08.12.05, 21:36
Webstarfestival na finiszu
Złożone z profesjonalistów jury przyzna nagrody najlepszym stronom, a internauci dokonają własnego wyboru, wybierając zwycięzcę spośród 100 stron www o najwyższej oglądalności w polskim Internecie (zgodnie z wynikami badań PBI Panel/Gemius).
7 grudnia Jury wytypuje firmy nominowane do nagrody Webstar, a dzień później, na uroczystej Gali poznamy zwycięzców konkursu.
W stosunku do zeszłego miesiąca pojawiło się kilka zaskakujących zmian. Znaczny awans odnotowały strony o tematyce rozrywkowej - alejaja.pl i kurde.pl.
Jednak największym skokiem w rankingu Webstarfestival, w kategorii wybór internautów, może się pochwalić strona gry-online.pl, czyli jeden z obecnych liderów. Warto dodać, że jeszcze miesiąc temu, ten internetowy serwis gier i rozrywki elektronicznej znajdował się na 29. miejscu. Olgierd Cygan, prezes IAB komentuje: „W TOP10 stron, aż 3 (www.joemonster.org, www.alejaja.pl, www.kurde.pl) poświęcone są humorowi i dowcipom. Świadczy to (poza aktywnością ich użytkowników) o tym, że internauci dużo czasu poświęcają na poszukiwanie czystej rozrywki on-line. Druga pozycja filmweb.pl to duże uznanie dla atrakcyjności i poziomu merytorycznego tego chyba największego polskiego wortalu poświeconego filmom. Trzecie miejsce dla www.gry-online.pl niespecjalnie dziwi, biorąc pod uwagę silną pozycje wortali poświęconych grom komputerowym w Internecie. Dużo bardziej zaskakujące jest wysokie miejsce portalu regionalnego - www.trojmiasto.pl. Gratulacje dla jego użytkowników”.
Witryna satyryczna skierowana dla wszystkich, którzy lubią humor www.Joemonster.pl w listopadzie wymieniła się na miejsca z polskim serwisem filmowym www.Filmweb.pl i w ten sposób objęła prowadzenie.
Zmiany w pierwszej dziesiątce portali nastąpiły nie tylko na podium. Pośród dziesięciu najpopularniejszych wśród internautów portali, w ubiegłym miesiącu nie pojawiły się witryny: www.univ.gda.pl, www.wikipedia.org, oraz co zaskakuje - www.google.pl.
Najpopularniejsze strony wśród Internautów: www.joemonster.pl www.filmweb.pl www.gry-online.pl www.frazpc.pl www.miastoplusa.pl www.trojmiasto.pl www.blog.pl www.money.pl
Propozycje kandydatów do nagrody Człowieka Roku zostały nadesłane przez media oraz środowisko związane z Internetem. Na podstawie przesłanych zgłoszeń, redakcja Newsweeka sporządziła listę nominowanych kandydatów. 7 grudnia br. członkowie jury wybiorą zwycięzcę konkursu.
Ogłoszenie wyników nastąpi na Gali finałowej konkursu Webstarfestival 8 grudnia o godzinie 17.00 w Silver Screenie przy ul. Puławskiej w Warszawie.
Kto zostanie Człowiekiem Roku Polskiego Internetu?
Redakcja Newsweeka sporządziła listę nominowanych! Są to: M. Grabski i J. Kawalec (WP), S. Lachowski (BRE Bank), T. Moroza (Travelplanet.pl), R. Rogacewicz (grono.net) i K. Szalwa (Gadu-Gadu).
Maciej Grabski i Jacek Kawalec (mniejszościowi udziałowcy Wirtualnej Polski) - za stworzenie jednego z największych polskich serwisów ogólnotematycznych oraz budujący przykład konsekwentnego podążania raz obraną ścieżką, bez względu na przeciwności
Sławomir Lachowski (pomysłodawca i twórca mbanku i MultiBanku. Obecnie Prezes BRE Banku S.A.) - za zbudowanie pierwszego wirtualnego banku w Polsce, skoncentrowanego na tworzeniu partnerskich relacji z klientami i utrzymywanie pozycji lidera w sektorze bankowości elektronicznej
Tomasz Moroza (wiceprezes Travelplanet.pl) - za stworzenie prawdziwie dochodowej firmy - lidera e-turystyki w Polsce, za pierwszy e-commerce na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych i jeden z najbardziej udanych debiutów roku oraz za odważne wyjście ze świata wirtualnego do rzeczywistego
Robert Rogacewicz (założyciel serwisu grono.net) - za zbudowanie unikatowego w Polsce serwisu, skupiającego rozbudowane społeczności przyjaciół i znajomych oraz za profesjonalizm, zaangażowanie i ogromny entuzjazm twórców oferujących formę komunikacji tożsamą z ideą i duchem Internetu
Krzysztof Szalwa (prezes firmy SMS-Express.com) - za utrzymanie pozycji Gadu-Gadu jako najpopularniejszego komunikatora na polskim rynku.
W całym konkursie zostaną przyznane nagrody - WebStary dla najlepszych stron internetowych (w 18 kategoriach), nagroda internautów dla najlepszej strony www oraz statuetka specjalna dla Człowieka Roku Polskiego Internetu.
Festival jest współorganizowany przez Newsweek Polska, Stowarzyszenie Reklamy Intraktywnej (Interactive Advertising Bureau) oraz MMT Management (organizator m.in. Impactora). Patronami medialnymi akcji są: miesięcznik Brief, dziennik Rzeczpospolita oraz miesięcznik Profit Forbes.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze