06.04.12, 21:08

Rzeczpospolita w lutym 2012 r. najchętniej cytowana

W lutym 2012 roku pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęła "Rzeczpospolita". Druga pozycja należy do "Gazety Wyborczej". Na podium jest też radio RMF FM - wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów.

W lutym 2012 roku pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęła "Rzeczpospolita". Druga pozycja należy do "Gazety Wyborczej". Na podium jest też radio RMF FM - wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Za nimi znalazł się "Dziennik Gazeta Prawna" oraz telewizja TVN24. W mediach najczęściej komentowano sprawy związane z polityką wewnętrzną i polską gospodarką. Wśród informacji wywołujących najszerszą dyskusję w mediach znalazły się również sprawa Madzi z Sosnowca, kwestia podwyższenia wieku emerytalnego i działalność minister Muchy.

Tematyka
W lutym media cytowały inne media głównie w kontekście polityki polskiej oraz ekonomii i gospodarki. Wśród informacji wywołujących najszerszą dyskusję w mediach znalazły się również sprawa Madzi z Sosnowca, kwestia podwyższenia wieku emerytalnego i działalność minister Muchy.

Prasa
Media najczęściej cytowały "Rzeczpospolitą" i "Gazetę Wyborczą". Na kolejnym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów znalazł się "Dziennik Gazeta Prawna". "Rzeczpospolitą" cytowano głównie powołując się na doniesienia z polityki i gospodarki Polski oraz opinie w sprawie podwyższenia wieku emerytalnego. Najczęściej cytowane tygodniki to: "Wprost", "Uważam Rze" i "Polityka". Tuż za nimi znalazł się "Newsweek". Miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media był "Forbes".

Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania TVN, na trzeciej TVPInfo. Za TVN24 najczęściej podawano  doniesienia w sprawie 6-miesięcznej Madzi z Sosnowca.
 
Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na doniesienia stacji RMF FM. Na rozgłośnię powoływano się głównie w kontekście sprawy małej Madzi z Sosnowca, działalności minister Muchy oraz afery solnej. Na drugim miejscu wśród najczęściej cytowanych rozgłośni radiowych uplasowało się Radio ZET, a na trzecim – TOK FM.
 
Portale internetowe
W lutym na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych znalazł się portal tvn24.pl. Inne media za tvn24.pl przytaczały najczęściej informacje w sprawie działalności detektywa Rutkowskiego. Drugie miejsce w zestawieniu zajęła  gazeta.pl, za nią onet.pl i money.pl.
 
Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był "Puls Biznesu", portalem biznesowym money.pl, telewizją - TVN CNBC a rozgłośnią radiową – Radio PiN.

Media regionalne
W lutym najczęściej cytowanym medium regionalnym był "Dziennik Polski". Na gazetę powoływały się głównie rozgłośnie telewizyjne i radiowe, najczęściej RMF FM i Polsat News. Na drugim miejscu sklasyfikowano Radio Gdańsk. Inaczej niż w przypadku Dziennika Polskiego, na Radio Gdańsk powoływały się przeważnie dzienniki tego samego regionu: "Gazeta Wyborcza Trójmiasto" i "Polska Dziennik Bałtycki".

Analizę przeprowadzono na podstawie 5 014 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 29 lutego 2012 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).
Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat liczby cytatów z mediów ukazujących się w innych mediach, z wyłączeniem agencji informacyjnych. Ma to bezpośredni wpływ na zwiększenie wiarygodności i opiniotwórczości danego medium, a tym samym może przekładać się na wzrost jego czytelnictwa, oglądalności lub słuchalności. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” jest często wykorzystywany przez media, m.in. w opisach ich osiągnięć i sukcesów oraz w analizach czytelnictwa i sprzedaży.

Komentarze

Powiązane

20.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 marca?
19.03.23, 13:52
| prasa » informacje
Uroczysta gala plebiscytu Superbohaterka Wysokich Obcasów 2022 już 20 marca
Redakcja „Wysokich Obcasów” 20 marca br. ogłosi, kto zostanie Superbohaterką 2022 roku. Finałowa gala plebiscytu odbędzie się w warszawskim Teatrze Studio. 
19.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 19 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 19 marca?
18.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 marca?
17.03.23, 07:30
| prasa » informacje
Fundusz na rzecz ukraińskich mediów podsumowuje swoje działania
W marcu 2023 r. minęło 12 miesięcy, od kiedy dziennikarze z Polski, Szwecji, Finlandii, Danii i Norwegii powołali Fundusz na rzecz ukraińskich mediów (Ukrainian Media Fund, UMF), by pomóc przetrwać mediom w Ukrainie.
17.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 marca?
16.03.23, 12:15
| prasa » informacje
GLAMOUR zmienia na wszystkich rynkach swój logotyp
Marka GLAMOUR (Burda Media Polska) zmienia logotyp na wszystkich rynkach, na których występują jej magazyny i serwisy. Zmiana logotypu to również nowe otwarcie i wyznaczenie kierunku, w którym brand ma zmierzać w najbliższych latach.
16.03.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 marca?
15.03.23, 11:23
| prasa » informacje
Kupony rabatowe na Stylowe Zakupy w Twoim Stylu i Pani
Akcja „Stylowe Zakupy” potrwa sześć dni na przełomie marca i kwietnia br. Kupony rabatowe pojawią się w magazynach Wydawnictwa Bauer - „Twoim Stylu” oraz „Pani”.
15.03.23, 10:29
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 marca?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Dyrektora Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w Krośnie

Urząd Miasta Krosna | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 23.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 20.04.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

28.03.2023 r., online.