04.01.12, 19:22

Raport TV: Jedynka liderem w grupie ogólnej, Polsat w grupie komercyjnej

Ubiegły rok nie był łaskawy dla największych stacji ogólnotematycznych - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Zyskiwały za to stacje tematyczne.

Ubiegły rok nie był łaskawy dla największych stacji ogólnotematycznych - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W 2011 roku Polacy wciąż najchętniej wybierali Jedynkę (17,41 proc. udziału w rynku; rok wcześniej 19,35 proc.). Na drugim miejscu wylądował TVN z niewielkim spadkiem (o 0,26 pkt proc.), a na trzecie awansował Polsat (jako jedyny z wielkiej czwórki odnotował wzrost udziałów i to aż o  0,69 pkt proc.). Czwarte miejsce należy do Dwójki (13,27 proc.), a piąte do TVP INFO (4,24 proc.).

Ranking stacji pod względem oglądalności
Stacja SHR w 2011 r. (2010 r.)
TVP1 - 17,41% (19,35%)
TVN - 14,95% (15,21%)
Polsat - 14,53% (13,84%)
TVP2 - 13,27% (14,49%)
TVP INFO - 4,24% (4,92%)
TVN24 - 3,14% (3,45%)
TV4 - 2,39% (2,14%)
PULS - 1,89% (1,51%)
TVN7 - 1,79% (1,63%)
Polsat2 - 1,32% (0,88%)
Disney Channel - 1,00% (1,16%)
Disney XD - 0,83% (0,93%)
Cartoon Network - 0,82% (0,89%)
Polsat News - 0,81% (0,62%)
AXN - 0,71% (0,76%)
TVP Polonia - 0,67% (0,64%)
Discovery - 0,67% (0,68%)
Polsat Sport - 0,65% (0,54%)
Nickelodeon - 0,60% (0,36%)
MiniMini - 0,59% (0,72%)
Źródło: Nielsen Audience Measurement, grupa docelowa: wszyscy powyżej 4 roku życia

W tzw. grupie komercyjnej na pozycję lidera awansował Polsat (wzrost o 0,42 pkt proc.). Na drugie miejsce spadł TVN (strata 0,25 pkt proc.), trzecie miejsce zachowała TVP1 (strata 2,22 pkt proc.). Czwarte miejsce należy do TVP2 (strata 1,65 pkt proc.). Na piąte miejsce awansowała TV4 (wzrost o 0,3 pkt proc.).

Ranking stacji pod względem oglądalności w grupie 16-49 lat
Stacja SHR w 2011 r. (2010 r.)
Polsat - 16,45% (16,03%)
TVN - 16,09% (16,36%)
TVP1 - 13,64% (15,86%)
TVP2 - 11,86% (13,51%)
TV4 - 2,77% (2,47%)
TVP INFO - 2,22% (2,59%)
TVN7 - 2,20% (1,95%)
TVN24 - 2,20% (2,64%)
PULS - 1,94% (1,52%)
Polsat2 - 1,45% (0,97%)
VIVA Polska - 1,05% (1,14%)
Discovery - 1,04% (1,02%)
AXN - 1,00% (1,13%)
Disney Channel - 0,90% (1,06%)
TVN Turbo - 0,70% (0,64%)
Comedy Central - 0,70% (0,76%)
Polsat News - 0,66% (0,52%)
Polsat Sport - 0,65% (0,56%)
Cartoon Network - 0,62% (0,60%)
Disney XD - 0,61% (0,73%)
Źródło: Nielsen Audience Measurement, grupa docelowa: 16-49

Komentarze

Powiązane

22.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
#ineaczej. INEA z nową kampanią wizerunkową
Do 15 października br. potrwa kampania wizerunkowa firmy INEA. W nowej akcji wykorzystano motyw ucznia i mistrza.  
21.07.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje
Igrzyska Olimpijskie Paris 2024 na Eurosport w Vectrze
Widzowie będą mogli oglądać transmisje Igrzysk Olimpijskich Paris 2024 na dziesięciu kanałach Eurosport dostępnych w ofercie Vectry. 
20.07.24, 08:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Interia i Polsat partnerami Polskiego Komitetu Olimpijskiego i reprezentacji Polski
Grupa Polsat Plus kontynuuje współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim oraz Olimpijską Reprezentacją Polski. Umowa została zawarta na cztery lata z opcją jej przedłużenia. 
19.07.24, 12:30
| telewizja / VOD » informacje
Polsat Box zaproponuje osiem dodatkowych kanałów Eurosport na IO Paris 2024
Abonenci Polsat Box i użytkownicy Polsat Box Go zyskają bezpłatny dostęp do 8 dodatkowych kanałów Eurosport poświęconych Letnim Igrzyskom Olimpijskim. 
19.07.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje | reklama & PR » informacje
Polsat Box Go promuje swoją ofertę w nowej kampanii
Ruszyła kampania reklamowa promująca ofertę Polsat Box Go. Użytkownicy mogą zyskać dostęp do 140 kanałów telewizyjnych. 
18.07.24, 09:53
| telewizja / VOD » informacje
Immergo będzie współpracować z Pasjatv
Immergo, firma działająca na rynku rozwiązań OTT i dystrybucji treści wideo, rozpoczyna współpracę z Pasjatv.
18.07.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje | reklama & PR » informacje
207 reklamodawców promowało podczas EURO 2024 aż 368 marek na antenach TVP
Podczas zakończonych mistrzostw Europy w piłce nożnej, Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów komercyjnych o 12 proc. Wpływy ze sprzedaży reklam dotyczą tradycyjnych mediów jak i online.
17.07.24, 16:30
| telewizja / VOD » ludzie
Paulina Sykut-Jeżyna, Agnieszka Hyży, Krzysztof Ibisz i Maciej Rock wśród gospodarzy pasma halo tu polsat
Jesienią w Polsacie ruszy zapowiadane już nowe pasmo poranne. „halo tu polsat” będzie emitowane w każdy weekend - od piątku do niedzieli. Program poprowadzą trzy pary dziennikarzy w tym Paulina Sykut-Jeżyna z Krzysztofem Ibiszem oraz Agnieszka Hyży z Maćkiem Rockiem.
17.07.24, 10:01
| telewizja / VOD » informacje
Katarzyna Kasia i Grzegorz Markowski przechodzą z TVN24 do TVP INFO. Poprowadzą nowy format
Katarzyna Kasia i Grzegorz Markowski pożegnali się z widzami „Szkła Kontaktowego” (TVN24). Para poprowadzi od 2 września br. nowy format na antenie TVP INFO.
17.07.24, 08:30
| telewizja / VOD » informacje
482 transmisje w każdym sezonie do 2027 roku. Betclic 1. Liga i Betclic 2. Liga na antenach TVP
Polski Związek Piłki Nożnej, Pierwsza Liga Piłkarska, Telewizja Polska i Betclic ogłosiły plany dotyczące transmisji rozgrywek Betclic 1. Ligi i Betclic 2. Ligi w sezonach 2024/2025, 2025/2026 i 2026/2027. Publiczny nadawca pokaże przez trzy lata niemal 1,5 tysiąca meczów prowadzonych przez piłkarską centralę. 
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista / Specjalistka ds. promocji i organizacji wydarzeń

Wawerskie Centrum Kultury | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. Digital i Social Media

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Marketingu i PR

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 23.08.24

Do zdobycia komplet książek - "Agent. Zakładniczka" oraz "Agent. Okup".

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.