20.12.11, 12:51

Festiwal Pozytywne Wibracje zagrożony

W 2012 roku z białostockiego kalendarza ważnych imprez może zniknąć Festiwal Pozytywne Wibracje. 

W 2012 roku z białostockiego kalendarza ważnych imprez może zniknąć Festiwal Pozytywne Wibracje.  W liście otwartym Pawła Kwiatkowskiego (Prezes Zarządu AGENCJI JAMBOREE (Grupa STX JAMBOREE) i Stanisława Trzcińskiego (Prezes Zarządu STX Records (Grupa STX JAMBOREE) do Radnych Miasta Białystok, poinformowali o wniosku Platformy Obywatelskiej wykreślającym przez Radę Miasta Białystok z przyszłorocznego budżetu funduszy zaplanowanych na trzecią już edycję Festiwalu Pozytywnych Wibracji . „Jesteśmy zaszokowani, gdyż sukces festiwalu, a szczególnie drugiej jego edycji, przerósł nasze najśmielsze oczekiwania, a my sami zakochaliśmy się w Białymstoku i staliśmy się ambasadorami tego miasta, promujemy je i współpracujemy także poza festiwalem, jak chociażby przy wspomnianej Kolędzie Nocce” - czytamy w liście.

Zdaniem autorów listu, Białystok nigdy wcześniej nie miał tak nowoczesnej i znaczącej wizerunkowo imprezy kulturalnej o zasięgu ogólnopolskim, a nawet międzynarodowym. W festiwalu podczas tegorocznej edycji w kilkunastotysięcznym tłumie gości pojawili się pierwsi fani z zagranicy, a prestiżowy magazyn "AUDIENCE" już rok temu wymienił Białystok wśród sześciu najważniejszych miast festiwalowych w Polsce. "Tysiące osób odwiedziło miasto i ze zdziwieniem odkrywali, że jest tak nowoczesne, piękne i przyjazne. Że hasło Dumny Białystok nie jest tylko pustym sloganem. Zwiedzali zabytki, spacerowali po ukwieconym rynku, robili wycieczki po okolicy, wydawali pieniądze w białostockich hotelach, restauracjach i sklepach, a wieczorem wracali na koncerty chociażby takich gwiazd jak Raphael Saadiq, czy Seal. Po powrocie z imprezy przekazywali swoje wrażenia dalej, wystarczy zerknąć na Facebook festiwalowy i komentarze ponad 5 tysięcy fanów festiwalu. Polska dowiedziała się, że jedna z najpiękniejszych rezydencji barokowych w Europie jest w centrum miasta, które staje się prawdziwą metropolią, a przecież jeszcze nie dawno kojarzone było z tzw. Polską B. Właśnie to było najbardziej komentowane podczas festiwalu i po nim, najczęściej padającym zdaniem było: nie mieliśmy pojęcia, że tu jest tak fajnie, pięknie, czysto i kolorowo…" - czytamy w liście.

"Wraz z władzami miasta walczyliśmy także o tzw. weekendowego klienta – turystę z Warszawy. Chcieliśmy pokazać, że zamiast do Kazimierza nad Wisła, ma alternatywę na letnie krótkie wyjazdy. Miasto bardzo ładne, z tętniącym w nocy rynkiem, z infrastrukturą hotelową na wysokim poziomie i malowniczą okolicą Podlasia" - podkreslają autorzy listu.

Organizatorzy przytoczyli w obronie festiwalu m.in. takie fakty jak:
- wartość kampanii promocyjnej Miasta Białystok związanej z festiwalem – ponad 3 mln złotych brutto w 2010 r., ponad 5 mln złotych brutto w 2011 r.
-  ilość publikacji – ponad 500 w 2010 r., ponad 800 publikacji w 2011 r., liczba przyznanych akredytacji medialnych – 80 w 2010 r. i 130 w 2011 r. Relacje obydwu edycji w kilku ogólnopolskich stacjach telewizyjnych.
- festiwal przyciąga do Białegostoku turystów z całej Polski – w 2010 roku wzięło w nim udział blisko 10 000, w 2011 roku – ponad 12 000 osób.

Zwracamy uwagę szczególnie na pierwszy punkt: Kampania Medialna warta w opinii domów mediowych ponad 5 mln zł przy budżecie w wysokości 2,1 mln. To dlatego miasta inwestują w festiwale, bowiem przekłada się to w prosty sposób na gigantyczną reklamę, za którą normalnie trzeba byłoby zapłacić dużo więcej gotówki, a badania pokazują jeszcze, że efekty zwykłej reklamy są zdecydowanie uboższe, niż działanie poprzez wydarzenia artystyczne, bo dla odbiorców/konsumentów liczą się fakty i dorobek, a nie hasła reklamowe” – czytamy w liście.
 
