13.02.12, 22:28

Kanały tematyczne w styczniu 2012 r.: Stacja TVN24 wciąż bezkonkurencyjna

Najpopularniejszym kanałem tematycznym w styczniu 2012 r. pozostał wciąż TVN24 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży Atmedia dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 31 stycznia 2012 r.

Najpopularniejszym kanałem tematycznym w styczniu 2012 r. pozostał wciąż TVN24 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży Atmedia dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 31 stycznia 2012 r.

TVN24 osiągnęła 2,89 proc. udziałów w rynku telewizyjnym w grupie ogólnej (spadek o 7,2 proc.). Na drugie miejsce awansował Eurosport z wynikiem 0,87 proc. (wzrost o 19,7 proc.). Na trzecie awansował Polsat News (wzrost o 17,5 proc.). W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze takie kanały jak: Cartoon Network (spadek o 5,9 proc.), Disney Channel (spadek o 21,4 proc.), AXN (wzrost o 12,3 proc.), Disney XD (spadek o 12,8 proc.), Discovery (spadek o 3,1 proc.), National Geographic Channel (wzrost aż o 105,5 proc.) i Disney Junior (rok temu nieobecny). Drugą dziesiątkę otwiera kanał TVP Seriale ze wzrostem aż o 201,6 proc. Dobrze radzi sobie Nickeloden (wzrost o 24,7 proc.), a tuż za nim jest MiniMini+ (spadek o 11,3 proc.). Wzrosły widownie kanałów lifestylowych Polsatu: zarówno Polsatu Play, jak i Polsatu Cafe. Na 30. miejscu uplasował sie jeden z najmłodszych kanałów - Polo tv (0,26 proc. udziału w rynku).

Nieco inaczej wygląda zestawienie kanałów tematyczncyh w grupie 16-49 lat. Liderem także i tu jest TVN24 (spadek o 8,1 proc.). Drugie miejsce zajmuje AXN (spadek o 9,1 proc.), a trzecie VIVA Polska (spadek o 16,2 proc.). Kolejne miejsca w pierwszej dziesiątce znajdują sie: Discovery (spadek o 7,9 proc.), National Geographic (wzrost aż o 125,6 proc.), Disney Channel (spadek o 29,3 proc.), Eurosport (wzrost o 24,7 propc.), TVN Turbo (wzrost o 6,5 proc.), Comedy Central (wzrost o 18,6 proc.) i TVP Seriale (wzrost aż 274,4 proc.).  Duża dynamikę wzrostu osiągnął także kanał TLC (wzrost o 13,9 proc.), TVN Style (wzrost o 16,9 proc.), Kino Polska (wzrost o 24,7 proc.), FOXLife (aż o 68,8 proc.), TVP Sport (o 31,3 proc.), Comedy Central Family (wzrost o 48,3 proc.) i Eska TV (wzrost o 86,4 proc.).

Udział stacji tematycznych w rynku telewizyjnym w targecie 4+

styczeń 2011 2012
Stacja SHR % SHR % 
TVN24 3,118 2,895
Eurosport 0,73 0,874
Polsat News 0,737 0,866
Cartoon Network 0,884 0,832
Disney Channel 1,021 0,803
AXN 0,71 0,797
Disney XD 0,773 0,674
Discovery 0,655 0,635
National Geographic 0,292 0,6
Disney Junior    0,563
TVP Seriale 0,185 0,558
Nickelodeon 0,446 0,556
MiniMini+ 0,613 0,544
VIVA Polska 0,582 0,492
TVN Turbo 0,38 0,474
Kino Polska 0,399 0,463
TLC 0,398 0,448
TVN Style 0,363 0,436
Polsat Sport 0,383 0,429
TVP Sport 0,314 0,421
Comedy Central 0,344 0,382
ale kino+ 0,336 0,345
Polsat Film 0,367 0,321
HBO 0,371 0,302
Polsat Cafe 0,256 0,294
Polsat Play 0,205 0,291
13th Street Universal  0,317 0,288
Discovery Science 0,281 0,275
Boomerang 0,324 0,267
Polo TV   0,262

Udział stacji tematycznych w rynku telewizyjnym w targecie 16-49 lat

styczeń 2011 2012
Stacja SHR % SHR % 
TVN24 2,178 2,001
AXN 1,091 0,992
VIVA Polska 1,113 0,933
Discovery 1,006 0,927
National Geographic 0,371 0,837
Disney Channel 1,047 0,74
Eurosport 0,572 0,713
TVN Turbo 0,66 0,703
Comedy Central 0,585 0,694
TVP Seriale 0,18 0,674
TLC 0,561 0,639
Cartoon Network 0,636 0,626
Polsat News 0,583 0,623
Disney Junior    0,587
TVN Style 0,479 0,56
HBO 0,628 0,534
Kino Polska 0,425 0,53
4fun.tv 0,55 0,494
Disney XD 0,564 0,479
MiniMini+ 0,662 0,462
FOXLife 0,269 0,454
Polsat Film 0,533 0,43
Polo TV   0,426
TVP Sport 0,323 0,424
Polsat Sport 0,393 0,408
Discovery Science  0,449 0,392
Nickelodeon 0,301 0,383
Polsat Cafe 0,337 0,378
Comedy Central Family 0,24 0,356
Eska TV 0,191 0,356

