16.12.11, 14:57

Raport Google: Czego szukali Polacy w 2011 r.?

W 2011 roku hasłem najszybciej zyskującym na popularności był „kwejk”, wśród wyszukiwanych osób – „Adele”, a pierwszą Polką na liście okazała się Maja Sablewska.

Google przedstawił Zeitgeist 2011, czyli doroczne zestawienie haseł najczęściej wpisywanych oraz najszybciej zyskujących na popularności w wyszukiwarce Google w Polsce i na świecie w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Jest ono spojrzeniem na miniony rok ze zbiorowej perspektywy zainteresowań internautów, a jednocześnie swoistym barometrem najważniejszych wydarzeń i najgorętszych trendów.

W Polsce w 2011 roku hasłem najszybciej zyskującym na popularności był „kwejk”, czyli serwis satyryczny tworzony przez internatów. Na kolejnej pozycji znalazła się gra komputerowa „minecraft”, którą pasjonują się fani budowania i tworzenia wirtualnego świata. Wśród wyszukiwanych osób najbardziej rosło zainteresowanie Adele, a pierwszą Polką na tej liście okazała się Maja Sablewska.

Wyszukiwania najszybciej zyskujące na popularności w Polsce w 2011 roku:

1. kwejk
2. minecraft
3. facebook.pl
4. spis powszechny
5. x factor
6. sala samobójców
7. przepis na życie
8. prosto w serce
9. tablica.pl
10. adele

Osoby najszybciej zyskujące na popularności

1. adele
2. amy winehouse
3. maja sablewska
4. kate middleton
5. andrzej lepper
6. grubson
7. jan paweł II
8. ewa farna
9. nicole scherzinger
10. honorata skarbek

Google przygotował także zestawienia haseł o rosnącej popularności w Polsce dla kilku kategorii tematycznych, takich jak filmy, jedzenie, muzyka, sport, podróże, zwierzęta domowe, gry komputerowe i programy telewizyjne. 

Filmy
1. sala samobójców
2. piekielna zemsta
3. transformers
4. kowboje i obcy
5. turysta
6. oszukać przeznaczenie 5
7. czarny łabędź film
8. mgła
9. red
10. american pie 8

Jedzenie
1. polędwiczki i wieprzowe przepisy
2. tłusty czwartek 2011
3. sałatka z ogórków
4. ogórki małosolne przepis
5. chleb dukana
6. oreo
7. cukinia przepisy
8. biszkopt przepis
9. nalewka z malin
10. żurek przepis

Muzyka
1. maleńczuk ostatnia nocka
2. nowości muzyczne 2011
3. varius manx przebudzenie
4. kayah za późno
5. blue cafe buena
6. przystanek woodstock 2011
7. disco polo 2011
8. zakopower boso
9. rihanna man down
10. selah sue

Sport
1. adamek kliczko
2. us open 2011
3. euro 2012
4. liga mistrzów 2011
5. liga światowa 2011
6. wimbledon 2011
7. kliczko haye
8. copa america 2011
9. eurobasket 2011
10. polska argentyna

Podróże
1. chorwacja
2. bułgaria
3. seszele
4. tunezja
5. lazurowe wybrzeże
6. wyspy kanaryjskie
7. malediwy
8. dominikana
9. sardynia
10. dubaj

Zwierzęta domowe
1. terraria
2. piesek boo
3. husky adopcje
4. zaklinacz psów
5. rasy psów małych
6. maltańczyk miniaturka
7. pomeranian
8. imię dla konia
9. papuga żako
10. owczarek szwajcarski

Gry komputerowe
1. minecraft
2. friv
3. hax Ball
4. goodgame mafia
5. shake fidget
6. battlefield 3
7. symulatory farmy 2011
8. nickelodeon gry
9. skyrim
10. fifa 12

Produkcje telewizyjne
1. x factor
2. przepis na życie
3. prosto w serce
4. rodzinka.pl
5. pamiętniki wampirów
6. triumf miłości
7. top model
8. pierwsza miłość
9. plotkara
10. californication

W 2011 roku światowe rankingi w kategorii najszybciej zyskujących na popularności haseł otwiera Amerykanka Rebecca Black z piosenką „Friday”.

Hasła najszybciej zyskujące na popularności w 2011 roku na świecie:
1. rebecca black
2. google+
3. ryan dunn
4. casey anthony
5. battlefield 3
6. iphone 5
7. adele
8. 東京 電力(TEPCO) [Elektrownia jądrowa w Tokio]
9. steve jobs
10. ipad 2

Co to jest Zeitgeist? Pod koniec każdego roku Google przygotowuje zestawienie „Zeitgeist” (z jęz. niemieckiego: „zeit” - „czas” oraz „geist” - „duch”, czyli „duch czasu”), podsumowujące miliardy zapytań wpisywanych codziennie przez internautów w okno wyszukiwarki na całym świecie. Oprócz list wiodących wyszukiwań roku 2011, Google oferuje również kilka ogólnodostępnych narzędzi, takich jak Google Trends i Statystyki Wyszukiwarki Google, które umożliwiają samodzielne sprawdzenie zarówno globalnych, jak i regionalnych trendów w wyszukiwaniu w wybranym czasie, a nawet z prognozą na przyszłość. Narzędzia Google nigdy nie pozwalają na identyfikację poszczególnych użytkowników, a badania są oparte na anonimowych i zbiorczych podsumowaniach frekwencji wyszukiwanego hasła w określonym przedziale czasowym.

