10.03.05, 12:34

2500 odcinków programu "Kawa czy herbata"

Jubileusz jedynkowej telewizji śniadaniowej.
Popularny poranny magazyn TVP1 „Kawa czy herbata” w najbliższy piątek, 11 marca, będzie obchodził swoje 2500 wydanie. Krótkie, ciekawe rozmowy, dynamiczne tempo, aktualne i pożyteczne informacje, porady specjalistów, zmieniający się prowadzący oraz ciekawi goście sprawiają, że formuła magazynu rozmaitości nie wyczerpała się przez niemal 13 lat, a widzowie traktują program jak najlepszy początek dnia.

Specjalnymi gośćmi jubileuszowego programu będą: pomysłodawca programu Janusz Zaorski, prezes TVP S.A Jan Dworak oraz Jan Kościuszko, właściciel restauracji „Chłopskie Jadło”. Program poprowadzą Iwona Schymalla i Paweł Pochwała, związani z „Kawą czy herbatą” od lat. Wydanie jubileuszowe będzie okazją do podsumowań oraz do sentymentalnej podróży w przeszłość.

Historia magazynu sięga września 1992 roku. W Jedynce istniał wtedy poranny program „Dzień Dobry” (emitowany od 8.00 do 9.00). Ówczesny prezes, Janusz Zaorski, chciał przekształcić go w prawdziwą „telewizję śniadaniową”. Do realizacji tego zadania wybrał zespół Halszki Wasilewskiej. Magazyn został rozszerzony do trzech godzin (od 6.00 do 9.00), przyjmując nazwę „Kawa czy herbata”.

Program zawiera m.in. wywiady z ciekawymi ludźmi, muzykę, najświeższe serwisy wiadomości, prognozę pogody. Prowadzi stałe poradnictwo, m.in. finansowe (dotyczące małego biznesu i firm familijnych) czy zdrowotne (np. cykl dotyczący zdrowego serca czy dolegliwości reumatycznych). Zajmuje się też ciekawostkami (np. tematem żywności regionalnej). Przez 13 lat magazyn gościł wielu znakomitych gości: Jerzy Kawalerowicz, Zofia Kucówna, Anna Maria Jopek, Maria Pakulnis, Anna Prucnal, Janina Paradowska, Włodzimierz Nahorny to tylko niektóre z nazwisk.

Zespół i trzon magazynu „Kawa czy herbata” tworzy Halszka Wasilewska i Grażyna Borkowska (w magazynie od początku) oraz trzech wydawców głównych (Grażyna Domańska, Iwona Schymalla, Paweł Pochwała) i sześciu prezenterów, będących jednocześnie jego współautorami. - „Kawa czy herbata” opiera się na indywidualności autorów i prezenterów. To formuła, która się nigdy nie wyczerpie i która sprawdza się na całym świecie. Inna jest osobowość Jerzego Kisielewskiego i Pawła Pochwały, inna - Anny Pawłowskiej i Iwony Schymalli. Każda z tych postaci zupełnie czym innym pozyskuje widza.” – mówi Halszka Wasilewska.

Formuła programu jest kluczem do jego sukcesu. „Kawa czy Herbata” to telewizja przystępna, pożyteczna, aktualna, w lekki, atrakcyjny sposób przekazująca przydatne, wartościowe informacje. „Rano nastawiamy widzów pozytywnie do innych ludzi oraz do spraw, które przyjdzie im załatwić w ciągu dnia. Eliminujemy tematy smutne. Rano chcemy rozweselać, nie zasmucać” – to sprawdzona zasada programu, którą jej autorzy będą się kierować także przy realizacji następnych wydań.