Dane udostępnione dzięki uprzejmości Atmedia. Dom sprzedaży At Media Polska oferuje zakup przestrzeni reklamowej i wydarzeń specjalnych w kilkudziesięciu kanałach telewizyjnych oraz oferuje także sprzedaż powierzchni reklamowej oraz akcji specjalnych witryn oraz serwisów dziecięcych Egmont. W ofercie znajduje się także reklama video w serwisach internetowych.

Komentarze

Powiązane

17.06.24, 23:38
| telewizja / VOD » informacje
Polsat dementuje: Dorota Gawryluk nie będzie kandydatką w wyborach prezydenckich
Telewizja Polsat wydała oświadczenie dotyczące pogłosek o starcie jej dziennikarzy w wyborach prezydenckich.
14.06.24, 21:30
| telewizja / VOD » seriale
Drużyna A oraz Xena: Wojownicza księżniczka w AXN Black
W czerwcu br. AXN Black pokaże popularne amerykańskie seriale lat 90.: „Drużyna A” i „Xena: Wojownicza księżniczka”.
14.06.24, 11:33
| telewizja / VOD » informacje
Cafe Euro Cast online oraz w Polsat Sport 1
Z okazji piłkarskich Mistrzostw Europy redakcja sportowa Polsatu przygotowała nowy format telewizyjno-internetowy. „Cafe Euro Cast” będzie emitowany od 14 czerwca o godz. 9:00 w każdy dzień meczowy i pomeczowy przez cały czas trwania turnieju w Niemczech.
14.06.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Play i Antenna Entertainment poszerzają współpracę. AXN Spin debiutuje w ofercie Play
Play (marka działająna na polskim rynku telekomunikacyjnym) i Antenna Entertainment (właściciel portfolio AXN) odnowili oraz poszerzyli wieloletnią współpracę.
13.06.24, 15:00
| telewizja / VOD » informacje
Jak nas widzą. Program Doroty Wysockiej-Schnepf w TVP Polonia
16 czerwca br. na antenie TVP Polonia zadebiutuje program „Jak nas widzą”, której autorką będzie Dorota Wysocka-Schnepf. Gośćmi formatu będą korespondenci zagranicznych mediów akredytowani w Polsce, eksperci spraw międzynarodowych oraz dziennikarze polonijni.
13.06.24, 13:34
| telewizja / VOD » informacje
Paulina Chylewska, Patryk Ganiek i Dariusz Szpakowski poprowadzą teleturniej piłkarski Mecz w TVP1
Telewizja Polska z okazji Mistrzostw Europy w piłce nożnej przygotowała show piłkarski „Mecz – teleturniej piłkarski”, którego gospodarzami będą Paulina Chylewska, Patryk Ganiek oraz Dariusz Szpakowski.
13.06.24, 10:46
| telewizja / VOD » informacje
Studio w kontakcie. Nowość w TVP Polonia
12 czerwca br. o godz. 22:15 w TVP Polonia zadebiutował program publicystyczny „Studio w kontakcie”, w którym każdy telewidz będzie mógł zabrać głos - niezależnie, czy mieszka w Polsce, czy poza granicami kraju.
13.06.24, 09:09
| telewizja / VOD » informacje
KRRiT przedłużyła w końcu koncesję kanału TVN Style
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przychyliła się do wniosku spółki TVN i przedłużyła o kolejny okres czasu koncesję dla kanału TVN Style.
13.06.24, 06:30
| telewizja / VOD » seriale
Asterix i Obelix w nowym serialu platformy Netflix. Serwis ujawnił kadr z animacji
W 2025 r. na platformie Netflix zadebiutuje pierwszy serial animowany poświęcony przygodom znanych na całym świecie Galów, czyli Astérixa i Obelixa.
12.06.24, 12:01
| telewizja / VOD » informacje
Mecze EURO 2024 w TVP1 i TVP2 z dźwiękiem w technologii Dolby AC-4 5.1
14 czerwca br. rozpoczynają się Mistrzostwa Europy w Niemczech. Telewizja Polska pokaże w TVP1 i TVP2 mecze w Naziemnej Telewizji Cyfrowej DVB-T2 z dźwiękiem w technologii Dolby AC-4 5.1 z możliwością personalizacji odbioru dźwięku przez telewidza z pilota telewizora.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.