Organizatorzy podpisali z Białymstokiem list intencyjny na organizację festiwalu w latach 2010 – 2013. Planowali też dalszy rozwój tego wydarzenia. „Nieporozumieniem jest zestawianie nas i porównywanie z klubem piłkarskim Jagielloni Białystok, wydarzeniami lokalnymi organizowanymi przez organizacje pozarządowe (np. Up To Date), czy Operą Podlaską. Albo z wydatkami na edukację. Wszystkie te inicjatywy i programy zawsze wspieraliśmy i popieraliśmy. Tak samo jak wydatkowanie 4,5 miliona złotych na Galerię Arsenał. Nie ma powodu, aby tworzyć sztucznej konkurencji między nami wszystkimi. Te projekty muszą nadal rozwijać się z roku na rok” - czytamy w liście otwartym.

Wspólnie z Państwem udało nam się stworzyć coś naprawdę unikalnego i zaskakującego w tej części Polski: międzynarodowe, prestiżowe wydarzenie muzyczne, z którego Białostocczanie mogą być naprawdę dumni. Już rok temu jedno z miast zwróciło się do nas z pytaniem o możliwość przeniesienia festiwalu z Białegostoku do nich. W tym roku padły już trzy bardzo konkretne propozycje. My bez wahania odpowiedzieliśmy NIE. Nie podjęliśmy żadnych rozmów. Przekonani o lojalności, która nas wszystkich zobowiązuje. Chcemy ten festiwal organizować w Białymstoku, na dziedzińcu Pałacu Branickich i rozwijać tę imprezę przez najbliższe lata, tak, jak to zrobili inni organizatorzy ważnych wydarzeń artystycznych w Polsce i na świecie” – czytamy dalej w liście.

Po dwóch edycjach, po inwestycji Miasta, organizatorzy mają pewność, że za rok konieczne będzie zbudowanie drugiej sceny w amfiteatrze, zaś na pięciolecie Pozytywne Wibracje Festiwal kolejna scena festiwalowa będzie musiała powstać na stadionie, gdyż do budżetu miasta na pewno dołączą komercyjni sponsorzy. "Tak dzieje się wszędzie. Tak będzie i w Białymstoku, którego najbardziej rozpoznawalną marką może nadal być właśnie Pozytywne Wibracje Festival" - dodają autorzy listu.

"Szanujemy niezależność i autonomiczność Państwa decyzji. Rozgrywki polityczne i zamieszanie pokrzyżowały nam plany bliższej, a jakże naturalnej współpracy nad festiwalem z Podlasiem. Nie chcemy paść ofiarą takich samych przetasowań politycznych w samym Mieście Białystok. Podczas sesji Komisji Kultury Rady Miasta byliśmy przepytywani, atakowani, sprawdzani – przez ponad dwie godziny rozmawialiśmy z radnymi w obecności lokalnych dziennikarzy. Efektem było jednogłośne, i niezależne od barw partyjnych, poparcie dla projektu rozwoju festiwalu przez członków Komisji Kultury. Prezydent Białegostoku, człowiek, który ma trzeci wynik w Polsce po wyborach samorządowych, z początku sceptyczny wobec festiwalu, zaapelował o zmianę Państwa decyzji. My także apelujemy o rozsądek, powtórną analizę, o długofalowe myślenie, a także o zwrócenie uwagi, że ludzie zapamiętają to głosowanie na lata.  Oczywiście deklarujemy bliską współpracę z radnymi w przyszłości" - kończą list organizatorzy.

