06.04.12, 20:57

ATM Grupa: Wyniki finansowe po IV kwartałach 2011

Grupa Kapitałowa ATM narastająco po czterech kwartałach 2011 roku zanotowała przychód w wysokości 115,34 mln zł, co w porównaniu z wcześniejszym rokiem stanowi wzrost o milion złotych. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,1 mln zł, natomiast EBITDA 21,1 mln zł.

Grupa Kapitałowa ATM narastająco po czterech kwartałach 2011 roku zanotowała przychód w wysokości 115,34 mln zł, co w porównaniu z wcześniejszym rokiem stanowi wzrost o milion złotych. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,1 mln zł, natomiast EBITDA 21,1 mln zł.

Grupa ATM rokrocznie wypracowuje na swojej działalności nadwyżki finansowe, co daje możliwość systematycznego wypłacania akcjonariuszom dywidendy – za 2010 rok wartość dywidendy wyniosła 0,18 zł na akcję. Łącznie w 2011 roku spółka przeznaczyła na ten cel 15,5  mln złotych.

ATM Grupa utrzymuje rynkową pozycję, kontynuując produkcję seriali, które – jak „Ojciec Mateusz” i „Ranczo” – należą do pięciu najlepiej oglądanych polskich produkcji. Ponadto, spółka realizuje także „Świat według Kiepskich” i „Pierwszą miłość”, które emitowane w Polsacie od wielu lat, wciąż cieszą się niesłabnącą sympatią widzów. Jesienią 2011 roku ATM Grupa rozpoczęła produkcję telenoweli „Galeria”, którą można oglądać w Jedynce od końca stycznia 2012. Z kolei we wrześniu 2011, należąca do ATM Grupy spółka Baltmedia zrealizowała pilotażowy odcinek serialu kryminalnego „Smak zemsty” dla Polsatu. Zdjęcia rozpoczną się wiosną, a emisja serialu nastąpi jesienią 2012 roku. Spółki z Grupy Kapitałowej ATM w coraz większym stopniu pozyskują również zlecenia od kanałów tematycznych (m.in. programy kulinarne dla Canal +).

Obecnie kluczowym wydarzeniem dla rynku nadawców telewizyjnych i producentów – w którym uczestniczy ATM Grupa – jest cyfryzacja. Po otrzymaniu od KRRiT w 2011 roku koncesji na uruchomienie w pierwszym multipleksie (MUX1) telewizji naziemnej, w lutym 2012 roku ATM Grupa uruchomiła kanał ATM Rozrywka TV. Pełna ramówka stacji ruszy jeszcze przed Euro 2012, czyli do końca maja 2012 roku. W ofercie ATM Rozrywka TV znajdą się filmy, seriale, programy rozrywkowe, a także formaty docu-soap i reportaże.

We wrześniu 2011 roku ATM Grupa uruchomiła w warszawskiej dzielnicy Wawer centrum produkcji filmowo-telewizyjnej ATM Studio. To najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce i w tej części Europy. Wytwórnia filmowa w Wawrze o łącznej powierzchni 14 tys. m kw. to biura, hale zdjęciowe, studia telewizyjne, zaplecze produkcyjne i postprodukcyjne, sala kinowa oraz gastronomia. Tylko do końca 2011 roku realizowano tam show „The Voice of Poland” (produkcja Rochstar dla TVP 2), zdjęcia do filmu „Ostatnie piętro” oraz serialu „Ranczo”, a także liczne projekty reklamowe. W krótkim czasie, który upłynął od otwarcia, ATM Studio stało się ważnym miejscem kulturalnym na mapie stolicy.

ATM Grupa SA sukcesywnie zwiększa także aktywność w obszarze usług dla rynku. Latem 2011 roku ATM System, spółka wchodząca w struktury Grupy, specjalizująca się w produkcji telewizyjnej oraz wsparciu technologicznym dużych eventów, obsługiwała Mistrzostwa Europy w Koszykówce Kobiet 2011 (jako główny producent sygnału radiowo-telewizyjnego) oraz największe eventy muzyczne w Polsce: Heineken Open’er Festival, Selector Festival, Coke Live Music Festival, Eska Music Awards oraz Przystanek Woodstock. Zespół ATM System pracuje również przy obsłudze meczów Ekstraklasy.

Jednym z kierunków rozwoju dla ATM Grupy jest produkcja filmowa. W 2011 roku spółka zaangażowała się chociażby w realizację dużych widowisk historycznych: najnowszego filmu Jerzego Hoffmana – „Bitwa Warszawska 1920”, „Syberiady polskiej” Janusza Zaorskiego (premiera w 2012), czy projekt Jana Komasy „Miasto” o Powstaniu Warszawskim (planowany start zdjęć wiosna 2012 r.).

