30.11.11, 18:28
Wyborcza nadal najbardziej opiniotwórcza [raport X 2011]
„Gazeta Wyborcza” utrzymała tytuł najbardziej opiniotwórczego medium. W czołówce znalazły się „Rzeczpospolita” oraz TVN24. Tuż za nimi uplasowały się dwa tygodniki – „Polityka” i „Newsweek”.
„Gazeta Wyborcza” utrzymała tytuł najbardziej opiniotwórczego medium. W czołówce znalazły się „Rzeczpospolita” oraz TVN24. Tuż za nimi uplasowały się dwa tygodniki – „Polityka” i „Newsweek”.
Różnica w ilości cytowań między „Wyborczą” a „Rzeczpospolitą” jest spora. Na dziennik Agory powoływano się 992 razy, natomiast pismo będące własnością Grzegorza Hajdarowicza cytowano 814 razy. Oba tytuły cytowano przede wszystkim w odniesieniu do polskiej polityki oraz rankingów i sondaży. W czołówce, obok tytułów prasowych znalazła się stacja telewizyjna. TVN24 (435 cytowań) swoją pozycję w rankingu opiniotwórczych mediów zawdzięcza informacjom z zakresu krajowej polityki.
Wysoko, bo na 4 i 5 pozycji znalazły się dwa tygodniki – “Polityka” i “Newsweek”. Wyprzedziły one m.in. “Dziennik Gazetę Prawną”, który zazwyczaj plasował się w ściślej czołówce zestawienia IMM. Najnowszy raport “Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” pokazuje także duże zainteresowanie prasą. W TOP15 aż 11 mediów to media papierowe. Pozostałe to stacje telewizyjne (TVN24 i TVN) oraz stacje radiowe (RMF FM i Radio ZET). Analitycy Instytutu Monitorowania Mediów podkreślają, że wyniki październikowego zestawienia pokazują siłę polskiego rynku prasowego. Mimo przeszkód rynkowych media drukowane są ważnym źródłem informacji nie tylko dla odbiorców, ale i dla innych mediów.
W październiku 2011 w polskich mediach zdecydowanie dominowały tematy polityczne. Na informacje z tej dziedziny powoływano się 1864 razy, podczas gdy na rankingi i sondaże cytowano 774 razy. Ważnym problemem, który pojawiał się w doniesieniach medialnych był rozłam w Prawie i Sprawiedliwości. Na ten temat informowano 475 razy.
Październikowe badanie przeprowadzono na podstawie 6 452 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 października 2011 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 6 743 razy (4 015 razy w prasie, 1741 w telewizji i 987 w radio).
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęDo zdobycia jeden egzemplarz książki.
Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze