22.12.11, 20:40

Brian Allen: Polscy artyści mają szansę by zaistnieć za granicą

Rozmowa z Brianem Allanem, pomysłodawcą projektu „Esotiqpresents… Poland Why Not”, producentem i kompozytorem oraz współwłaścicielem wytwórni muzycznej Rokket Music.

Rozmowa z Brianem Allanem, pomysłodawcą projektu „Esotiqpresents… Poland Why Not”, producentem i kompozytorem oraz współwłaścicielem wytwórni muzycznej Rokket Music.

Kuba Wajdzik: Skąd pomysł na „Poland…Why Not”? Czy na rynkach muzycznych Polacy mają wogóle szansę na zaistnienie?

Brian Allan: Pomysł powstał w wyniku obserwacji rynku międzynarodowego - praktycznie żaden polski artysta muzyczny nigdy na nim nie zaistniał. Naszym zdaniem najwyższy czas to zmienić i pokazać, że w Polsce istnieją artyści z międzynarodowym potencjałem - a istnieją,jak wszędzie na świecie. Trzeba im tylko stworzyć odpowiednie możliwości. Projekt "Poland... Why Not?" ma na celu właśnie stworzenie takich możliwości. Chcemy, aby polscy artyści mieli możliwość współpracy z najlepszymi na świecie specjalistami z branży muzycznej - umożliwiliśmy im pracę z najlepszymiproducentami na rynku RobemHoffman’em, Jimem Beanz’em, udostępniliśmy studia w Berlinie i Filadelfii, zaangażowaliśmy najlepszych reżyserów clipów. Chcemy, by polscy artyści zaangażowani w projekt dostali takie same wsparcie, jakie mają artyści np. ze Stanów Zjednoczonych. Tak – polscy artyści jak Patricja i Natasza, mają szansę i wszelkie predyspozycje, by zaistnieć za granicą.

KW: Projekt zakłada promocję artystów, którzy do tej pory w Polsce nieodnosili sukcesów. Dlaczego akurat zostali wybrani artyści mało popularni, a nie ci, którzyodnieśli sukces na naszym rynku?

BA: Wybrani zostali artyści, którzy naszym zdaniem posiadają potencjał na zaistnienie na rynku międzynarodowym -sukcesy czy brak sukcesów w Polsce nie miały tu znaczenia.

KW: Zmienia się sposób konsumpcji muzyki, zwłaszcza wśród młodych osób. Jakprojekt „Poland…Why Not” zamierza do nich dotrzeć?
BA: Chcemy zaproponować profesjonalny produkt światowej klasy.Taki, który z powodzeniem mógłby być wydany na rynkach zachodnich. Dobry produkt musisię sprzedać. Chcemy postawić na jakość produktu. Oczywiście wykorzystamy również wszystkie dostępne drogi dystrybucji, w tym internetową.

KW: Wiele lat temu, kiedy Edyta Górniak była intensywnie promowana w Europie,wchodząc do jednego z największych sklepów muzycznych w Amsterdamie,witała mnie tekturowa postać piosenkarki. Ani płyta Górniak, ani promocja artystki, nie przełożyły się na sukces. Gdzie zatem tkwił błąd?
BA: Edyta za bardzo przypominała Celine Dion, a żeby zaistnieć na rynku międzynarodowym – trzeba się wyróżniać. Poza tym, jej piosenki nie były amerykańskimi hitami, ale utworami ‘drugiego sortu’. Nikomu nie zależało i nie zależy na artystach z Polski - niezależnie od tego, jak bardzo są utalentowani. Gdyby Edyta miała lepszy management, być może osiągnęłaby sukces… Zamiast zatrudniać do producenta Celin Dion, powinna spróbować bardziej oryginalnych dźwięków.

KW: Na ile dzisiaj sukces artysty to utwór i piosenka, a na ile czysty marketing?
BA: Show-biznes to w 10% show i w 90% biznes. Bardzo dużo zależy od marketingui promocji. Ale rzeczywiście punktem wyjścia jest artysta i piosenka. Artysta z pomysłem na siebie, wizerunkiem spójnym z twórczością oraz przebojowymi numerami to klucz do sukcesu w tym biznesie.

KW: Jak ocenia Pan nasz polski i europejski rynek muzyczny? Bardzo różniąsię od amerykańskiego? Z jednej strony sprzedaż płyt ciągle spada, a zdrugiej strony niezwykle popularne są telewizyjne rozrywkowe formaty, w którychmuzyka odgrywa kluczową rolę.
BA: Polski rynek różni się zarówno od rynku zachodnioeuropejskiego, jak i amerykańskiego. To zupełnie inne światy. W Polsce dominuje - nazwałbym to – centralno-europejski styl show-biznesu, gdzie bardziej niż talent i jakość liczą się znajomości. Nie można też porównywać nakładów finansowych na promocję w Polsce i innych krajach. Telewizyjne formaty muzyczne są popularne, ponieważ to czysta rozrywka - rywalizacja,walka o główną nagrodę z muzyką w tle zawsze sprzedadzą, jednak wokaliści wygrywający te programy tuż po ich zakończeniu są bardzo brutalnie weryfikowani przez rynek. Owszem, zyskują chwilową popularność, jednak to jaką pójdą drogą, czy zdołają osiągnąć sukces i zrobią karierę, zależy wyłącznie od nich.

