu rozwiązaniu, reklamodawcy będą mieli możliwość efektywnego planowania kampanii online oraz szansę dotarcia do grup celowych, niezależnie od sposobu, w jaki internauci łączą się z siecią” – podkreśla Filip Pieczyński, Wiceprezes Gemius SA.

Komentarze

Powiązane

03.02.23, 15:49
| internet » informacje
Rok dla ciała. Nowy podcast Ofeminin.pl
„Rok dla ciała” to nowy podcast Ofeminin, który prowadzi Karolina Kaja Gołuchowska, redaktorka naczelna serwisu.
03.02.23, 12:42
| internet » informacje
Akademia Biznesu w money.pl
1 lutego br. wystartowała Akademia Biznesu money.pl. To nowa platforma z eksperckimi treściami podzielonymi na ścieżki tematyczne, które obejmują: zarządzanie, prawo, technologie oraz rynek e-commerce.
02.02.23, 21:00
| internet » ludzie
Karolina Borowska na czele serwisu Plotek.pl
Nową redaktorką naczelną serwisu Plotek.pl z portfolio Gazeta.pl (Agora) jest Karolina Borowska.
02.02.23, 19:00
| internet » ludzie
Zuzanna Ałdycka naczelną serwisu Dziecko.pl
Od 1 lutego br., na czele eDziecko.pl, serwisu tematycznego z portfolio Gazeta.pl (Agora) stanęła Zuzanna Ałdycka. Do jej obowiązków poza organizacją pracy redakcji należy, m.in. utrzymanie pozycji zasięgowej serwisu.
02.02.23, 12:04
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Iberion wygrywa w sądzie z TVP
Grupa mediowo-społecznościowa Iberion wygrała w sądzie I instancji z Telewizją Polską. Spór dotyczył materiału dziennikarskiego o wypadku samochodu Jacka Kurskiego,. byłego już prezesa TVP.
31.01.23, 16:00
| internet » ludzie
Agnieszka Maciaszek szefową Pomponika
Od 1 lutego br. Agnieszka Maciaszek obejmie w portalu Interia stanowisko szefowej show-biznesowego serwisu Pomponik. Maciaszek odpowiedzialna będzie za treści i zasięg serwisu oraz za współpracę z Telewizją Polsat.
31.01.23, 07:30
| internet » informacje
Przegląd ligowy. Nowy program piłkarski w Przeglądzie Sportowym Onet
„Przegląd ligowy” to nowy program w ofercie wideo Przeglądu Sportowego Onet prowadzony przez Radosława Majdana, Jarosława Kolińskiego i Łukasza Olkowicza. Premierowe odcinki będą emitowane w każdy piątek.
30.01.23, 07:45
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Rusza czwarta edycja konkursu dziennikarskiego #AllForJan Award
Ringier Axel Springer Polska otwiera nabór zgłoszeń do czwartej edycji konkursu #AllForJan Award. W konkursie o nagrodę im. Jána Kuciaka są wyróżniane najlepsze reportaże oraz relacje medialne nagłaśniające społecznie ważne tematy.
29.01.23, 17:00
| internet » informacje
Medonet.pl rusza z czwartą edycją Narodowego Testu Zdrowia Polaków
Narodowy Test Zdrowia Polaków to ogólnopolski projekt społeczno-edukacyjny serwisu Medonet.pl, mający na celu zwiększenie świadomości na temat stanu zdrowia i sposobów na jego poprawę.
27.01.23, 17:19
| internet » informacje
Z Ludzką Twarzą. Serwis WP abcZdrowie rusza z nowym cyklem
Redakcja serwisu WP abcZdrowie rozpoczęła nowy cykl reportażowym „Z Ludzką Twarzą”. W programie przedstawieni zostaną bohaterowie zmagający się z poważnymi chorobami, ludzie „niezwykle zwyczajni”, którzy nie chcą litości ani współczucia.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalist/-ka ds.promocji

Kielecki Teatr Tańca | inne

Przejdź do oferty

Specjalista ds. komunikacji

Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów | Warszawa

Przejdź do oferty

PEŁNOMOCNIK DYREKTORA ds. MARKETINGU

Zamek Królewski w Warszawie-Muzeum | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 07.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 04.03.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.