Komentarze

Powiązane

25.09.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Węglarczyk-Wrona. Korespondenci. Wspólny podcast Onetu, Onet Audio i TVN24 GO
W każdą środę o godz. 20:00 w Onecie, Onet Audio oraz TVN24 GO udostępniany będzie nowy odcinek nowego podcastu Bartosza Węglarczyka z Onetu i Marcina Wrony z Faktów TVN. „Węglarczyk-Wrona. Korespondenci” jest podcastem, w którym prowadzący poddają analizie i dyskusji kampanię wyborczą w Stanach Zjednoczonych.
23.09.24, 11:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media uruchomiła serwis Pomagamy razem z eksperckimi poradami dla osób dotkniętych powodzią
Grupa ZPR Media pod hasłem „Pomagamy razem” uruchomiła serwis internetowy z praktycznymi informacjami i eksperckimi poradami dla osób dotkniętych powodzią. To wspólna akcja redakcji portali se.pl, murator.pl, MjakMama.pl i PoradnikZdrowie.pl.
23.09.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Szymona Negacz inwestuje w Silver TV. Będą nowe formaty i prowadzący
W październiku br. Silver TV ruszy w nowej odsłonie. Stacja zaplanowała nowe formaty, a w ciągu miesiąca ma pojawiać się ponad 100 godzin transmisji. Inwestorem, który uwierzył w projekt zapoczątkowany przez Beatę Borucką, znaną jako Mądra Babcia, jest Szymona Negacz, twórcy firmy doradczej WiseGroup.
20.09.24, 20:00
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Dzieje się. Ruszył wideopodcast polityczny Radia ZET, TOK FM, Wyborcza.pl i Polityki Insight
W piątek, 13 września br. zadebiutował wideopodcast polityczny "Dzieje się", który przygotowują w ramach współpracy cztery redakcje: Radia Zet, TOK FM, Wyborcza.pl oraz Polityki Insight.
20.09.24, 18:45
| internet » informacje
Ja wysiadam. Agnieszka Matracka gospodynią niecodziennego talk-show Gazeta.pl
„Ja wysiadam” to program Gazeta.pl w stylu talk-show, który zadebiutował na Gazeta.pl w poniedziałek, 16 września br. o godz. 20:00.
19.09.24, 09:52
| internet » informacje
Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej i Wirtualna Polska uruchomiły zbiórkę na rzecz powodzian
Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej oraz Wirtualna Polska organizują wspólną zbiórkę na rzecz osób dotkniętych klęską żywiołową. Pomoc ma trafić do lokalnych organizacji i jednostek ochotniczej straży pożarnej zaangażowanych w walkę ze skutkami powodzi. Na miejsce już ruszyły pierwsze transporty najpilniejszej pomocy.
17.09.24, 15:15
| internet » ludzie
Michał Kozłowski dołączył do Gońca
Michał Kozłowski dołączył do działu wideo Gońca (Grupa Iberion) jako główny wydawca Gońca i ekspert od programów na żywo.
09.09.24, 10:16
| prasa » informacje | internet » informacje
Ingrid Hintz-Nowosad redaktor naczelną Telemagazynu
9 września br., Ingrid Hintz-Nowosad, dziennikarka i redaktorka z ponad 30-letnim stażem, objęła stanowisko redaktor naczelnej „Telemagazynu”.
09.09.24, 08:59
| internet » informacje
Serwis parentigowy MjakMama.pl w nowej odsłonie i z profilem na TikToku
Portal parentingowy MjakMama.pl zmienił logo, layout, a także pojawił się nowy układ treści. W nowej odsłonie serwis ma być czytelniejszy, a nawigacja po nim bardziej intuicyjna. Serwis uruchomił też swój profil na TikToku.
08.09.24, 16:26
| internet » informacje
Co to będzie w Ameryce. Polityczny wideopodcast Gazeta.pl z cyklem wydań specjalnych o wyborach w USA
Wideopodcast „Co to będzie” Marty Nowak oraz Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza będzie mieć specjalne wydania na temat amerykańskiej kampanii wyborczej w specjalnych odcinkach programu – „Co to będzie w Ameryce”.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Rzeszowskie Piwnice | inne

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

Konferencja Digital Gamechangers — Harbingers Data: 3 października 2024 Miejsce: Muzeum Armii Krajowej im. gen. Emila Fieldorfa „Nila” w Krakowie.