Komentarze

Powiązane

19.03.25, 10:17
| TV / VOD » badania rynku
Ponad 400 tys. widzów Kwartetu dla czterech aktorów. TVP2 liderem poniedziałku
W poniedziałek, 17 marca br., grupa TVP osiągnęła najwyższy udział wśród nadawców: łączny udział dobowy TVP wyniósł tego dnia 21,9 proc. (dane: Nielsen Media).
19.03.25, 06:00
| TV / VOD » badania rynku
Kuchenne rewolucje pozostaje hitem TVN. Trzeci odcinek formatu obejrzało ponad 1,1 mln widzów
27 lutego br. na antenie TVN zadebiutował jubileuszowy, 30. sezon programu "Kuchenne rewolucje" z Magdą Gessler. Program emitowany jest w nowym paśmie - o godz. 20:50.
18.03.25, 13:53
| TV / VOD » badania rynku
Must Be The Music. Rośnie widownia formatu
Drugi odcinek muzycznego formatu „Must Be The Music” (Polsat) był liderem w swoim paśmie emisji oraz odnotował jeszcze lepsze wyniki oglądalności niż jego premierowa odsłona.
18.03.25, 12:37
| TV / VOD » informacje
#PerłyArchiwów. Podcast Rekonstrukcja Cyfrowa TVP wprowadza nowy format
Poświęcony polskiemu kinu podcast Rekonstrukcja Cyfrowa TVP poszerza zakres tematyczny i wprowadza nowy format „#PerłyArchiwów”, który ma twórczo wykorzystywać archiwalne materiały audiowizualne Telewizji Polskiej. Gospodarzem programu jest historyk młodego pokolenia Michał Przeperski.
18.03.25, 07:15
| TV / VOD » badania rynku
The Voice Kids i Sanatorium miłości hitami TVP
W sobotę, 15 marca br. kolejny odcinek 8. edycji show TVP2 „The Voice Kids” obejrzało w momencie najwyższej oglądalności ponad 1,7 mln widzów, a program z udziałem seniorów „Sanatorium miłości” – prawie 1,7 mln osób. Popularnością wśród widzów cieszyły się też inne propozycje TVP.
17.03.25, 07:00
| TV / VOD » badania rynku
Talk-show Kuby Wojewódzkiego zyskał widzów w nowym paśmie
Pod koniec lutego br. na antenę TVN powrócił Kuba Wojewódzki z nowym sezonem swojego autorskiego talk-show. Tym razem w nowym paśmie – o godz. 20:50. O nowej porze tytuł zyskał blisko 100 tys. nowych widzów.
14.03.25, 16:15
| TV / VOD » informacje
Golden Media Polska zmienia logotyp
Golden Media Polska, producent programów telewizyjnych, po 13 latach zmienia logotyp. Celem jest odświeżenie wizerunku firmy oraz podkreślenie jej otwartości i innowacyjności. 
14.03.25, 13:30
| TV / VOD » informacje
Postaw na milion świętuje 15 lat na antenie i start 30. sezonu
W piątek, 14 marca 2025 r. o godz. 20:45 na antenie TVP2 zadebiutuje 30. sezon teleturnieju „Postaw na milion”. Program po raz pierwszy wyemitowano 5 marca 2011 r., a jego gospodarzem od początku pozostaje Łukasz Nowicki.
13.03.25, 19:45
| TV / VOD » seriale
Porządny człowiek. Pierwszy teaser i zdjęcia z planu nowego thrillera HBO
"Porządny człowiek" to nowa polska produkcja HBO Original – pełen napięcia thriller psychologiczny, który wkrótce zadebiutuje na platformie. Sprawdź najnowszy teaser i zobacz zdjęcia prosto z planu!
13.03.25, 18:15
| TV / VOD » informacje |
Polsat wkracza na Spotify. Pierwsza kampania stacji promująca Must Be The Music
Polsat, przy wsparciu polskiego oddziału Aleph, zrealizował kampanię na Spotify promującą powrót programu „Must Be The Music” po dziewięciu latach przerwy. To pierwsze wykorzystanie tej platformy muzycznej przez stację w celach reklamowych.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.