06.04.12, 20:54

81 proc. internautów udostępnia lub poleca materiały, które uzna za zabawne

Aż 81 proc. użytkowników Internetu w Polsce deklaruje, że przynajmniej raz w ciągu dwóch tygodni udostępnia lub poleca innym treści, które uzna za zabawne, śmieszne.

Aż 81 proc. użytkowników Internetu w Polsce deklaruje, że przynajmniej raz w ciągu dwóch tygodni udostępnia lub poleca innym treści, które uzna za zabawne, śmieszne. Najmniej chętnie internauci dzielą się treściami szokującymi lub wulgarnymi – wynika z badania agencji social mediowej Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl. 

Internauci rozpowszechniają lub polecają innym wiele materiałów używając m.in. serwisów społecznościowych. Gotowość do takich poleceń czy udostępnień silnie zależy od charakteru treści. Do najczęściej udostępnianych treści należą te, które użytkownicy uznają za interesujące, informacyjne lub zabawne. Z kolei materiały, które mogą być uznane za wulgarne czy szokujące pokazuje znajomym czterokrotnie mniej użytkowników.

Mówiąc o promocji w social media musimy myśleć w kategoriach publikowanych treści. Jeśli liczymy na masowe udostępnienia, retweety czy repiny najlepiej przygotować materiał dowcipny, zawierający nieznane szerzej dane” - komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong. „Śmieszne treści publikuje średnio co 1-2 dni prawie 15 proc. użytkowników internetu. Niestety pojęcia takie jak 'śmieszne' czy 'ciekawe' nie są uniwersalne. Dlatego lepiej przeanalizować ich rozumienie w grupach docelowych działań” - dodaje Kilen.

Na liście najczęściej publikowanych treści są też materiały, które użytkownicy uznają za nieznane, nowe. Aż 67 proc. użytkowników Internetu deklaruje, że w ciągu minionych dwóch tygodni udostępniała lub polecała znajomym takie treści.  Około 40 proc. deklaruje, że zrobiło to w tym czasie dwukrotnie lub częściej.

Nowe, nieznane szerzej treści to ciekawy temat do wypowiedzi, ekspresji zainteresowań” - dodaje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong. „Dzielenie się starymi, znanymi wszystkim materiałami jest jak opowiadanie odgrzewanego dowcipu. Dlatego życie popularnych treści jest raczej krótkie. Nie należy liczyć, że fajna infografika czy zabawny rysunek będzie tygodniami krążył po Sieci”  - dodaje Kilen.

Według badania agencji Think Kong i portalu badawczego StudentsWatch.pl internauci nie są skłonni szokować znajomych poprzez udostępnianie i polecanie treści np. wulgarnych. Jesteśmy też ostrożni w dzieleniu się materiałami o zabarwieniu erotycznym. Ponad 70 proc. z badanych nie dzieli się takimi materiałami z innymi. Jednocześnie badani wskazują jednak, że stykają się z takimi treściami polecanymi przez znajomych.

Wyniki dotyczące form aktywności internautów są częścią większego projektu realizowanego wspólnie przez specjalizującą się w social media marketingu agencję Think Kong oraz portal badawczy StudentsWatch.pl. Badanie zrealizowano w styczniu 2012 roku na losowo dobranej próbie 1880 użytkowników Internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Kwestionariusz wywiadu został opracowany wspólnie przez agencję Think Kong i portal badawczy StudentsWatch.pl.

Komentarze

Powiązane

19.02.24, 11:52
| internet » informacje
Klub Świadomej Konsumentki. Nowy projekt serwisu WP Kobieta
Redakcja serwisu WP Kobieta uruchamia Klub Świadomej Konsumentki, w którym czytelniczki będą mogły za darmo testować różne produkty i dzielić się swoimi opiniami.
19.02.24, 09:30
| internet » badania rynku | reklama & PR » informacje
Ponad 450 osób przeszkolonych z badania Mediapanel
W 2023 r. firmy Gemius i Polskie Badania Internetu uruchomiły szkolenia z badania Mediapanel, przeznaczone dla podmiotów z branży medialnej. W pierwszym etapie szkoleń, w okresie od września 2023 r. do stycznia 2024 r. wzięło w nich udział ponad 450 osób.
18.02.24, 12:59
| internet » ludzie
Krzysztof “Chris” Sulenta awansuje w MassiveMusic Warsaw
MassiveMusic Warsaw, kreatywna agencja muzyczna, awansowała Krzysztofa Sulentę na stanowisko senior music creative.
17.02.24, 12:00
| internet » informacje | kultura » informacje
Rusza ósma edycja Plebiscytu O!Lśnienia – Nagród Kulturalnych Onetu i Miasta Krakowa
Po raz ósmy zostaną przyznane O!Lśnienia, nagrody kulturalne Onetu i Miasta Krakowa. Zwycięzców wybiorą internauci, a głosowanie potrwa do północy 1 marca br. 
16.02.24, 18:45
| internet » informacje
Jak pisać o klimacie 2.0. Czym jest dezinformacja klimatyczna i jak z nią walczyć. Druga część poradnika Gazeta.pl dla dziennikarek i dziennikarzy
Poradnik o dezinformacji klimatycznej dla dziennikarzy i dziennikarek to kontynuacja wydanej w 2023 r. publikacji Gazeta.pl „Jak pisać o klimacie”, której celem jest wsparcie przedstawicieli mediów ogólnopolskich i lokalnych, powstała we współpracy z Fundacją Climate Strategies Poland.
16.02.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Co to będzie. Polityczny wideopodcast od Gazeta.pl
Portal Gazeta.pl rusza z nowym formatem politycznym, prowadzonym przez Martę Nowak oraz Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza. Wideopodcast będzie publikowany  w każdy czwartek. Pierwszy odcinek został wyemitowany 15 lutego br.
15.02.24, 15:00
| radio » informacje | internet » informacje
Sprawa Rusałki. Nowa superprodukcja Audioteki
15 lutego br. udostępniono dwa pierwsze odcinki z sześciu odcinków nowej superprodukcji Audioteki – „Sprawa Rusałki”.
15.02.24, 12:48
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
W poprzedniej pracy nie było OK. Krzysztof Stanowski w kampanii rocketjobs.pl
Krzysztof Stanowski, twórca Kanału Zero, wziął udział w kampanii reklamowej portali pracy rocketjobs.pl i justjoin.it „Misja Zmiana”, w której namawia do zmiany pracy na własnych warunkach. Jest to już kolejna wspólna akcja marek z właścicielem Kanału Zero.
14.02.24, 15:30
| radio » informacje | internet » informacje
NOIZZ uruchamia podcast Komfort Guys
W czwartek, 15 lutego br., w Onet Audio, na NOIZZ.pl oraz na wybranych platformach podcastowych ruszy „Komfort Guys” - rozmowy o emocjach, z którymi można się utożsamiać, niezależnie od tego, czy jest to radość, smutek, bliskość, samotność, euforia, czy może przygnębienie.
14.02.24, 14:35
| prasa » informacje | internet » informacje
Nie żyje Mariusz Jabłoński
Zmarł Mariusz Jabłoński, właściciel portalu OstrowiecNews.pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 02.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.04.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

27.02.2024 r., godz. 15.00, online.