06.04.12, 21:02

Creative Communication Cluster wystartował

Na polskim rynku powstała pierwsza inicjatywa branżowa o charakterze klastrowym. Creative Communication Cluster zrzesza 25 podmiotów, działających w branży komunikacyjnej.

Na polskim rynku powstała pierwsza inicjatywa branżowa o charakterze klastrowym. Creative Communication Cluster zrzesza 25 podmiotów, działających w branży komunikacyjnej. Naczelnym zadaniem organizacji i jej członków jest wspólne wypracowanie niestandardowych, innowacyjnych narzędzi i przedsięwzięć, wpływających na rozwój profesjonalnych usług komunikacyjnych o zasięgu regionalnym i międzynarodowym. Organem zarządczym klastra jest Polska Fundacja Komunikacji.

Ideą Creative Communication Cluster jest stworzenie platformy współpracy dla podmiotów zajmujących się promocją i komunikacją. Klaster składa się z firm, organizacji pozarządowych, partnerów społecznych i uczelni, działających w branży komunikacji społecznej i marketingowej. Jego członkowie prezentują zróżnicowany i szeroki profil kompetencji. W skład wchodzą agencje reklamowe, PR, domy mediowe, przedstawiciele mediów oraz sektora pozarządowego. Członkami klastra są: Ambient Polska, Arena Media, Brief, Ciszewski MSL, CzArt, Ecorys, Fundacja Ortus, Fundacja Pomocy Matematykom i Informatykom Niesprawnym Ruchowo, Fundacja Pro Cultura, Instytut Monitorowania Mediów, Marketing i Communications Consultants, Mea Group, MediaOn, Millward Brown SMG/KRC, Natalia Hatalska, Nexus, Purpose, Radio Bajka, Red Branch, Semiotic Solutions, SMYRSKA PR, Szkoła Główna Handlowa, ThinkTank, VMG, WiseGate.

Klaster to pierwsza taka inicjatywa w branży. Jej inicjatorem jest firma Ecorys Polska, która od lat specjalizuje się w tworzeniu konsorcjów promocyjnych oraz aktywnie działa na rzecz współpracy międzybranżowej. "Doświadczenia, zdobyte podczas realizacji wielu wspólnych projektów, zaowocowały powstaniem Creative Communication Cluster, który ma na celu centralizację kompetencji i potencjału branżowego" – mówi dr Mateusz Halicki, pomysłodawca i koordynator klastra. "Bogaty w możliwości i doświadczenie wielu firm, nasz klaster tworzy jedyną w swoim rodzaju sieć, sprzyjającą generowaniu nowych pomysłów, dającą członkom dostęp do know-how, nowych rynków i klientów oraz pozwalając im na wyższą efektywność i rentowność prowadzonych działań" – dodaje Halicki.

Organizacja działa na zasadzie dobrowolnego zrzeszania firm i instytucji. Finansowana jest ze składek członkowskich. Klaster stara się również o dotacje rządowe i unijne (np. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Mazowieckiego).

W ramach klastra działają grupy robocze, które opracowują własne projekty.  Jednym z priorytetowych działań klastra będzie wypracowanie najlepszych rozwiązań dla administracji publicznej, aby komunikacja w tym sektorze była bardziej efektywna, tworzenie narzędzi dla administracji z dziedziny komunikacji i promocji oraz wzajemna wymiana doświadczeń. Członkowie będą tworzyć również konsorcja firm, aby wspólnie startować do dużych przetargów publicznych.

Komentarze

Powiązane

05.12.24, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Dawid Pożoga nową twarzą marketingu STS
Na początku grudnia 2024 r., Dawid Pożoga objął stanowisko Chief Marketing Officer w STS, największej firmie bukmacherskiej w Polsce. Zastąpił Pawła Rabantka, który zakończył swoją 11-letnią współpracę z firmą.
05.12.24, 10:50
| reklama & PR » informacje
Tysiąc nano influencerów bierze udział w kampanii Purina Gourmet Gold
Streetcom rozpoczyna kolejna kampanię dla marki Purina - tym razem dla linii premium - Purina GourmetGold.
05.12.24, 10:02
| reklama & PR » ludzie
Iina Airaksinen stanowisku pokieruje marketingiem marki Coca-Cola na pięciu rynkach
Iina Airaksinen dołączyła do zespołu marketingu marki Coca-Cola w październiku br., jednocześnie obejmując kierownictwo nad działaniami dla pięciu rynków: Polski, krajów bałtyckich oraz Białorusi.
04.12.24, 10:08
| reklama & PR » ludzie
Rafał Szafraniec dołączył do Value Media
Do zespołu Value Media (Group One) w roli Business Directora dołączył Rafał Szafraniec, który będzie odpowiadać za rozwój współpracy pomiędzy agencją a Orange Polska, a także pracę dedykowanego zespołu współpracującego z klientem.
04.12.24, 09:31
| reklama & PR » informacje
OBTK wesprze MAKRO Polska w komunikacji projektu Szef dla Młodych Talentów
Agencja On Board Think Kong rozpoczęła obsługę firmy MAKRO Polska, obejmującą kompleksową obsługę mediów społecznościowych w ramach programu „Szef dla Młodych Talentów”.
03.12.24, 17:45
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro reklamy Grupy Eurozet już z nową strukturą
Grupa Eurozet finalizuje zmiany w strukturze biura reklamy. Zintegrowany obszar sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej będzie się składać z pięciu kluczowych obszarów biznesowych: Działu Planowania i Zakupu Radia, Działu Rozwoju Produktu Digital, Działu Rozwoju Narzędzi Sprzedażowych, Działu Niestandardów i Promocji oraz Działu Analiz i Wsparcia Sprzedaży.
03.12.24, 10:50
| reklama & PR » informacje
Bielenia, Rozbicki i Hołdys w kampanii Strzel kasą na zwierzaki
2 grudnia br. wystartowała kampania „Strzel kasą na zwierzaki” zbierająca fundusze na wsparcie Sylwestrowego Patrolu Animalsów Stowarzyszenia OTOZ.
03.12.24, 06:00
| reklama & PR » ludzie
Paweł Bednarz nowym dyrektorem PR w Alior Banku
Na początku listopada br., stanowisko dyrektora działu PR w Alior Banku objął Paweł Bednarz, ekspert z blisko 17-letnim doświadczeniem w mediach i komunikacji. Wcześniej pracował jako dziennikarz, ekspert ds. komunikacji oraz konsultant medialny.
02.12.24, 23:09
| reklama & PR » informacje
Pssst, poświętuj trochę. Świąteczna kampania Pepsi
Ruszyła kampania świąteczna Pepsi pod hasłem „Pssst, poświętuj trochę”, w której marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego świętowania. W ramach kampanii realizowane są różnorodne działania, w tym aktywacje konsumenckie oraz konkurs.
02.12.24, 21:13
| reklama & PR » informacje
Dawanie jest najlepszym prezentem. Milka przymyka oko na świąteczne niedoskonałości
Rozpoczęła się świąteczna kampania Milka, która ma zachęcać wszystkich, by odpuścić sobie pogoń za idealną Gwiazdką i więcej czasu poświęcić bliskim.