KW: Dziękuje za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

30.10.22, 09:00
| kultura » film
Kolejne Multikina na filmowej mapie Polski. Finał rebrandingu
28 października br. zakończył się proces rebrandingu kin sieci Cinema3D na Multikino. Sieć zaistniała w kolejnych dziesięciu miastach w Polsce. 
29.10.22, 19:00
| kultura » muzyka
Arctic Monkeys pierwszym headlinerem Open'er Festival powered by Orange 2023
30 czerwca 2023 roku w Gdyni wystąpi grupa Arctic Monkeys. Bilety na to muzyczne wydarzenie dostępne są już w sprzedaży- Early Bird Tickets.
26.10.22, 20:35
| kultura » informacje
35. Cinema City w Polsce. Otwarcie kina w Elblągu
Cinema City otworzyło 35. kino w swojej sieci. Od 14 października można oglądać filmy w CH Zielone Tarasy w Elblągu. Jest to pierwsza po pandemii inwestycja w rozbudowę sieci kin Cinema City. Otwarcie kina poprzedziła kampania wykorzystująca takie nośniki jak: outdoor, radio i digital.
24.10.22, 20:30
| internet » informacje | kultura » książki
Zbrodnia bez kary. Reportaże Wirtualnej Polski, Deutsche Welle i Interii wydane w formie książki przez Wydawnictwo M.
26. reportaży i wywiadów o powojennych karierach niemieckich zbrodniarzy zostało zebranych w formie książki. Publikacja „Zbrodnia bez kary” została wydana przez Wydawnictwo M.
22.10.22, 09:47
| kultura » informacje
Wielki powrót festivalu Audioriver. Ruszyła sprzedaż biletów
Organizatorzy Audioriver zapowiadają powrót festiwalu w 2023 roku. 16. odsłona Audioriver została zaplanowana na 28, 29 i 30 lipca w Płocku, a sprzedaż biletów rozpoczęła się 13 października br. 
20.10.22, 21:00
| kultura » książki
Przesłanie z Ukrainy, czyli przemówienia prezydenta Ukrainy. Publikacja w 2023 roku w Polsce
Na początku 2023 r. ukażą się w Polsce przemówienia Wołodymyra Zełenskiego zebrane w tomie „Przesłanie z Ukrainy”.Cały dochód z ich sprzedaży zostanie przekazany na inicjatywę United24 stworzoną przez prezydenta Zełenskiego w celu zbiórki funduszy na pomoc Ukrainie.
15.10.22, 21:00
| kultura » film
,,Podziemna Armia'' na międzynarodowych targach MIPCOM w Cannes
Polski producent InbornMedia i brytyjski Woodcut International ogłosili, że seria dokumentalna „Podziemna Armia” zostanie po raz pierwszy zaprezentowana w Cannes na międzynarodowych targach MIPCOM. 
12.10.22, 13:02
| telewizja / VOD » informacje | kultura » film
Ania. Aż 122 tys. widzów obejrzało dokument w kinach w pierwszy weekend
Film dokumentalny o Annie Przybylskiej pt. „Ania” z wynikiem otwarcia 122 047 widzów uplasował się na trzecim miejscu wśród wszystkich filmów dokumentalnych box-office jakie zostały wprowadzone do kin w Polsce.
03.10.22, 11:29
| kultura » książki
Jerzy Jarniewicz laureatem Nagrody Literackiej Nike 2022
Tegorocznym zwycięzcą Nagrody Literackiej Nike za tomik poetycki „Mondo cane” został Jerzy Jarniewicz. Werdykt konkursowego jury został ogłoszony 2 października 2022 r. Natomiast Nagroda Nike Czytelników, przyznawana w plebiscycie Wyborcza.pl i „Wyborczej”, trafiła do Joanny Ostrowskiej za książkę „Oni. Homoseksualiści w czasie II wojny światowej”.
30.09.22, 11:20
| kultura » informacje
Tour po galeriach sztuki z Suzuki Motor Poland
Suzuki Motor Poland po raz kolejny zostało partnerem głównym Warsaw Gallery Weekend. Z okazji tego wydarzenia agencja Communication Unlimited opracowała dla Suzuki kampanię pod hasłem „Art of Experience”. WGW odbywa się w dniach od 29 września do 2 października br.
Subskrybuj RSS działu kultura: rss
Oferty pracy

Filmograf

FILMOTEKA NARODOWA – INSTYTUT AUDIOWIZUALNY | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. wystaw

Instytut Solidarności i Męstwa im. Witolda Pileckiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista ds. promocji i marketingu

Muzeum Archeologiczne w Biskupinie | Cała Polska

Przejdź do oferty
Konkursy
do 08.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 05.01.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.