26.12.11, 15:00

Listopad 2011 r.: Cartoon Network nowym liderem wśród kanałów dziecięcych

Na pierwsze miejsce wśród stacji dziecięcych awansował Cartoon Network.

Na pierwsze miejsce wśród stacji dziecięcych awansował Cartoon Network  - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przed Dom Sprzedaży Atmedia dla portalu medialnego mediafm.net za okres od 1 do 30 listopada 2011 r.

Stacja w grupie ogólnej w porównaniu z analogicznym okresem z 2010 roku zwiększyła swój udział w rynku o 5,4 proc. (do 0,88  proc.). Drugie miejsce zajmuje Disney Channel (ubiegłoroczny lider), któremu udział spadł aż o 22,8 proc. Trzecie miejsce zajmuje Disney XD (spadek o 9,4 proc.). Duży wzrost zanotowała stacja teleTOON+ (aż o 82,5 proc.). To zasługa rebrendingu stacji.

W grupie docelowej dla większości stacji dziecięcych  (czyli 4-15 lat) także wygrywa Cartoon Network (wzrost o 1,9 proc.). Na drugim miejscu jest Disney XD (spadek o 5,5 proc.). Na trzecie awansował Nickelodeon (wzrost o 23,8 proc.). Na czwarte spadł Disney Channel (o 21,1 proc.).

W listopadzie Cartoon Network zajął też 2 miejsce, za Polsatem, w grupie wiekowej 4-15 w rankingu oglądalności wszystkich kanałów dostępnych dla odbiorców telewizji kablowej i satelitarnej. Przez cały miesiąc Cartoon Network był również numerem 1 wśród wszystkich kanałów w grupie wiekowej 4-9 oraz wśród chłopców w wieku 4-15. Cartoon Network zdominował listopadowe zestawienie 10 najpopularniejszych programów emitowanych w stacjach dla dzieci (w grupie 4-15, k/s). Znalazło się w nim osiem seriali, które można zobaczyć na antenie stacji. Animowany serial „Scooby-Doo! I Brygada Detektywów” opowiadający o najnowszych przygodach najpopularniejszego animowanego psa był najchętniej oglądanym serialem stacji, podczas gdy cieszący się ogromną popularnością teleturniej „Ben 10: Ostateczne Wyzwanie”, utrzymał wysoki wynik zajmując drugą pozycję. Mocnym startem może również pochwalić się „Niesamowity świat Gumballa”, nagrodzony dziecięcą nagrodą BAFTA, który zadebiutował w polskim Cartoon Network 8 listopada i uplasował się na 3 miejscu wśród najchętniej oglądanych seriali stacji w listopadzie.

Udział wybranych stacji w rynku telewizyjnym w targecie 4+

listopad 2010   2011  
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Cartoon Network 55 428 0,832 56 911 0,877
Disney Channel 61 658 0,926 46 370 0,715
Disney XD 50 214 0,754 44 334 0,683
MiniMini+ 42 494 0,638 38 791 0,598
Nickelodeon 29 792 0,447 35 724 0,550
Disney Junior      31 966 0,493
Polsat JimJam  14 633 0,220 17 861 0,275
Boomerang 20 880 0,314 16 709 0,257
teleTOON+  5 339 0,080 9 486 0,146
BBC CBeebies 29 148 0,438 9 064 0,140

Udział wybranych stacji w rynku telewizyjnym w targecie 16-49 lat

listopad 2010 2011
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Cartoon Network 32 320 5,960 31 008 6,072
Disney XD 30 532 5,630 27 156 5,318
Nickelodeon 20 564 3,792 23 978 4,696
Disney Channel 31 914 5,885 23 707 4,642
MiniMini+ 17 704 3,265 15 463 3,028
Disney Junior      13 050 2,556
Boomerang 9 761 1,800 7 334 1,436
Polsat JimJam  4 650 0,857 4 926 0,965
teleTOON+  2 422 0,447 4 409 0,863
BBC CBeebies 11 055 2,039 3 902 0,764

Dane udostępnione dzięki uprzejmości Atmedia. Dom sprzedaży At Media Polska oferuje zakup przestrzeni reklamowej i wydarzeń specjalnych w kilkudziesięciu kanałach telewizyjnych oraz oferuje także sprzedaż powierzchni reklamowej oraz akcji specjalnych witryn oraz serwisów dziecięcych Egmont. W ofercie znajduje się także reklama video w serwisach internetowych.

