20.12.11, 18:46
Nowa oprawa wizualna Sygnity SA
Dragon Rouge, międzynarodowa agencja strategy & brand design, jest autorem nowego pozycjonowania, logo oraz kompletnej identyfikacji wizualnej Sygnity SA, firmy z branży IT w Polsce.
Dragon Rouge, międzynarodowa agencja strategy & brand design, jest autorem nowego pozycjonowania, logo oraz kompletnej identyfikacji wizualnej Sygnity SA, firmy z branży IT w Polsce. Odświeżona marka Sygnity została zbudowana wokół idei „płynnej i twórczej współpracy” – zaś nowa idea znalazła odzwierciedlenie w nowej, bardziej humanistycznej odsłonie marki.
„Pogłębiona analiza branży IT w trakcie projektu ujawniła, że poziom jej rozwoju wizualnego jest analogiczny do tego w bankowości lat 90-tych. Niemal wszystkie firmy wyglądają jak sztywne korporacje, i jak wynikało z badań, również jako bezduszne są postrzegane. Pomysł na nowe Sygnity to opowieść o ludziach, a nie o zimnej technologii. O tym, jak działamy, a nie wyłącznie o tym, co robimy. Firmy IT, zbyt często dzisiaj o tym zapominają” – powiedział Arkadiusz Łoś, Brand Consulting & CI Director w Dragon Rouge.
Nowe logo firmy ma świadomie uciekać od typowych dla branży IT skojarzeń. Jest nowoczesne, ale również przyjazne i ma dobrze zapada w pamięć. Logo skontrastowane jest z bardzo czystą, niemal minimalistyczną oprawą graficzną. Jej najważniejszym elementem są ludzie, zawsze sfotografowani tak by patrzeć odbiorcy prosto w oczy. Proste, współczesne liternictwo oraz odręczne rysunki i zakreślenia w tekście podkreślają dodatkowo otwarty charakter marki. Dominującym kolorem jest błękit (dokładniej cyan), choć Sygnity objawiać się będzie także kolorach uzupełniających: czerwonym, zielonym, żółtym i purpurowym.
Nowa stylistyka znalazła odzwierciedlenie we wszystkich materiałach firmowych i promocyjnych marki, na nowym serwisie internetowym firmy www.sygnity.pl oraz w nowej recepcji siedziby głównej firmy. Wszystkie elementy zostały zaprojektowane przez Dragon Rouge zgodnie ze wspólną koncepcją marki. Dragon Rouge jest także autorem nowego claimu marki „sign up!”, będącego swoistym zaproszeniem dla odbiorców do przyłączenia się i przetestowania zalet nowego Sygnity.
Nad projektem pracował, w sumie, ponad 10-osobowy zespół strategów, projektantów, architektów i wdrożeniowców. Marka, w nowej odsłonie, została ponownie wprowadzona na rynek 5 grudnia. Nowa identyfikacja zastąpiła poprzednią, stosowaną przez markę od 2007 roku.
Komentarze