Komentarze

Powiązane

05.07.24, 14:30
| kultura » książki
Lista nominowanych do Nagrody Literackiej Nike 2024. Wyróżniono zaledwie trzy powieści
28 czerwca br. ogłoszono 20 książek nominowanych do tegorocznej nagrody Nike. Wśród dzieł wyróżnionych przez kapitułę są cztery tomy poetyckie i tylko trzy powieści.
04.07.24, 10:59
| kultura » muzyka
Rzeszów celebruje Toast Urodzinowy dla Tomasza Stańko. Będą koncerty i wystawa
W tym roku po raz szósty Rzeszów będzie celebrować twórczość pochodzącego z Rzeszowa trębacza jazzowego, Tomasza Stańko. 13 lipca br. odbędzie się Toast Urodzinowy dla Tomasza Stańko, który w tym roku poprzedzi cykl wyjątkowych wydarzeń. Wydarzenia organizowane są przez Estradę Rzeszowską.
29.06.24, 08:00
| kultura » informacje
Kino plenerowe na Cytadeli pod hasłem Jesteśmy na wczasach
Od lipca br. w parku przy Muzeum Historii Polski w Warszawie, pod hasłem „Jesteśmy na wczasach”, rusza kino plenerowe. W wybrane soboty będzie można zobaczyć ciekawe filmy z różnych dekad, takie jak “Rejs”, “Hydrozagadka” czy “Jak żyć?”. Wstęp do kina plenerowego jest bezpłatny. 
27.06.24, 20:00
| kultura » informacje
Kinga Zaborowska laureatka nagrody CineEurope Gold Award 2024
Kinga Zaborowska, dyrektorka działu filmbookingu w sieci kin Helios, otrzymała wyróżnienie CineEurope Gold Award. To nagroda przyznawana profesjonalistom z branży kinowej za wybitne osiągnięcia w ich dziedzinie. 20 czerwca br. podczas ceremonii rozdania nagród CineEurope w Barcelonie, złote statuetki odebrało osiem osób z całego świata. 
26.06.24, 17:45
| radio » informacje | kultura » informacje
XXIII Festiwal Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej Dwa Teatry – Sopot 2024. Lista laureatów w kategorii słuchowisko
Słuchowisko „Siostra Hioba” Marty Rebzdy w reż. Waldemara Modestowicza zdobyło Grand Prix XXIII Festiwalu „Dwa Teatry - Sopot 2024”, dla najlepszego utworu w kategorii słuchowisk. Wielkimi Nagrodami Festiwalu za wybitne kreacje aktorskie w TPR i Teatrze TV uhonorowani zostali Joanna Szczepkowska i Adam Ferency.
21.06.24, 21:00
| biznes i technologie » informacje | kultura » film
Po 25. latach Multikino Ursynów zamyka swoje drzwi 18 sierpnia 2024 r.
Multikino Ursynów zakończy działalność 18 sierpnia br. Spółka sprzedała prawa użytkowania wieczystego do działki na której funkcjonuje multipleks.
21.06.24, 06:30
| reklama & PR » informacje | kultura » film
Agencji K+Group odpowiada za promocję filmu Rodzina Treflików
Trefliki, bohaterowie serialu animowanego „Rodzina Treflików”, w listopadzie br. trafią na wielki ekran. Szczegóły świątecznej produkcji zostaną ujawnione dwa miesiące przed premierą, ale już teraz rozpoczynają się działania związane z kinowym debiutem Treflikowych bohaterów. Za działania związane z promocją filmu będzie odpowiedzialna agencja K+Group.
13.06.24, 16:00
| radio » informacje | kultura » informacje
Nie do wiary. 27. Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik
15 czerwca br. na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się 27. Piknik Naukowy Polskiego Radia oraz Centrum Nauki Kopernik. W tym roku motywem przewodnim wydarzenia jest hasło: „Nie do Wiary!”. 
11.06.24, 13:04
| kultura » muzyka
Wolne Duchy. Męskie Granie Orkiestra prezentuje tegoroczny singiel promujący trasę Męskie Granie. Obejrzyj teledysk
Daria Zawiałow, Mrozu oraz Kacperczyk, czyli Męskie Granie Orkiestra 2024, nagrali utwór „Wolne Duchy”, promujący tegoroczną, 15. edycję trasy Męskie Granie. Singlowi towarzyszy teledysk, w którym monumentalne głowy artystów – podobnie jak każdego lata sponsorowana przez markę Żywiec trasa – przemierzają Polskę, prezentując jej różne oblicza.
08.06.24, 07:00
| kultura » film
Warner Bros Discovery oraz Mennica Gdańska wprowadzają na rynek kolekcjonerską monetę „Superman”'
3 czerwca br. swoją premierę ma nowa moneta kolekcjonerska, która powstała dzięki współpracy Mennicy Gdańskiej z Warner Bros Discovery Global Consumer Products. W ramach umowy licencyjnej, Mennica Gdańska wprowadza na rynek numizmat z Supermanem. Moneta wykonana jest z czystego srebra próby 999, waży 2 uncje (62,2 g) i ma wartość nominalną pięciu dolarów.
Subskrybuj RSS działu kultura: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. Digital i Social Media

Krakowskie Biuro Festiwalowe | Kraków

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Marketingu i PR

Centrum Kultury Podgórza | Kraków

Przejdź do oferty

Specjalista / Specjalistka ds. promocji i organizacji wydarzeń

Wawerskie Centrum Kultury | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 23.08.24

Do zdobycia komplet książek - "Agent. Zakładniczka" oraz "Agent. Okup".

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.