06.04.12, 20:56
Wpływy reklamowe radia urosły w 2011 roku o ponad 6 proc.
Przychody reklamowe radia zwiększyły się w 2011 roku o 6,1 proc. - to ponad trzykrotnie więcej niż urósł cały rynek reklamowy. Zwiększyła się też liczba reklamodawców, którzy zdecydowali się umieścić radio w swoich mediaplanach.
Przychody reklamowe radia zwiększyły się w 2011 roku o 6,1 proc. - to ponad trzykrotnie więcej niż urósł cały rynek reklamowy. Zwiększyła się też liczba reklamodawców, którzy zdecydowali się umieścić radio w swoich mediaplanach.
Według raportu domu mediowego Starlink, rok 2011 zakończył się wzrostem rynku reklamowego na poziomie 1,9 proc. w porównaniu do roku 2010. Szacowana wartość rynku to 7,5 mld zł. Radio było jednym z tych mediów, które zyskały najbardziej – wzrost wyniósł 6,1 proc. Według analityków Starlinka, to przede wszystkim zasługa wysokiego wzrostu w trzecim kwartale 2011 roku (o 14,8 proc.).
Wpływy reklamowe radia w całym 2011 roku wyniosły 561,3 mln zł. Udział radia w torcie reklamowym wyniósł 7,5 proc. (w 2010 – 7,2 proc.).
CENNIKOWE WPŁYWY REKLAMOWE RADIA W 2011 ROKU
BRANŻA / DYNAMIKA r/r
PRODUKTY FARMACEUTYCZNE, LEKI - 93,78%
HANDEL - 30,16%
MOTORYZACJA - 4,75%
MEDIA, KSIĄŻKI, CD I DVD - 3,46%
TELEKOMUNIKACJA - -0,58%
CZAS WOLNY - 3,03%
FINANSE - 53,15%
PODRÓŻE I TURYSTYKA, HOTELE I RESTAURACJE - 15,44%
SPRZĘTY DOMOWE, MEBLE I DEKORACJE - 34,22%
ŻYWNOŚĆ - 1,33%
dane cennikowe netto, źródło: Kantar Media
Według danych cennikowych Kantar Media, najwięcej w radiu wydali producenci produktów farmaceutycznych i leków, których wydatki wzrosły w ujęciu rocznym blisko dwukrotnie. Kolejnymi sektorami z największymi wydatkami reklamowymi w radiu były: handel (przede wszystkim super- i hipermarkety), motoryzacja (głównie samochody osobowe oraz części i usługi motoryzacyjne), media, książki i CD/DVD oraz telekomunikacja.
W 2011 roku wzrosła liczba radiowych marketerów z 9,1 tys. w 2010 roku do 9,3 tys. w ubiegłym.
Komentarze