06.04.12, 21:08
Andrzej Serdiukow dyrektorem operacyjnym Film Point Group
Andrzej Serdiukow został dyrektorem operacyjnym spółki FILM POINT GROUP. Utworzona przez Platformę Mediowa Point Group spółka ma pozyskiwać środki od prywatnych inwestorów na finansowanie wybranych projektów filmowych.
Andrzej Serdiukow został dyrektorem operacyjnym spółki FILM POINT GROUP. Utworzona przez Platformę Mediowa Point Group spółka ma pozyskiwać środki od prywatnych inwestorów na finansowanie wybranych projektów filmowych. Prezesem spółki został Jarosław Pachowski, wiceprezesem - Katarzyna Gintrowska.
Serdiukow jest od ponad 30 lat związany z polskim rynkiem filmowym jako kierownik produkcji, producent i dystrybutor. W latach 2000-2002 był szefem produkcji Telewizyjnej Agencji Produkcji Teatralnej i Filmowej TVP, w latach 2002-2005 - dyrektorem Agencji Filmowej TVP. Ostatnio pełnił funkcję dyrektora zarządzającego Syrena Films. W jego producenckiej filmografii znalazły się m.in. nagradzane obrazy: Warszawa (2003), za którą otrzymał Złote Lwy, Komornik (2005) czy Rewers (2009).
Jarosław Pachowski w latach 1986 - 1995 był założycielem i prezesem kilku spółek z obszaru wydawnictw i informatyki. W 1996 z rekomendacji Zrzeszenia Banków Polskich i w imieniu 16 banków utworzył i kierował Polską Giełdą Finansową. W 1997 roku wszedł w skład Rady Nadzorczej TVP SA, aby po roku zostać wybrany jej przewodniczącym. W latach 1998 - 2002 był wiceprezesem Zarządu TVP SA, w latach 2002 - 2005 - prezesem Zarządu Polkomtel SA, operatora sieci telefonii komórkowej Plus. Jako wiceprezes TVP nadzorował Telewizyjną Agencję Produkcji Teatralnej i Filmowej.
Katarzyna Gintrowska pełniła funkcje m.in. dyrektora ds. rozwoju Platformy Mediowej Point Group oraz wiceprezesa Zarządu i dyrektora ds. rozwoju Point Group Sp. z o.o. Jest absolwentką Zachodniopomorskiej Szkoły Businessu, Wydziału Handlu Zagranicznego i Biznesu Międzynarodowego oraz Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, ukończyła także studia doktoranckie w Katedrze Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Szczecińskiego.
Zaangażowanie PMPG S.A. w nowy obszar działalności to wynik analizy perspektyw rozwoju rynku filmowego. Rocznie na polskie ekrany wchodzi blisko 300 filmów. 10 proc. z nich to produkcje polskie. Kluczową rolę na rynku finansowania produkcji od 2005 odgrywa Polski Instytut Sztuki Filmowej jako instytucja powołana do sprawowania mecenatu w dziedzinie kinematografii. Natomiast wśród niepublicznych podmiotów finansujących produkcję filmową trudno wskazać jeden silny podmiot - są to raczej grupy rozmaitych instytucji, zainteresowanych pozyskaniem praw do produkowanych filmów. Kompetencją FILM POINT GROUP będzie pozyskiwanie środków od prywatnych inwestorów oraz wybór projektów, które będą z nich finansowane. W celu zarządzania tymi środkami, spółka powoła dedykowany fundusz. PMPG wykorzysta przy tym swoje kompetencje i know-how, które wypracowała jako m.in. wydawca magazynu "Film" oraz organizator plebiscytu i gali Złote Kaczki.
Platforma Mediowa Point Group jest polskim holdingiem medialnym notowanym na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od 2010 r. spółka jest wydawcą tygodnika "Wprost", od jesieni 2011 r. wydaje polską edycję jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie - Bloomberg Businessweek. Ponadto w portfolio PMPG SA znajduje się najstarszy polski magazyn filmowy „Film" oraz serwisy internetowe, m.in. Wprost24.pl, Businesstoday.pl, Machina.pl, Sport24.pl, Ototrend.pl.
Komentarze