27.01.12, 14:59

Press-Service MM: ACTA zdominowała wszystkie media

Protesty przeciwko podpisaniu przez Polskę ACTA wywołały medialną burzę. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przebadał doniesienia na ten temat we wszystkich mediach: prasie, internecie, radiu i telewizji.

Protesty przeciwko podpisaniu przez Polskę ACTA wywołały medialną burzę. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przebadał doniesienia na ten temat we wszystkich mediach: prasie, internecie, radiu i telewizji. W ciągu tygodnia o ACTA pojawiło się ponad 12,8 tysiąca publikacji. Choć krytyka rządu przybrała ogromną skalę, to mówienie o jej negatywnych skutkach wizerunkowych dla ekipy Donalda Tuska wydaje się zdaniem agencji jednak przedwczesne.

Media zainteresowały się przede wszystkim atakami hakerskimi na strony rządowe i protestami ulicznymi. W samej prasie od 20-26 stycznia analitycy wyszukali 582 publikacje poruszające te kwestie. W tym czasie w mediach audiowizualnych tematy podjęto w 2639 materiałach.

Portale internetowe opublikowały 9,6 tys. takich informacji. Niewiele miejsca analizowane media poświęciły natomiast merytorycznej dyskusji na temat samej umowy handlowej ACTA, zobowiązującej jej sygnatariuszy do walki m.in. z łamaniem prawa własności intelektualnej.

„Protesty trwają, rząd podpisuje” („Rzeczpospolita”, 26 styczna 2012) „ACTA niebezpieczne dla wolności” („Dziennik Gazeta Prawna”, 25 stycznia 2012), „Rząd knebluje internet” („Gazeta Polska Codziennie”, 25 stycznia 2012), „Rośnie gniew na ACTA” („Gazeta Wyborcza”, 25 stycznia 2012), „Cyberochrona Polski padła” („Rzeczpospolita”, 25 stycznia 2012), „Hakerzy pokonali Tuska” („Super Express”, 24 stycznia 2012) – to tylko niektóre z tytułów, które silnie oddziałują na emocje.

Jak pokazuje sondaż TNS OBOP przeprowadzony 19-23 stycznia, poparcie dla Platformy Obywatelskiej w porównaniu z grudniem wzrosło o 1 punkt procentowy. Jednocześnie, jak poinformował kilka godzin temu serwis prawo.vagla.pl, swoją dymisję w ramach protestu przeciwko podpisaniu umowy, złożył prof. Mieczysław Muraszkiewicz - szef Rady Informatyzacji.

Sytuacja rozwija się bardzo dynamicznie, a medialny – i społeczny – szum wokół ACTA wcale nie słabnie, co potwierdzają badania mediów społecznościowych. Tylko 27 stycznia do godz, 12:00 na Facebooku ukazało się ponad 1,5 tys. materiałów.

Komentarze

Powiązane

23.02.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 23 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 23 lutego?
22.02.24, 06:30
| prasa » ludzie
Karolina Bordo zastępczynią naczelnego magazynu K MAG
Karolina Bordo objęła stanowisko zastępczyni redaktora naczelnego magazynu „K MAG” . Dotychczas Bordo była sekretarzynią redakcji.
22.02.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 22 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 23 lutego?
21.02.24, 06:30
| prasa » ludzie
Zmiany w lokalnych redakcjach Wyborczej. Michał Olszewski pokieruje działem zagranicznym
Od 1 marca br. Michał Olszewski, dotychczasowy szef krakowskiej redakcji “Gazety Wyborczej”, będzie kierował działem zagranicznym tytułu. Kierownictwo nad redakcją w Krakowie obejmie Magdalena Mach, a zespołami w Białymstoku, Lublinie i Rzeszowie pokieruje Jan Latała.
21.02.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 22 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 22 lutego?
20.02.24, 16:30
| prasa » informacje
Gremi Media wprowadza dekalog stosowania AI w redakcjach
Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” oraz „Parkietu” i serwisów rp.pl i parkiet.com, wprowadza w redakcjach dekalog stosowania sztucznej inteligencji (AI). Ma on na celu promowanie etycznego i świadomego wykorzystania narzędzi AI przez dziennikarzy oraz uregulowanie kwestii związanych z bezpieczeństwem i prywatnością.
20.02.24, 14:02
| prasa » informacje
Kobieta i Życie z wydaniem specjalnym z przepisami czytelniczek na Wielkanoc
21 lutego br. na rynku prasowym ukaże się wydanie specjalne miesięcznika „Kobieta i Życie” – „Przepisy czytelniczek Wielkanoc" (Wydawnictwo Bauer).
20.02.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 lutego?
19.02.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 19 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 19 lutego?
18.02.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 18 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 18 lutego?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista do spraw komunikacji i promocji

Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Zakopiańskie Centrum Kultury | inne

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji

Galeria Sztuki w Legnicy | Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 26.03.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 21.03.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

16 marca 2024 r., Dom Towarowy Braci Jabłkowskich w Warszawie.