Komentarze

Powiązane

18.06.24, 12:44
| telewizja / VOD » informacje
Nie tylko Maciej Dowbor. Robert Janowski także żegna się z Polsatem
W nowym, 21. sezonie muzycznego show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” (Polsat) Robert Janowski nie zasiądzie w fotelu jurorskim.
18.06.24, 11:49
| telewizja / VOD » informacje
Maciej Dowbor kończy pracę w Polsacie
Po 20 latach współpracy, Maciej Dowbor rozstał się z Polsatem. Przez ostatnie dziesięć lat prezenter był współgospodarzem programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”.
18.06.24, 07:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Mecz Polska - Holandia hitem TVP
Ponad 9 mln widzów zgromadził w niedzielę, 16 czerwca br. mecz Polska – Holandia transmitowany na antenach TVP.
17.06.24, 23:38
| telewizja / VOD » informacje
Polsat dementuje: Dorota Gawryluk nie będzie kandydatką w wyborach prezydenckich
Telewizja Polsat wydała oświadczenie dotyczące pogłosek o starcie jej dziennikarzy w wyborach prezydenckich.
14.06.24, 21:30
| telewizja / VOD » seriale
Drużyna A oraz Xena: Wojownicza księżniczka w AXN Black
W czerwcu br. AXN Black pokaże popularne amerykańskie seriale lat 90.: „Drużyna A” i „Xena: Wojownicza księżniczka”.
14.06.24, 11:33
| telewizja / VOD » informacje
Cafe Euro Cast online oraz w Polsat Sport 1
Z okazji piłkarskich Mistrzostw Europy redakcja sportowa Polsatu przygotowała nowy format telewizyjno-internetowy. „Cafe Euro Cast” będzie emitowany od 14 czerwca o godz. 9:00 w każdy dzień meczowy i pomeczowy przez cały czas trwania turnieju w Niemczech.
14.06.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Play i Antenna Entertainment poszerzają współpracę. AXN Spin debiutuje w ofercie Play
Play (marka działająna na polskim rynku telekomunikacyjnym) i Antenna Entertainment (właściciel portfolio AXN) odnowili oraz poszerzyli wieloletnią współpracę.
13.06.24, 15:00
| telewizja / VOD » informacje
Jak nas widzą. Program Doroty Wysockiej-Schnepf w TVP Polonia
16 czerwca br. na antenie TVP Polonia zadebiutuje program „Jak nas widzą”, której autorką będzie Dorota Wysocka-Schnepf. Gośćmi formatu będą korespondenci zagranicznych mediów akredytowani w Polsce, eksperci spraw międzynarodowych oraz dziennikarze polonijni.
13.06.24, 13:34
| telewizja / VOD » informacje
Paulina Chylewska, Patryk Ganiek i Dariusz Szpakowski poprowadzą teleturniej piłkarski Mecz w TVP1
Telewizja Polska z okazji Mistrzostw Europy w piłce nożnej przygotowała show piłkarski „Mecz – teleturniej piłkarski”, którego gospodarzami będą Paulina Chylewska, Patryk Ganiek oraz Dariusz Szpakowski.
13.06.24, 10:46
| telewizja / VOD » informacje
Studio w kontakcie. Nowość w TVP Polonia
12 czerwca br. o godz. 22:15 w TVP Polonia zadebiutował program publicystyczny „Studio w kontakcie”, w którym każdy telewidz będzie mógł zabrać głos - niezależnie, czy mieszka w Polsce, czy poza granicami kraju.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.