ATM Grupa kontynuuje także ekspansję zagraniczną zwłaszcza w Europie Środkowo-Wschodniej. Jesienią 2011 roku spółka sprzedała licencję na produkcję serialu „Ranczo” ukraińskiej telewizji 1+1, należącej do Media Corporation Central European Media Enterprises Ltd. Natomiast licencję „Gry w ciemno” zakupiła firma producencka TKL dla wietnamskiej stacji HTV7.

W 2012 roku zarząd ATM Grupa stawia sobie kolejne znaczące cele. "Przede wszystkim wciąż chcemy wzmacniać ofertę technologiczną, co dotyczy zwłaszcza spółek ATM System i ATM Studio" - wyjaśnia Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy. "Inwestujemy w kolejny wóz transmisyjny HD, z możliwością rejestracji obrazu 3D i to będzie pierwszy taki wóz na rynku. Liczymy też, że wysoka jakość studiów w Wawrze przyciągnie kolejnych producentów. Jeśli chodzi o produkcję filmową, chcemy produkować zwłaszcza projekty bardziej prestiżowe. Przykładem takiego zaangażowania jest film o Powstaniu Warszawskim „Miasto” Jana Komasy. Jednak przede wszystkim pracujemy nad kolejnymi ciekawymi serialami i liczymy, że rynek je zauważy" - dodaje Muszyński

ATM Grupa to największy – działający od 1992 roku – niezależny polski producent telewizyjny. Jako jedyna firma w tym sektorze w Polsce dysponuje własnym zapleczem techniczno – logistycznym, umożliwiającym świadczenie pełnej gamy usług w zakresie przygotowania i produkcji programów telewizyjnych (studia telewizyjne, sprzęt zdjęciowy, transmisyjny i sceniczny). Spółka produkuje programy telewizyjne na zlecenie m.in. Telewizji Polsat, Polskich Mediów (TV4) oraz Telewizji Polskiej.

Komentarze

Powiązane

23.07.24, 06:00
| telewizja / VOD » informacje
Marcin Bisiorek w Szkle Kontaktowym
Marcin Bisiorek, dziennikarz związany z Radiem 357, pojawił się pierwszy raz w "Szkle Kontaktowym" (TVN24). 
22.07.24, 22:54
| telewizja / VOD » seriale
Ruszyły zdjęcia do Furiozy 2. Film Netflixa zadebiutuje w 2025 roku
Rozpoczęły się zdjęcia do "Furiozy 2", kontynuacji filmu sensacyjnego, który zadebiutuje w 2025 r. na platformie Netflix.
22.07.24, 11:41
| telewizja / VOD » informacje
Piłkarki. Dziewczyny z boiska jesienną w TTV
Serial dokumentalny "Piłkarki. Dziewczyny z boiska" zadebiutuje jesienią w ramówce TTV. Produkcja śledzi rozrywki piłkarskie oraz pokazuje codzienne życie ośmiu kobiecych amatorskich drużyn z całej Polski.
22.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
#ineaczej. INEA z nową kampanią wizerunkową
Do 15 października br. potrwa kampania wizerunkowa firmy INEA. W nowej akcji wykorzystano motyw ucznia i mistrza.  
21.07.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje
Igrzyska Olimpijskie Paris 2024 na Eurosport w Vectrze
Widzowie będą mogli oglądać transmisje Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na dziesięciu kanałach Eurosport dostępnych w ofercie Vectry. 
20.07.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Interia i Polsat partnerami Polskiego Komitetu Olimpijskiego i reprezentacji Polski
Grupa Polsat Plus kontynuuje współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim oraz Olimpijską Reprezentacją Polski. Umowa została zawarta na cztery lata z opcją jej przedłużenia. 
19.07.24, 12:30
| telewizja / VOD » informacje
Polsat Box zaproponuje osiem dodatkowych kanałów Eurosport na IO Paris 2024
Abonenci Polsat Box i użytkownicy Polsat Box Go zyskają bezpłatny dostęp do 8 dodatkowych kanałów Eurosport poświęconych Letnim Igrzyskom Olimpijskim. 
19.07.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje | reklama & PR » informacje
Polsat Box Go promuje swoją ofertę w nowej kampanii
Ruszyła kampania reklamowa promująca ofertę Polsat Box Go. Użytkownicy mogą zyskać dostęp do 140 kanałów telewizyjnych. 
18.07.24, 09:53
| telewizja / VOD » informacje
Immergo będzie współpracować z Pasjatv
Immergo, firma działająca na rynku rozwiązań OTT i dystrybucji treści wideo, rozpoczyna współpracę z Pasjatv.
18.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
207 reklamodawców promowało podczas EURO 2024 aż 368 marek na antenach TVP
Podczas zakończonych mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów komercyjnych o 12 proc. Wpływy ze sprzedaży reklam dotyczą tradycyjnych mediów jak i online.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Kierownik Działu Marketingu i PR

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista / Specjalistka ds. promocji i organizacji wydarzeń

Wawerskie Centrum Kultury | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. Digital i Social Media

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.