10.03.05, 12:34
2500 odcinków programu "Kawa czy herbata"
Specjalnymi gośćmi jubileuszowego programu będą: pomysłodawca programu Janusz Zaorski, prezes TVP S.A Jan Dworak oraz Jan Kościuszko, właściciel restauracji „Chłopskie Jadło”. Program poprowadzą Iwona Schymalla i Paweł Pochwała, związani z „Kawą czy herbatą” od lat. Wydanie jubileuszowe będzie okazją do podsumowań oraz do sentymentalnej podróży w przeszłość.
Historia magazynu sięga września 1992 roku. W Jedynce istniał wtedy poranny program „Dzień Dobry” (emitowany od 8.00 do 9.00). Ówczesny prezes, Janusz Zaorski, chciał przekształcić go w prawdziwą „telewizję śniadaniową”. Do realizacji tego zadania wybrał zespół Halszki Wasilewskiej. Magazyn został rozszerzony do trzech godzin (od 6.00 do 9.00), przyjmując nazwę „Kawa czy herbata”.
Program zawiera m.in. wywiady z ciekawymi ludźmi, muzykę, najświeższe serwisy wiadomości, prognozę pogody. Prowadzi stałe poradnictwo, m.in. finansowe (dotyczące małego biznesu i firm familijnych) czy zdrowotne (np. cykl dotyczący zdrowego serca czy dolegliwości reumatycznych). Zajmuje się też ciekawostkami (np. tematem żywności regionalnej). Przez 13 lat magazyn gościł wielu znakomitych gości: Jerzy Kawalerowicz, Zofia Kucówna, Anna Maria Jopek, Maria Pakulnis, Anna Prucnal, Janina Paradowska, Włodzimierz Nahorny to tylko niektóre z nazwisk.
Zespół i trzon magazynu „Kawa czy herbata” tworzy Halszka Wasilewska i Grażyna Borkowska (w magazynie od początku) oraz trzech wydawców głównych (Grażyna Domańska, Iwona Schymalla, Paweł Pochwała) i sześciu prezenterów, będących jednocześnie jego współautorami. - „Kawa czy herbata” opiera się na indywidualności autorów i prezenterów. To formuła, która się nigdy nie wyczerpie i która sprawdza się na całym świecie. Inna jest osobowość Jerzego Kisielewskiego i Pawła Pochwały, inna - Anny Pawłowskiej i Iwony Schymalli. Każda z tych postaci zupełnie czym innym pozyskuje widza.” – mówi Halszka Wasilewska.
Formuła programu jest kluczem do jego sukcesu. „Kawa czy Herbata” to telewizja przystępna, pożyteczna, aktualna, w lekki, atrakcyjny sposób przekazująca przydatne, wartościowe informacje. „Rano nastawiamy widzów pozytywnie do innych ludzi oraz do spraw, które przyjdzie im załatwić w ciągu dnia. Eliminujemy tematy smutne. Rano chcemy rozweselać, nie zasmucać” – to sprawdzona zasada programu, którą jej autorzy będą się kierować także przy realizacji następnych wydań.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze